Skocz do zawartości

[opony] bezdętkowe


aligatormarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie, prośba o poradę. Kupiłem nowy rower Canyon CF SL 8.9. Koła to DT Swiss XR 1501 Spline ONE a na nich opony Continental X-King RaceSport 2,2.

Chciałbym przejść na bezdętkowe, może na początek na jedno koło, chyba bardziej tylne narażone jest na przebicie. Możecie pomóc, doradzić jakieś sprawdzone bezdętkowe opony? Oczywiście 29 cali. Jeżdżę na maratonach Poland Bike i Mazovia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conti nie zaleca uszczelniania opon Race Sport - i mają raczej sporo racji, ja uszczelniałem wersję Protection która według producenta nadaje się do uszczelniania mleczkiem, uszczelniałem na obręczy bezdętkowej DT Tricon, niestety nawet ta opona słabo się uszczelnia, na tyle słabo, że o jednym sezonie wróciłem do dętek ( po pierwsze opona słabo się uszczelniała, bardzo długo to trwało, cały czas mleczko gdzieś zaczynało wyciskać się przez osnowę, wypróbowałem kilka markowych mleczek - Stan, Geax, Conti, opona  nagle potrafiła puścić powietrze na styku opona -obręcz mimo, że miała ciśnienie a obręcz była pod opony bezdętkowe )...

Moim zdaniem szkoda się babrać mlekiem w przypadku Race Sport ...

Jeśli jednak chciał byś ją uszczelnić , najpierw powinieneś ją wewnątrz wysmarować mleczkiem - wlać mleczko i wetrzeć je szczotką w oponę, dopiero po tym zakładać na obręcz pompować, spuścić powietrze, wlać mleczko i znów napompować.

Tak jak to tutaj pokazali :

Takie postępowanie ułatwia uszczelnienie tego dziadostwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziękuje za porady i piękną dyskusję.  Zastanowię się dobrze, nie tak jak zwykle na prędko zanim coś zacznę kombinować.

Muszę trochę przystopować z wydatkami na rower bo sam ten rower mnie lekko przybił :) nie piszę o reakcji żony, dowiedziała się po....

Ogólnie, jak mi coś z tym nie wyjdzie to rozumiem że ciężka sprawa oczyścić oponę z mleczka?

Pytanie, co daje mi jazda na bezdętkowej oponie? Ile jest przewagi? Przez cały poprzedni sezon, 18 wyścigów i kilkadziesiąt treningów, przeważnie po trudnym lesie nie złapałem ani razy gumy.

Zawsze może być pierwszy raz i oby nie na maratonie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki mleczko nie wyschnie łatwo wyczyścić, jak wyschnie wtedy skrobanie.

jazda na typowo bezdętkowej uwolni cię od możliwości przyszczypnięcia dętki (snake) za to da mniej komfortu (opona typowo bezdętkowa jest mniej sprężysta, jest też ciężka) , lżej i bardziej komfortowo wypadają opony tubeless ready - jednak za cenę zabawy z mleczkiem. W przypadku przebicia mleczko nie zawsze uszczelnia dziurę ... w czasie jazdy opona pracuje i nawet zasklepione mleczko potrafi wylatywać ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował uszczelniania tych continentali, właśnie przez ścianki boczne. Ja mam 2 opony TR Maxxisa, które ścianki mają raczej pancerne, 120 TPI potrafi czasem "się lekko zmoczyć" na bocznych ściankach, 60 TPI nawet nie potrzebowało mleczka aby trzymać ciśnienie.

 

Druga sprawa to mleko jakie stosujesz, ja mam Trezado, które jest bardzo wodniste i to też pewnie ma jakiś wpływ na "poceniem" się opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnóstwo zawodników ściga się na Continentalach w wersji race sport zalanych mlekiem.

Ktoś pisał, że w Continentalach trzeba lekko papierem ściernym zmatowić ranty.

Obręcze są dość szerokie, a opony już są ułożone bo jeździły na dętkach, więc powinny się uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powitać

Z reguły bardzo dobrze uszczelniają się geaxy i micheliny(sprawdzone) choć trochę cięższe od np schwalbe które również dają rade, natomiast o conti co rusz czytam że są problemy, ale sam nie próbowałem w sumie.

Warto dodać że do uszczelnienia nie potrzebna jest opona bezdętkowa lub TL Ready , choć zaiste najlepszą jest, wystarczy jednak zwykła opona najlepiej zwijana, ale udało mi się również uszczelnić drutowaną nobby nic evo.   Jak już ktoś pisał wersje race sport, EVO, superhiper light itp mogą sikać mlekiem bo na ściankach mają mniej gumy dla zmniejszenia masy, a jak wiadomo guma uszczelnia, a oplot sika :thumbsup:

Z zalet to oczywiście mega przyczepność z racji niższego ciśnienia i braku dętki, moje pierwsze odczucie było takie że rower kleił się do terenu, jazda po trawersach 45st z bananem na twarzy, również jakaś oszczędność na masie się pojawi.

Po raz enty polecam przejście na bezdętki, tutaj tanie i sprawdzone mleczko:

http://www.forumrowerowe.org/topic/105781-uszczelniacz-do-opon-domowej-produkcji/

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...