Skocz do zawartości

[Northtec] Cayon czy warto?


w_l_o_c_h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem bardzo zainteresowany tymi rowerami. Przeczytałem wszysko chyba co  mogłem o nich znaleźć. Mimo to mam wątpliwości. Czy ktoś mógłby wyrazić swoją opinię? Poza tym potrzebowałbym rady co do osprzetu. Nie jestem tak doświadczony kolarzem jak szanowni koledzy, więc liczę na Was. Uwielbiam jeździć na rowerze. Wzieło się to stąd, że uwielbiałem spacery, ale nie odpowiadało mi tempo. Jeżdżę raczej rekracyjnie. Najdłuższy jednorazowy przejazd do tej pory to 70 km. Co do terenu to ciężko jednoznacznie stwierdzić. Jak jeżdżę z rodziną to asfalt, jak sam to drogi leśne, czasem przełaj. Nie chciałbym przepłacić za coś, czego nie wykorzystam. Mam 193 cm wzrostu, ważę ok 95 kg, przekrok 86 cm. Pozdrawiam i życzę sukcesów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś podał jakieś konkretne modele albo chociaż budżet którym dysponujesz to by było fajnie bo tak to nie bardzo wiem co mam porównywać :sweat:

Co do firm to canyon jest bardziej renomowany i produkuje bardzo porządne rowery. Northec jest mniej znana firmą ale z tego co się orientuje to też zbiera dobre opinie o swoich maszynach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chodzi o Northtec Cayon. Ze strony nrowery. Wg mnie zacny stosunek jakości do ceny. Wiem, lekko nietypowy przekrok, mierzony w jeans'ach do szwu. Rozważanie między modelami AL i DR. XT to chyba byłaby niepotrzebna rozrzutności do stylu mojej jazdy. Osprzet XT kojarzy mi się raczej z profesjonalistami lub tzw. snobami, dla których liczy się napis. Dziękuję za szybkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przedostanie zdanie o XT warto przemilczeć tym bardziej jak się na czymś nie zna. Z XT to tam jest tylko tylna zmieniarka więc generalnie można tylko wzruszyć ramionami. Sam rower poza geometrią był by ciekawą ofertą gdyby nie bardzo kiepski amortyzator. W wersji DR jak na Twoją wagę i koło 29er to będzie po prostu tragicznie. Powinieneś szukać oferty z już powietrznym amorkiem. Takie ma z swojej ofercie Unibike.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

główka w tym cayonie xt jest normalna czy stożkowa? 

 

Sam rozgladam sie za rowerem, chce kupic po sezonie i uważam ze kupowanie rowery pod 4k nie ma sensu bez stożkowej główki.


co wiecej ten link co podałeś przekierowuje do sklepu w którym juz nie ma tego modelu na stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązania techniczne w tym sprzęcie niestety są do bani. Między innymi sterówka 1 1/8". Poskładany też jest kijowo bo nawalili tego XT tam gdzie nie trzeba. A tam gdzie trzeba mamy dupiane koła, słaby amor, "starą" sterówkę i dość kiepską ramę oraz takie same hydrauliki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciej83, nie wiem jaka jest główka, nie znalazłem informacji na ten temat. Postaram się w przyszłym tygodniu zadzwonić do producenta z tym pytaniem. A w sklepie jest niedostępny, bo dopiero zaczynają montować obecny rocznik. Jak dostałem informację będą najpóźniej na początku maja. Wiem, spóźnienie w stosunku do innych producentów.

beskid, rozumiem, że to czy tamto Ci się nie podoba, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego. Może chociaż kilka słów uzasadnienia? Rozumiem, że słaby amor, bo nie jest powietrzny. "Dupiane koła" bo na piastach RM66, czyli zdecydowanie niżej niż reszta osprzętu, czy może coś nie tak jest ze szprychami lub obręczami? "Stara sterówka" - cóż to takiego i jaka jest nowa? Hydrauliki, inni w tej cenie proponują grupę niżej. Alivio nie jest takie najgorsze. I najważniejsze - "kiepska rama", czyli kręgosłup całego roweru. Dlaczego jest kiepska? Cały osprzęt z czasem można wymienić, ale rama jest dość istotna. Podziel się swoim zdaniem, a może rozwiejesz wątpliwości ewentualnych zainteresowanych kupnem i dzięki Tobie nie wpakują się na minę.

