Skocz do zawartości

[koło tylne] Luz w tylnym kole, łożyska do wymiany ?


ziemian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem ponieważ po złożeniu roweru na nowej ramie i nowych częściach zostawiłem sobie stare koła i jak mam założone tylne koło to gdy nim poruszam lekko na boki to wyczuwam luz dość mocny tak z 2-3mm. Jak jeździłem na tym to podczas jazdy jest to bardzo wyczuwalne, co więcej w tym kole jest dość spora centra.

 

Specyfikacja koła:

 

Piasty: Joy Tech

Obręcze: Mach1 Exe

Szprychy: jakieś tanie szprychy ze stali nierdzewnej

 

Co myślicie o tym, co zrobić ???

Póki co nie mam kasy, żeby wymienić piasty na nowe, choć za jakiś czas tak właśnie zrobię póki co muszę to doprowadzić do użytku.

 

Jakieś propozycje ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-3 mm to jest ogromny luz i nie tylko jest wyczuwalny, ale wręcz nie da się jeździć. Po pierwsze to rozbierz piastę i sprawdź co jest w jakim stanie, bo może jest tylko rozkontrowana, a może są do wymiany tylko konusy, a może też i kulki. Jeśli nigdy nie dobierałeś się do piasty to rób to nad jakimś pojemnikiem - nie będziesz musiał szukać kulek :yucky:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dlaczego? 

 

Eh no dobra da się (kolega udowodnił) tak samo jak da się jeździć z krzywym kołem - ważne, że się w widełki mieści. Koła się kręcą to rower działa i właśnie taką ignorancję promujmy, a że sprzęt jest na granicy kompletnego zużycia to tylko lepiej dla serwisów...

 

Może i lepiej pasowałoby "nie powinno się jeździć", ale po co się czepiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie udowodniłem bo jazda na takim kole to zrobienie niecałego kilometra i jak to zauważyłem od razu koło zdjąłem i aktualnie je serwisuję :)

 

 

Mam mały problem, wykręciłem konusy, ściągnąłem oś piasty, wyciągnąłem uszczelkę i kulki i teraz przyszła pora na odkręcenie bębenka i tu jest problem. Za cholerę nie mogę go odkręcić trzyma tak mocno śruba, że po prostu masakra jakaś. Fukałem tak brunoxem żeby może lekko to poluzowało, ale nic to nie dało. Ktoś ma jakiś pomysł ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh no dobra da się (kolega udowodnił) tak samo jak da się jeździć z krzywym kołem - ważne, że się w widełki mieści. Koła się kręcą to rower działa i właśnie taką ignorancję promujmy, a że sprzęt jest na granicy kompletnego zużycia to tylko lepiej dla serwisów...

 

Może i lepiej pasowałoby "nie powinno się jeździć", ale po co się czepiać?

Nie da sie przynajmniej dla mnie znaczy ze jest to niemozliwe albo niebezpieczne.

 

A co do odkrecania bebenka - czasami potrzebna jest przedluzka. Krecisz we wlasciwa strone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko cholera jakim cudem to może być aż tak przykręcone, że nawet klucz się gnie- nie bardzo możliwe, a używałem jeszcze dodatkowo przedłużki aby zwiększyć siłę odkręcania.

 

Zapiekło się czy co ???

 

I tak na 99% wymienię teraz jednak tylne koło, ale to chciałbym zrobić i doprowadzić do odpowiedniego stanu i sprzedać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisuję piastę wg tego:

 

http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-piasty-z-lozyskami-kulkowymi-i-bebenka-na-przykladzie-piasty-shimano-fh-m580

 

Co do Zlikwidowania luzów to tutaj sprawa wygląda trochę inaczej bo szczerze mówiąc nie wiem jak to zrobić ???

 

Aczkolwiek jeżeli nikt tutaj nie pomoże to gdzieś to na bank znajdę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy jest możliwe, że usunołem luz dokręcając tylko śrubę kontrującą od strony CenterLocka ręką. Czy za chwilę znowu luz się pojawi? Jeżeli rower jest na gwarancji lepiej dać do serwisu czy można samemu dokręcić konus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręka i kontra - to nie zadziała :)

Czy można samemu? Wszystko można, jednak jeśli luz sie pojawił to serwis powinien to zrobić.

Samemu dokręcić - masz dostęp do konusa i klucz do tego? Bo zwykły płaski pasował nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma być z gwarancją?

Masz luz, jedziesz do serwisu. Koło/rower jest nowe to powinno to zostać zrobione na gwarancji. Poza tym nie masz narzędzi by to zrobić - demontaż tarczy, klucz do konusów, klucz 17tka płaska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja nie rozumiem.

Masz narzędzia ale dokręcasz palcami?

Luz łożysk to kwestia gwarancyjna jeśli części są nowe - rower, piasta. Ile czasu trwa w tym momencie gwarancja - nie wiem co powie sprzedawca. 

Ja, jeśli rower byłby w dobrym stanie wizualnym, czysty, smar w łozyskach czysty to skontrowałbym luz za darmo. Chyba że od zakupu minęły miesiące.

Na co masz stracić gwarancję? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2-3 mm to jest ogromny luz i nie tylko jest wyczuwalny, ale wręcz nie da się jeździć.

Czy ja wiem czy zaraz ogromny...a jeżdzić da się jak długo kulki nie wypadają z bieżni. Tylko co to za jazda :D 

 

Tak czy owak każdy luz na osiach ponad ten roboczy stanowi po pierwsze zagrożenie bezpieczeństwa a po drugie wymaga natychmiastowej interwencji. Inaczej bieznie i konusy zjadą się tak, ze piasta będzie do wymiany...

 

Jak brak gwarancji to samemu dokręcić konusy i skontrowac przeciwnakrętkami, jak na gwarancji to dać do serwisu.

Przy czym szczerze powiedziawszy nie wiem, czy regulowanie łożysk kulkowych samodzielnie rzeczywiście skutkuje utratą gwarancji? W sumie to procedura eksploatacyjna? Hmm? Jak to z tym jest?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...