Maly862 Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Witam. Czeka mnie niestety ciężki wydatek w postaci wymiany całego napędu. Posiadam Krossa model Hexagon X3 z 2014 roku. Kosztował 1400 zł. Zatem wiecie już czego można sie spodziewać. W rowerze mam już wymienione koło z wolnobiegu pod kasetę. Czas iść dalej.Na rowerze przejechałem 2280 km. Na przeglądzie serwisant wspomniał że powoli czas na wymianę korby + suportu co za tym idzie łańcucha i kasety również. Chciałbym pójść dalej czyli wymienić kasetę z 7 na 9. Do tego rzecz jasna klamkomanetki i tylna przerzutką. Byłem w 2 serwisach i w każdym powiedziano mi ze mam liczyć się z kosztami rzędu 800 zł. Jest to sporo kasy zatem zanim zdecyduje na taki wydatek, chciałbym poznać wasze opinie i ewentualne propozycje sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Określ budżet oraz gdzie i jak jeździsz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Akurat tylna przerzutka - o ile działa - to ostatnia rzecz do wymiany. Czeka Cię wymiana korby, kasety, łańcucha, manetek/klamkomanetek i ewentualnie przedniej przerzutki. Biorąc pod uwagę, co masz teraz, przesiadka na Alivio będzie ogromnym skokiem jakościowym. Cenowo będzie trochę taniej niż Cię straszą, choć trzeba doliczyć koszt montażu: Korba m430 to 140 zł lub max 250 za m590 Kaseta: może być nawet Altus (różnią się wagą i zabezpieczeniem antykorozyjnym), nowe Alivio cs-hg400 to ok 70-80 zł Łańcuch: cs-hg93 za 55 zł x2= 110 zł + 10 zł spinka Klamkomanetki: sl-m430 lub nowe (wygodniejsze) m4000: 130-150 zł Przerzutka przednia: dopasowana pojemnością do korby, np. fd-m430 to ok 40-50 zł Linki i pancerze: 30 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Modrzew 500 zł. W tym nie mam uwzględnionej przerzutki więc trzeba by doliczyć. Jeżdżę sporo po mieście ale w tygodniu. Weekendy poza miastem często lasy po ok 40 km. Najczęściej śmigam na ustawieniach przerzutek 3x6. Akurat tylna przerzutka - o ile działa - to ostatnia rzecz do wymiany. Czeka Cię wymiana korby, kasety, łańcucha, manetek/klamkomanetek i ewentualnie przedniej przerzutki. Biorąc pod uwagę, co masz teraz, przesiadka na Alivio będzie ogromnym skokiem jakościowym. Cenowo będzie trochę taniej niż Cię straszą, choć trzeba doliczyć koszt montażu: Korba m430 to 140 zł lub max 250 za m590 Kaseta: może być nawet Altus (różnią się wagą i zabezpieczeniem antykorozyjnym), nowe Alivio cs-hg400 to ok 70-80 zł Łańcuch: cs-hg93 za 55 zł x2= 110 zł + 10 zł spinka Klamkomanetki: sl-m430 lub nowe (wygodniejsze) m4000: 130-150 zł Przerzutka przednia: dopasowana pojemnością do korby, np. fd-m430 to ok 40-50 zł Linki i pancerze: 30 zł Widzę że korba dedykowana pod kwadrat. Sporo osób poleca octalink. suport mam do wymiany więc mogę zmienić. Cenowo wyjdzie spora różnica w dobraniu zestawu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 19 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Jak już robisz taką rewolucję to zrób to porządnie. Ze szpejami klasy Alivio/Deore zmieścisz się w zakładanej kwocie ze wszystkim włącznie z przednią przerzutką. Jeśli już coś bym zostawił to korbę bo jest niemożliwością ją zajechać za 2kkm. Chyba, że wcale nie dbasz o napęd albo jeżdzisz tylko na jednym blacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 19 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2015 Jeśli już coś bym zostawił to korbę bo jest niemożliwością ją zajechać za 2kkm. Chyba, że wcale nie dbasz o napęd albo jeżdzisz tylko na jednym blacie. Dokładnie tak. Jeżdżę głównie na największym blacie. Najczęstsza konfiguracja przerzutek to 3x6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakac93 Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 To pierwszą rzeczą po wymianie napędu jaką bym zrobił to nauczył się jeździć kadencyjnie, a nie siłowo bo każdy napęd zajeździsz w parę miesięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Coś w tym jest. Taką jazdę sewuje sobie na stacjonarnym