mmisiek9612, dzięki za zainteresowanie, stosunek ceny do komponentów nie do końca do mnie przemawia. Może kilka słów dlaczego "prawdziwy" canyon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma lepszą ramę od northeca , amortyzator, i koła(obręcze) a to trzy właściwie cztery (bo koła są dwa) komponenty które są najdroższe i najważniejsze w rowerze. Fakt ma kilka kiepskich podzespołów np. hamulce, piasty też mogły by być lepsze ale jest tańszy o 500 zł od northeca. Tylko niestety dostępne są już jedynie w kolorze niebieskim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności, jestem bliższy wersji wyposażeniowej DR http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-dr lub AL http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-al , ale nie odrzucam XT. Właśnie dlatego nie wpisałem wysokości budżetu. Chodzi mi o to, że nie chcę przerostu formy nad treścią. Może przesadne będzie prównanie, ale nie ma chyba sensu kupować roweru za 10000 żeby kręcić się po okolicy robiąc rocznie 1000 czy 2000 km. Z drugiej strony wszystkie argumenty są jak najbardziej mile widziane. Jak i propozycje innych rowerów. Starałem się jasno przekazać co mną kieruje. Dziękuję za wyrozumiałość i chęć pomocy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację do rekreacyjnej jazdy nie ma co przepłacać. Tutaj jeszcze jest ciekawa tańsza propozycja. http://allegro.pl/rower-cube-analog-29-rozm-21-wawa-10-i5289598257.html

Ma dość fajny amortyzator sprężynowy tylko dobrze jakbyś znalazł taki w który będzie mocniejsza sprężyna zamontowana. Tutaj masz opis na stronie 17 w tabeli z prawej strony http://dcrowerowe.pl/pobieralnia/katalogi_harfa/03-RockShox-08-04-2013.pdf

Informacja jaka sprężyna jest zamontowana w danym egzemplarzu znajduje się na goleni amortyzatora tylko już nie pamiętam prawej czy lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beskid, rozumiem, że to czy tamto Ci się nie podoba, ale kompletnie nie rozumiem dlaczego. Może chociaż kilka słów uzasadnienia? Rozumiem, że słaby amor, bo nie jest powietrzny. "Dupiane koła" bo na piastach RM66, czyli zdecydowanie niżej niż reszta osprzętu, czy może coś nie tak jest ze szprychami lub obręczami? "Stara sterówka" - cóż to takiego i jaka jest nowa? Hydrauliki, inni w tej cenie proponują grupę niżej. Alivio nie jest takie najgorsze. I najważniejsze - "kiepska rama", czyli kręgosłup całego roweru. Dlaczego jest kiepska? Cały osprzęt z czasem można wymienić, ale rama jest dość istotna. Podziel się swoim zdaniem, a może rozwiejesz wątpliwości ewentualnych zainteresowanych kupnem i dzięki Tobie nie wpakują się na minę.

 

Jeśli starannie przejrzysz ofertę w kwocie tych 4K to zauważysz, że coś nie gra. Nikt nie wkłada takiej ilości osprzętu XT za taką cenę. Nikt nie wsadza korby XT za 5-6 stów a daje dupiany wideł. Raczej jest na odwrót czyli lepszy amor tańsza korba. To samo dotyczy reszty osprzętu XT za wyjątkiem tylnej zmieniarki. Czemu nie dali choćby piast klasy SLX'a z o wiele lepszym uszczelnieniem. Innymi słowy zrobili sprytny "myk" z logiem XT. 

Jesteś dość ciężki więc jak kupisz wersję z XCR'em na stalowej sprężynie to będzie lipa. Co chwila serwis i zaraz luzy. Tarcza Ci będzie "dzwonić" na okrągło chyba, że będziesz jeżdził prosto. To jest koło 29er co jeszcze potęguje problemy znane z 26er w przypadku XCR'a

Sam rower w wersji XT jest na pewno wart swojej ceny.

