Skocz do zawartości

[ MTB na sztywnym widelcu ] + napęd bez przedniej przerzutki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Interesuje mnie taki projekt jak w temacie. Rower będzie potrzebny dla osoby o wadze 130 kg, więc wybrałem MTB , sztywny widelec, żeby zniwelować wagę roweru. Nie wiem co z napędem. Czy jest możliwość zainstalowania  z tyłu przerzutki np z kasetą 7 rz, a z przodu tylko jeden blat bez  manetki ?
Nie będę miał problemu ze znalezieniem sztywnego widelca o długości podobnej  do amortyzowanego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle instalując sztywny widelec zaburza się geometrię, gdyż współczesne ramy MTB są dostosowane do widelców o skoku 100mm. Zamienniki 1:1 nie są jakoś mocno rozpowszechnione. Surly robi takie, ale to koszt... Nie bardzo rozumiem, co kolega miał na myśli przez stwierdzenie "zniwelowania masy roweru". Przy 130kg ja osobiście bym widelec zostawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle instalując sztywny widelec zaburza się geometrię, gdyż współczesne ramy MTB są dostosowane do widelców o skoku 100mm. Zamienniki 1:1 nie są jakoś mocno rozpowszechnione. Surly robi takie, ale to koszt... Nie bardzo rozumiem, co kolega miał na myśli przez stwierdzenie "zniwelowania masy roweru". Przy 130kg ja osobiście bym widelec zostawił.

 

Ta osoba, bardzo chce maksymalnie zniwelować wagę roweru i zaproponował sztywny widelec. Też wydaje mi się ,że amortyzowany będzie bezpieczniejszy. 

A co zrobić z przednim napędem ?

Co byście konkretnie zaproponowali ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam też, że napęd 1x7 jest lekko "nie na czasie" i już lepiej, a nawet taniej (dostępność) zrobić 1x8.

 

Co do sztywnego widelca to można dostać dobry stalowy za niecałe 400 zł lub tańszy aluminiowy, carbonowe kosztują tyle co dobry amortyzator... Stalowy wizualnie nie pasuje do alu ramy, aluminiowy jest sztywny niemiłosiernie, a carbon jest drogi - oczywiście mówimy o widelcach z kompensacją wysokości.

 

Z przodu normalnie można dać 1 blat i nie ma wtedy manetki naturalnie :yucky: Pozostaje jednak problem spadającego łańcucha, wiec konieczna jest prowadnica, napinacz lub specjalna zębatka z wydłużonymi zębami np HCC.

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam też, że napęd 1x7 jest lekko "nie na czasie" i już lepiej, a nawet taniej (dostępność) zrobić 1x8.

 

Co do sztywnego widelca to można dostać dobry stalowy za niecałe 400 zł lub tańszy aluminiowy, carbonowe kosztują tyle co dobry amortyzator... Stalowy wizualnie nie pasuje do alu ramy, aluminiowy jest sztywny niemiłosiernie, a carbon jest drogi - oczywiście mówimy o widelcach z kompensacją wysokości.

 

Z przodu normalnie można dać 1 blat i nie ma wtedy manetki naturalnie :yucky: Pozostaje jednak problem spadającego łańcucha, wiec konieczna jest prowadnica, napinacz lub specjalna zębatka z wydłużonymi zębami np HCC.

Podałbyś kolego jakieś linki do komponentów, żeby zbudować taki napęd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HCC - to jest najbardziej elegancki sposób. Można kupić najtańsza przerzutkę przednią i zrobić z niej "trzymacz" łańcucha. Są też gotowe lub takie cudaki. Trzeba pamiętać też o linii łańcucha - przednia zębatka powinna być równo ze środkiem kasety, czyli w miejscu średniej "standardowej" zębatki korby. Wystarczy też krótszy łańcuch niż normalnie. Z tyłu nie ma problemu działa i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli liczba przełożeń nie ma znaczenia, to może piasta wielobiegowa? 

 

W każdym razie ja bym sugerował z tyłu dać 9 rzędów - można dostać manetkę przerzutkę i kasetę zarówno nówkę jak i używane w normalnym stanie. Z przodu koniecznie system prowadzenia łańcucha albo koronka narrow-wide. Widelec-któryś z tych solidniejszych (Author, Mosso, a najlepiej by było ogarnąć stalowy widelec z mocowaniem pod tarczę). Hamulce tarczowe. Szerokie opony.

 

Czy użytkownik roweru będzie przez większość czasu siedział na siodełku, zwłaszcza w bardziej wyboistym terenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczność naprawy/wymiany zbyt słabych komponentów może być bardziej denerwująca/uciążliwa niż odejście od idei niskiej masy. 

 

W związku z tym brakiem możliwości wstawania, dla komfortu rowerzysty i ochrony roweru przed dużymi obciążeniami np. przy wjeżdżaniu pod krawężnik ja bym dał sztycę amortyzowaną (lub siodło na sprężynach). Tak samo, zadbałbym o BARDZO WYTRZYMAŁE tylne koło.

Edytowane przez adriansocho
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...