Trx Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Witam. Mam w planach kupić sobie swój pierwszy, lepszy rower. Rower będzie głownie służył do szybkiej jazdy w mieście, a sporadycznie jakichś wypadów za miasto. Największą moją uwagę przykuły 4 rowery, a o oto one:http://allegro.pl/rower-mtb-unibike-mission-27-5-gorski-okazja-2dni-i5258847411.htmlhttp://rower-sport.pl/pl_PL/p/MERIDA-BIG-SEVEN-20-MD-27%2C5-2014/1920?unibikehttp://allegro.pl/kands-energy-1500-alivio-2x-disc-hydraulika-2015-i5282034546.htmlhttp://www.unibike.pl/mission26.phpWzorowałem się głownie na jakichś poradnikach dotyczących zakupy roweru w podobnym przedziale cenowym. Bardzo mnie kusi te 27.5 cala, aczkolwiek nie mam pojęcia czy będzie to dobry wybór i czy różnica będzie taka widoczna. Mam 180 cm wzrostu i ważę 93 kg. Generalnie jestem bardzo zielony w tych sprawach także proszę o radę i krótkie wytłumaczenie, który rower będzie lepszy i dlaczego. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzP Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Temat bardzo szeroki. Zapewne wiesz to już po "wzorowaniu się na poradnikach" . Teoretycznie ma być po mieście - więc rozumiem to jako jazdę po utwardzonych gruntach/szosie ,tak ? ,Tak więc mtb Unibike- górski rower to lekkie nieporozumienie. Chyba ,że w mieście masz mocno nierówno. Jeśli będą ścieżki rowerowe lub odcinki asfaltowe to amortyzator bez blokady skoku odbierze Ci sporo z prędkości/dynamiki. Już sztywny widelec byłby rozsądniejszym wyborem. Poza tym szerokie opony też dają opór. Nie ma szaleństwa w osprzęcie - Tourney i Altus to podstawowa półka. I jeszcze jeden aspekt - masz 180cm wzrostu a on ramę 19" . Będzie niewygodnie. Ja odrzuciłbym ten pomysł . Merida też nie zachwyca osprzętem i znów szerokie opony ,amorek bez blokady. Podobne "problemy" Unibike Mission ma podobne dylematy jak wcześniejsze rowery i w dodatku 26 calowe koła. Ten aspekt plus tylko 7 tarcz w kasecie sprawi ,że zamęczysz się a nie pojeździsz szybko po mieście.Kands wygląda na najbardziej odpowiedni z tego co podsunąłeś . Hamulce tarczowe ale hydrauliczne nie mechaniczne- to plus. Amortyzator z blokadą. Shimano Alivio to już wystarczający osprzęt i powinien się dobrze sprawować .Musiałbyś tylko pobrać dokładne wymiary albo przymierzyć się osobiście do 21" bo rama 19" może być mała . Ze wszystkich tu podanych to byłby mój wybór. Ale zaproponuję Ci jeszcze zerknięcie na coś takiego .... http://allegro.pl/sabotage-cross-4-0-czarno-niebieski-l-xl-wyprzedaz-i5261967333.htmlKupiłem go synowi kilka tygodni temu .Tylko nie ma obecnie na Allegro ofert tego sprzedawcy. Tu jest Ktoś inny. Tam był sklep . I o tym rowerku powiem ,że jest świetny osprzętowo w tej cenie , i wiem ,że spisuje się nieźle , bo pogoniłem go już kilka razy po szosie Poleciłem znajomemu i też przystawia się do zakupu. A syn ,który wyrósł z poprzedniego w jeden sezon (chłopak rośnie w tym wieku -15lat- jak na drożdżach ) twierdzi ,że wreszcie może mi towarzyszyc na codziennych wypadach wieczornych , bo rower prawie sam jeździ w porównaniu do poprzedniego Edit: Wczytałem się teraz w opis i niestety ten Kands też na 26calowych kołach. Pasowałoby ewentualnie poszukać 28" . Ciekaw jestem też wygody tego siodełka.(?!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daniu Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Do Twoich wymagań zdecydowanie bardziej pasuje rower typu cross - jak to kolega wyżej wymienił. Ale jeśli jesteś napalony na MTB, to Dołóż do http://allegro.pl/hit-rower-mtb-raleigh-xvr-1-0-27-5-hydraulic-hit-i5258567745.html Ciężki klocek, ale to normalne w tej cenie. Masz 'amor' XCM który działa płynniej jak XCT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Trx Napisano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 Dziękuję Panowie za rady. Postanowiłem swój wybór zmienić na rower crossowy, ponieważ jak sami mówiliście to bardziej będzie ten wybór pasować do moich wymagań. Wrzucam kolejne 3 rowery do wyboru, ale tym razem