"Stara sterówka" to wymiar 1 1/8". Innymi słowy rura sterowa amora jest prosta. Ten standard już wyszedł z użycia w tej klasie rowerów. teraz jest sterówka 1 1/8" przez 1,5" czyli "taper". Rura sterowa jest szersza przy koronie amora. Tu tego nie ma w żadnym z tych 3 modeli. Ktoś kto jeżdzi poważne nie kupi tego bo będzie miał dużo mniejszy wybór amorków przy potencjalnej wymianie czy uszkodzeniu. Ty się raczej nie masz czym martwić. Zresztą są na ten przykład Epxony z prostą rurą sterową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyszekzmysichkiszek, miło, że odezwał się jakiś użytkownik tego roweru. Jakbyś się podzielił wrażeniami, zwrotnością, działaniem amora przy Twojej wadze, osprzętem i ogólnie wrażeniami byłbym wdzięczny.

mmisiek9612, kiełkuje u mnie pomysł, żeby kupić coś tańszego, ale zainwestować w amor, lub od razu z lepszym amorem. Obecnie użytkuję klilkunastoletni RST Gila (chyba TL). Ale z tłumieniem ma on niewiele wspólnego. Opis w pdf ciekawy. Czy Raidon powietrzny byłby ok? Nie znalazłem w sieci podobnego zestawienia jak wrzuciłeś od RockShox dotyczącego Suntour (chodzi o wagę użytkownika).

beskid, faktycznie, jest coś na rzeczy. Podobnie jak mmisiek9612 zwracasz sporą uwagę na amortyzator. Nie jestem w stanie porównać pracy różnych amortyzatorów przy mojej wadze, więc muszę zaufać Wam. Reasumując powiniennem się skupić na amortyzatorach powietrznych. Co do osprzętu to nie jeżdżę ani wyczynowo, ani w maratonach. Może po prostu kupić tańszą wersję, tzn. http://nrowery.pl/2015/mtb-29/cayon-al i zainwestować w amor powietrzny? A może po prostu poszukać innego roweru?

Czy ma sens zakup tańszego roweru do jazdy rekraacyjnej, a w razie wciągnięcia się w trochę bardziej zaawansowaną cyklozę zmiana roweru? Czy może raczej teraz zainwestować w lepszy rower, a ewentualnie później tylko zmieniać poszczególne elementy na lepsze? Tu raczej uzasadnienie ekonomiczne wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy Raidon powietrzny byłby ok? Nie znalazłem w sieci podobnego zestawienia jak wrzuciłeś od RockShox dotyczącego Suntour (chodzi o wagę użytkownika).

 

Jeśli kupisz coś z powietrznym amorem to po prostu pompujesz go do odpowiedniego ciśnienia.  Tabelka z wartościami ciśnień do wagi użytkownika na pewno będzie w instrukcji jaką otrzymasz do roweru. Ewentualnie może być przylepiona jako naklejka na dolnej goleni widelca.  Natomiast jeśli chodzi o sprężynowe suntoury to wydaje mi się że one wszystkie produkowane są na jednakowej sprężynie. (chociaż nie jestem tego pewny)

 

Kupowanie czegoś tańszego z gorszym amorem a potem wymienianie go na lepszy jest moim zdaniem nie opłacalne bo płacisz za dwa widelce. Do tego trzeba jeszcze włożyć trochę pracy w wymianę. Fakt faktem ten stary można sprzedać ale na pewno będziesz na tym stratny. Już lepiej od razu kupić coś lepszego.

 

Do rekreacyjnej jazdy raidon jak najbardziej był by wystarczający.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmisiek9612, rozmawiałem telefonicznie z ludźmi z tej montażowni i gość powiedział mi, że mogą od razu włożyć inny widelec. Dopłacam tylko różnicę. Także miało by to sens.

Jeszcze jedno-żeby kupić rower musze go przymierzyć. Zaprzyjaźniony sklep oferuje Kelly's, Kross, Rock Machine, Unibike i Northtec. Dlatego biorę głównie tych producentów pod uwagę. Chociaż np. GT i Scott również mi się podobają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej tak powinno być. Osobiście zawsze uważałem firmę Suntour za słabą i nigdy nie kupię żadnego ich produktu a skoro nawet ciężko im dorzucić instrukcje obsługi to już porażka.

Do najtańszego sprężynowego Rockshoxa dostałem instrukcje na 80 stron w kilku językach plus jakieś naklejki firmowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...