Skocz do zawartości

[2016] Nowa grupa Shimano XT M8000 11-speed


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

10 i 11-stki mają na starcie prawie 0.25% wyciągnięcia według pomiarów (nie ważne czy suwmiarka, czy przyrząd), co nie oznacza że maja takie zużycie, sa po prostu inaczej skonstruowane i jak mierzysz je przyrządem to 0,5 oznacza realne zużycie na poziomie 0,3, a jak wpada 0,75 oznacza to, że łańcuch jest realnie zużyty do 0,55%. Oczywiście mowa o Dyna-sys.

Gdzieś coś czytałeś ale przekazać tego nie potrafisz.

Łańcuchy są skonstruowane identycznie, ale mają różne luzy początkowe za nowości. To powoduje, iż jakikolwiek pomiar przymiarem czy suwmiarką bez poznania wartości zerowej pomiaru mija się z celem. Najbardziej miarodajnym pozostaje pomiar podziałki łańcucha.

 

Wracając do tematu, cieńsze przekroje zębów, większe przekosy, to musi powodować szybsze zużycie, nie ma bata. Ale producentom przecież o to chodzi, napęd nie musi być trwały, on ma się sprzedawać i przynosić ciągły zysk. Dopóki ludzie będą się nabierać na najprostrze marketingowe sztuczki, doputy taki stan rzeczy będzie trwał. Proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie najwięcej praktycznie się używa zostawiłeś łańcuch i zasłaniający pancerz..... 

 

Mam napęd 1x11 z blacikiem 32, więc najbardziej zużywa się na trzech najmniejszych koronkach, które są odsłonięte.

Środek kaset służy tyko temu aby łańcuch miał po czym przejść na największe koronki.

Edytowane przez radziuGD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie. Chyba naprawdę jeździsz w błocie po kolana i masz nogę jak Amstrong po podwójnej dawce EPO.

 

Moja 1,5 roczna kaseta XT 10z po 6500 km przebiegu, bez problemu przyjęła nowy łańcuch - musiałem jedynie wymienić koronki 15z i 17z.

Jeśli wymieniłeś 20 procent kasety to nie przyjęła bez problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

przejechane mam na kasecie deore xt 11-42 1000km i uwazam ze do mojego stylu jazdy jest okey prawie zero zuzycia koronek, niedawno zalozylem korbe deore xt kupilem z dwoma blatami zwykla 28/38 i dokupilem narow 34, zamiast 38 wstawilem 34, wersja oczywiscie zwykla nie ta odsunieta o 3mm ta odsunieta o 3 mm tylko i wylacznie przyda sie do rowerow z oponami fat tzw 3 cale i nic wiecej , kupujac suport XTR jest mozliwosc przesuniecia korby sa dolaczone 3 podkladki z czego na 100% dwie wchodza na strone z 3 moze byc problem moze byc malo gwintu na miskach . dwie podkladki to wlasnie okolo 3 mm. zestaw polecam naprawde lekki i sztywny , jakbym mial kupic xtr wogle sie to nie oplaca koszty takiej korby poprostu sa chorendalne a pracuje tak samo jak XT. w cenach xtr mozna ladniejsze korby kupic SRAM lub FSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kolego doczytaj manuale i nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo ktoś rozwali sobie gwint, albo kolana, bo będzie jeździł z niesymetrycznie ustawionymi pedałami. Te podkładki (2,5mm) nie służą do dowolnego ustawiania położenia korby. W przypadku suportu 68mm zakładasz 3 podkładki (dwie po stronie prawej (napędu) + jedna po stronie lewej), a w przypadku posiadania suportu 73mm tylko 1 podkładka po stronie  prawej (napędu). Są jeszcze podkładki 0,7mm i 1,8mm stosowane w przypadku posiadania osłony łańcucha. Innych opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Korby w wersji boost występują tylko w konfiguracjach 34x24 i 36x26. Czy do takiej korby można przełożyć zębatki 38x28 z korby nie-boost?

