Skocz do zawartości

[kawałek napędu] Przerzutka tył i manetki


Mexyk

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy chcę zmienić głupiego SLXa i zmieniarki. Bazą jest Kross A6 z 2010. Siedzi tam 9 rzędowa przerzutka, która żyje własnym życiem - jest nieregulowalna. Czas na zmiany.

Konkrety:

Do wymiany są tylna przerzutka oraz komplet manetek. Moje typy to:

  • Przerzutka i manetki XT
  • Przerzutka i manetki X9

Widzę, że nie tak prosto znaleźć przerzutkę XT pod 9 biegów, prawdę mówiąc nie mam w ogóle czasu a chcę to kupić i mieć z głowy. Podajcie proszę symbole kodowe po jakich tego szukać bo troche mętlik. W swoim rowerze mam XO Srama i wali to jak z armaty a ten napęd będzie w rowerze żony więc raczej wolałbym XT - wygra cena. 

Sugestie mile widziane.

 

Aktualizacja

Czy RD-M772 SGS to właściwy i najnowszy XT pod 9 biegów?

Czy SL-M770 3x9 to właściwy i najnowszy XT pod 9 biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

XT 772 jest najnowszy i właściwy (sam miałem i działała bardzo fajnie) nie jest już produkowany więc zostaje głównie allegro, 773 jest już dedykowany do 10b. Na allegro możesz kupićXt772 za 180zł, jest ich kilka.

Nie jest produkowany XT pod 9 biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Siedzi tam 9 rzędowa przerzutka, która żyje własnym życiem - jest nieregulowalna

 

A wiesz o tym ze jak masz np. krzywy hak to nawet XTR czy X0 sie na tym rowerze nie wyreguluje ?? :)

Pytam tak profilaktycznie bo wspominasz o tym ze SLX jest  "bee" a nie piszesz że sprawdziłeś wszystko i że to tylko jego wina :).

 

Też walczyłem kiedyś z SLX`em 9`tkowym ... on potrzebuje idealnie prostego haka, ot cała filozofia jego prawidłowej pracy. 

 

 

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak potwierdzam z tym hakiem przerzutki to nawet małe skrzywienie przy tych przerzutkach potrafi dużo namieszać. Ja z racji jeżdżenia koleją i ciągłego wieszania na wieszakach prostowałem hak kilka razy w roku. I nie ma co patrzeć na oko, tylko przyrządem do prostowania haków można to zrobić prawidłowo. Ogólnie z tymi przerzutkami 9 czy 10 biegowymi jest jak z karabinem snajperskim, albo jest ustawione precyzyjnie i działa idealnie ale niech coś będzie nie tak to staje się bezużyteczny.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem rower do serwisu niech znajdą przyczynę. Nie mam czasu na to by po raz kolejny się z tym pieprzyć. 

Z tego co kojarzę to jazda z biegami zaczęła się po moim zeszłorocznym serwisie. Wymieniłem linki, pancerze i dodatkowo rozkręciłem na czynniki pierwsze manetki Deore. Składałem je kawałek czasu bo nie zapisałem co i jak szło ale w końcu udało mi się je złożyć do kupy łącznie kilka razy gdyż często winą obarczałem właśnie manetkę. Jak na mój gust to chodzi ona prawidłowo ale cholera go tam wie. Chłopaki drogą eliminacji (manetka, przerzutka, hak) sprawdzą co go boli. 

Jak będę miał rower z powrotem postaram się napisać co w trawie piszczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc manetka...

Rower w serwisie został wyposażony w kasetę XT, zmieniarkę XT, nowe pancerze, linkę, hak nie był wcale krzywy więc go wyeliminowali na dzień dobry. Po złożeniu rower chodził jeszcze gorzej. Nie przypuszczali, że to może być manetka. Znaleźli jakiś 9 strzałowy Deorek, założyli i rower zaczął gadać. Problemem okazała się manetka, którą rzekomo dobrze złożyłem. Niestety nie wiem gdzie popełniłem błąd w składaniu manetki, muszę to sprawdzić.

Wniosek nasuwa się sam: nie rozkręcaj manetek bo spie*dolisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...