crossowe.http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-sh-alivio-3x9-blotniki-i5277962860.htmlhttp://allegro.pl/dlugo-oczekiwany-pogromca-szosy-kands-maestro-2015-i5251323836.htmlhttp://allegro.pl/hydraulika-kands-avangarde-crs-alivio-men-nvx-2015-i5270822156.htmlZastanawia mnie czy warto dopłacać do Kandsa Avangarde, z tego co zauważyłem to głownie różnią się tarczowymi hamulcami, będzie to istotna różnica? Każdy z tych rowerów ma regulację twardości i blokadę całkowitą przedniego amortyzatora co wyjdzie na plus w jeździe po mieście i również każdy z nich posiada 28' koła. Zastanawia mnie jeszcze rozmiar ramy. czy 19' czy 21'? Zawszę lubiłem większe rowery. Generalnie mój wzrost mieści się w przedziale 19' ramy, ale Pan GrzegorzP twierdzi, że może być troszkę za mała. Zastanawia mnie również wytrzymałość kół w tych rowerach crossowych, ponieważ często zdarza mi się wjeżdżać rowerem po krawężnikach, może nie w jakiś drastyczny sposób, ale wjeżdżam. Poradzą sobie z tym te koła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2015 "Maszyny" crossowe z Transroweru są po primo dość długie, po secundo dość wysoko mają ramę. Kluczem do nich jest nie tyle wzrost co długość nogi. Lubienie dużych lubieniem, ale nabiał może na za dużym zaboleć Noga 82-85cm to 19", jak więcej można brać 21". Jak graniczne 85-86 to lepiej się wszak przymierzyć... Lekki nie jesteś - więc z tym zdobywaniem krawężników to raczej na spokojnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzegorzP Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Dziękuję Panowie za rady. Postanowiłem swój wybór zmienić na rower crossowy, ponieważ jak sami mówiliście to bardziej będzie ten wybór pasować do moich wymagań. Wrzucam kolejne 3 rowery do wyboru, ale tym razem crossowe. http://allegro.pl/rower-spartacus-cross-4-0-sh-alivio-3x9-blotniki-i5277962860.html http://allegro.pl/dlugo-oczekiwany-pogromca-szosy-kands-maestro-2015-i5251323836.html http://allegro.pl/hydraulika-kands-avangarde-crs-alivio-men-nvx-2015-i5270822156.html Zastanawia mnie czy warto dopłacać do Kandsa Avangarde, z tego co zauważyłem to głownie różnią się tarczowymi hamulcami, będzie to istotna różnica? Każdy z tych rowerów ma regulację twardości i blokadę całkowitą przedniego amortyzatora co wyjdzie na plus w jeździe po mieście i również każdy z nich posiada 28' koła. Zastanawia mnie jeszcze rozmiar ramy. czy 19' czy 21'? Zawszę lubiłem większe rowery. Generalnie mój wzrost mieści się w przedziale 19' ramy, ale Pan GrzegorzP twierdzi, że może być troszkę za mała. Zastanawia mnie również wytrzymałość kół w tych rowerach crossowych, ponieważ często zdarza mi się wjeżdżać rowerem po krawężnikach, może nie w jakiś drastyczny sposób, ale wjeżdżam. Poradzą sobie z tym te koła? Zakładam normalną budowę czyli Twoja noga (wewnątrz od kroku do ziemi) będzie mieć około 85cm. Ja mam 179cm wzrostu . Jeżdżę na rowerze 20,5" . Wszystko jest OK. Pozycja nie jest mocno pochylona ze względu na geometrię ramy i regulację na mostku . Twoje propozycje praktycznie się między sobą nie różnią. Dwa pierwsze jakby spod jednej igły wyszły a w trzecim dopłacasz za hamulce tarczowe (zwolenników jest tyle samo co przeciwników. przeczytaj choćby to http://roweroweporady.pl/jakie-hamulce-rowerowe-v-brake-tarczowe-czy-inne/) a dostajesz kasetę z jednym rzędem mniej . To już indywidualne widzimisię. Ale wszystkie 3 propozycje niezłe.I praktycznie to samo dostajesz. Można by spokojnie pokierować się niższą ceną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2015 Zastanawia mnie również wytrzymałość kół w tych rowerach crossowych, ponieważ często zdarza mi się wjeżdżać rowerem po krawężnikach, może nie w jakiś drastyczny sposób, ale wjeżdżam. Poradzą sobie z tym te koła? Tak prawdę mówiąc, to jakbyś miał zamiar przywalić w krawężnik przodem bez podniesienia koła albo tyłem siedząc na siodełku, to w zasadzie bez znaczenia, czy crossem czy MTB. Korzenie w lesie są bez porównania łagodniejsze dla kół, a ostatnio po wypadzie w teren musiałem prostować tylne koło, pomimo rozmiaru opony 27.5x2.1. Na krawężnikach tyłek w górę i będzie dobrze. Tak mi się wydaje, bo w mieście już kilka lat na rowerze nie byłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.