 

Nie wiem jak BOOST jest rozwiązany w shimano ale w SRAM czy RaceFace BOOST jest robione przez inny (bardziej płaski) profil zębatek, długość osi i ramiona się nie zmieniają. "Normalna" zębatka ma offset 6mm a BOOST 3mm.

Teoretycznie możesz jeździć bez zębatek BOOST, będziesz miał linię łańcucha przesuniętą 3mm do ramy i na najmniejszej zębatce przy kręceniu do tyłu prawdopodobnie łańcuch będzie się wdrapywał na sąsiednią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i na najmniejszej zębatce przy kręceniu do tyłu prawdopodobnie łańcuch będzie się wdrapywał na sąsiednią.

To jedyna wada, ale praktycznie nieuciążliwa, bo chyba mało kto jeździ na 1:11, a tym bardziej kręci do tyłu. Ale ważne też, by nie przesunięte zębatki nie haczyły o widełki, a szeroka opona nie ociera o łańcuch. Teoretycznie w piastach 148mm LŁ kasety dostała +3mm, a zatem idealnie powinna się pokryć z LŁ tradycyjnej korby. Oprócz wspomnianej wady jest też zaleta, przy kręceniu do tyłu na największej koronce kasety, łańcuch nie powinien już spadać na mniejsze.

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w napędach 2x11 na najniższym przełożeniu też przeskakuje łańcuch? Myślałem, że ten problem występuje jedynie w napędach 1x.

 

Wolałbym nie kombinować z linią łańcucha, chciałem się tylko dowiedzieć jakie są przewidziane przez producenta opcje jeśli kupię rower z boostem. Podejrzewam, że zalecana przez Shimano linia łańcucha, bardziej odsunięta od ramy, jest też lepsza pod kątem zużycia napędu jeśli większość czasu jeździ się na wyższych biegach.

 

Na stronie Shimano nie znalazłem żadnych konkretów (powinni się bardziej przyłożyć do specyfikacji), ale w linku poniżej sprzedają same ramiona korby jako "boost only" i piszą, że mają one zmodyfikowany pająk, który przesuwa linię łańcucha o 3mm na zewnątrz, więc wychodzi na to, że zębatki zostają takie same jak bez boosta. Poza tym nie widziałem na razie zębatek Shimano specjalnie pod boosta.
http://www.artscyclery.com/Shimano_XT_M8000-B_Crank_Arm_Set/descpage-SHCA80B.html

 

W takim razie chyba wszystko się zgadza, bo rozstaw śrub w korbach boost i nie-boost jest taki sam, a przednia przerzutka direct mount dla boosta obsługuje zębatki do 38 zębów. Ewentualny problem może być jeszcze z tylnymi widełkami jeśli są zbyt szerokie i zębatki 28/38 nie mieszczą się z odpowiednim luzem, ale to już trzeba się przyjrzeć konkretnej ramie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym chyba problemu nie ma. Jeśli łańcuch spada z największej koronki kasety gdy blat korby 1rz jest w pozycji ~50mm, to tym bardziej powinien spaść gdy w 2x11 będzie na blacie, bo jego pozycja jest jeszcze dalej od osi ramy (~52mm) dzięki czemu mamy jeszcze większy przekos.

 

 

 

Ewentualny problem może być jeszcze z tylnymi widełkami jeśli są zbyt szerokie i zębatki 28/38 nie mieszczą się z odpowiednim luzem, ale to już trzeba się przyjrzeć konkretnej ramie.

.

Tak, dokładnie, z jakiegoś powodu nie zrobili seryjnie 38/28 i pewnie właśnie z tego. Trzeba indywidualnie by przymierzyć tak samo jak byśmy chcieli wsadzić normalną korbę, też może nie wejść, o tym napisałem właśnie wcześniej.

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...