rowerze na silowni. Problem polega na tym że przy takiej jeździe leci ze mnie jak bym stał pod prysznicem. Dojezdzajac do pracy za bardzo nie mam szans na poranny prysznic:( Wrzucony cięższy bieg jest dla mnie bardziej komfortowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 A mi się nie chce wierzyć, że po 2k km masz do wymiany całą korbę wraz z suportem. Mój ojciec ma rower krosowy/przełajowy i też jeździ 99% czasu na największej zębatce z przodu a napęd wymieniał po 10k km i wymienił łańcuch, kasetę a z przodu tylko największą zębatkę i rower nadal śmiga jak nowy. To, że masz do wymiany kasetę i łańcuch to nic dziwnego, ale korbę? Wrzuć jakieś fotki tej korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 W pierwszym moim poscie jest napisane ze serwisant powiedział o zbliżającej sie wymianie. Do lipca powinno jeszcze być ok. Lecz serwis to jedno a modyfikacja to drugie do czego dążę. W tym sezonie chcę trochę pojezdzic. A fajnie sie jeździ na dobrym sprzęcie. Serwis i chęć modyfikacji łącze w jedną całość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Daj sobie spokój z tym serwisem, przy takim przebiegu i użytkowaniu to śmiech na sali. Zrobisz pewnie ze 3 razy tyle km zanim zajeździsz kasetę, a korba będzie pewnie dalej ok. Czy czasem serwisant nie sprawdził tylko rozciągnięcia łańcucha po czym radośnie zaproponował wymianę całego napędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Wyciągnięcie łańcucha i zęby na dużym blacie. Tak było. Czytając Wasze opinie, w tym sezonie myślę odpuścić sobie takie wymiany. No chyba że faktycznie coś będzie sie działo. Na przyszły sezon z radością wejdę w polecane Alivio. A poza wymianą suportu resztę zrobię samemu. Dzięki Panowie za radę i życzę Wam udanej pogody oraz udanych tras w obecnym sezonie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 2280 przy takim przebiegu raczej wymienia się łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Sądzę że sugerowana naprawa była raczej próba naciagniecia. Za te 800 zł nie usłyszałem nic lepszego od proponowanych tutaj podzespołów a różnica wynosi prawie 300 zł. Coś drogi ten serwis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Naciągać mogli na sam fakt wymiany ale nie cenę. Jak by nie liczyć to kombinacja pewnych części Alivio/Deore to koszt rzędu 700-800zł. Oczywiście chodzi o wszystko bo zostawianie czegokolwiek z fabrycznego napędu gdzie był wolnobieg do nowego 9sp to delikatnie to ujmując nieporozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 To padła propozycja za ok 550 zł. Więc jest ok. W dodatku serwis proponowal tańsze manetki Acera. A wolnobiego pozbylem sie rok temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Napisałem wszystko czyli włącznie z tylną zmieniarką i porządnymi manetkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 @Maly862 jeśli łańcuch nie przeskakuje i nie dzieje się z nim nic niepokojącego to ja na Twoim miejscu bym to olał i wymienił tylko manetki, przerzutkę i co tam chcesz. Wyczyść dokładnie cały napęd, umyj i nasmaruj łańcuch a sam zobaczysz, że jeszcze ten sezon śmiało przejedziesz. Ja w swoim poprzednim rowerze zrobiłem prawie 6 tys. km i nic w napędzie nie wymieniałem (a był on pokroju Deore) i gdybym go w tym roku nie sprzedał to myślę, że jeszcze ten sezon by spokojnie przejechał, tyle tylko że co tydzień napęd wyglądał jak nowy, bo po prostu o niego dbałem. Najlepiej wrzuć fotki kasety i kobry to się zobaczy czy się nada czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Dodaje foty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Brawo za foty z tak zaj.. wymytym napędem. Stan jest dobry bo największy blat korby troszkę "nadgryziony" i tak samo najmniejsza koronka na kasecie. Zmienił bym łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2015 Dzięki. Staram się dbać choć nie zawsze jest kiedy bo troszke czasu jednak trzeba poświęcić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.