Skocz do zawartości

[rower przełajowy] budowa roweru przełajowego na stalowej ramie Kyoso.


100lar3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie rower przełajowy [ciągnie się to za mną już z rok :)].

Cały czas zastanawiałem się czy kupić rower gotowy, czy też może złożyć od podstaw samemu.

Dzisiaj właśnie przypomniałem sobie że posiadam ramę na której mógłbym spróbować złożyć coś budżetowego i przekonać się czy to jest na pewno ten typ roweru na którym chciałbym jeździć.

 

Według mnie podstawą do budowy dobrego roweru jest rama. Chodzi mi tu o jakość ramy jak i jej geometrię. Jest to jeden z powodów dla których założyłem ten temat.

O ile geometria powinna mi pasować, chociaż rama mogłaby mieć ciut krótszą rurę podsiodłową. Górna rura jest jak dla mnie wystarczająco długa żebym mógł jeździć w pozycji pochylonej takiej jaka najbardziej mi pasuje.

Nie wiem czy warto inwestować w tą ramę i na jej szkielecie budować rower.

Czy ktoś miał do czynienia z ramami tej firmy? Czy są mocne i trwałe?

Czy ktoś wie coś więcej na temat firmy Kyoso? Na pewno znajdzie się jakaś osoba na forum, która potrafi odnaleźć wszystko w odmętach internetu:)

Czy ta rama będzie wystarczająco mocna na wypad do lasu? Czasami lubię się wytrząść w terenie i zależy mi na mocnej ramie.

Wyciągałem jak na razie jedynie sztycę i paluchem sprawdziłem środek. Przynajmniej w miejscu sztycy jest dość mocno zakonserwowany czymś ciemnym i kleistym. Rdzy na zewnętrznej części ramy nie znalazłem.

Założeniem moim jest budowa w miarę taniej:

  • przełajki

  • monstercross

  • szutrówka

  • itp.

    Może wyjdzie mi coś podobnego do Ivanowego „peżota”. Mam nadzieję, że się nie obrazi za to że przywołałem tu do porównania jego rower.

 

Teraz może przejdę do opisu ramy:

 

Wiem tylko tyle, że rama ma już kilkanaście lat, jest marki KYOSO i jest to rama stalowa „magnes się na niej trzyma ;)”. Niestety nie wiem jakie zastosowano rurki do budowy tej ramy. Nie znalazłem żadnych oznaczeń na ramie które mogłyby mnie naprowadzić na jakiekolwiek informacje odnośnie zastosowanych materiałów użytych do jej budowy.

 

Wymiary:

Mierzone wszystko miarą krawiecką starałem się wszystko dokładnie zmierzyć.

  • rura podsiodłowa C-C 545mm C-T 590mm

  • rura pozioma C-C 585-590mm Efektywna 630 -nie wiem czy dobrze zmierzyłem

  • wys suportu P-C 320mm [ P - podłoga]

  • przekrok 1/3 od kierownicy 845 [ prawie na styk z klejnotami] przy siodełku mam jakieś 15mm zapasu

  • długość główki ramy 145 m

  • widełki tylne 430 mm

  • szerokość widełek w miejscu gdzie jest opon około 45mm

  • rozstaw osi pod piasty standardowy 110mm przód 135 z tył

  • stery 1 cal

  • widelec do wymiany :)

  • średnica suportu 68mm standard nieznany [chyba BSA]

  • wysokość widelca przedniego 470mm bez obciążenia z około 460-455mm

  • wyprzedzenie widelca około 55mm - nie wiem czy dobrze zmierzyłem

 

Kąty ramy nieznane.

 

Teraz Ja:

Wzrost 187 cm

Długość nogi 85 cm

 

Wiem na pewno że cały napęd jest do wymiany ale chciałbym złożyć jak na razie coś budżetowego.

Mam trochę kasy na projekt odłożone i cały czas staram się oszczędzać żeby móc go bez problemu skończyć.

 

Jeśli jest sens budować rower na tej ramie to Mam dodatkowe pytania:

 

  1. Czy jest sens przerabiać rurę sterową na standard 1 1/8 cala. Chodzi mi tu o opłacalność takiej przeróbki. Na pewno jest kilka osób na forum, które bez problemu odpowiedzą mi na to pytanie. Szczególnie tacy, którzy lubią rzucać jesienią „ameliniowymi” ramami ;)

 

  1. A może lepiej kupić widelec pod hamulce tarczowe z rurą sterową 1" Nie znalazłem na allegro nic takiego. Nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w zakupach za granicą. Jeśli ktoś ma sprawdzony sklep gdzie znajdę taki widelec, który wysyła towar do polski to będę wdzięczny za pomoc. Na widelec planuję wydać nie więcej niż 400zł. Jeśli ma być jeden cal to na pewno będę szukał jakiejś przejściówki do zamontowania mostka 1 1/8 cala ponieważ jest dużo większy wybór takich mostków i łatwiej będzie mi znaleźć i dopasować taki.

 

  1. Mostek będzie w granicach 80-90mm bo na takim będę miał optymalną pozycję. Tak mi się wydaje po pierwszych przymiarkach.

 

  1. A może lepiej zrobić na zamówienie. Wiem że jest kilka dobrych firm w Polsce, o których dużo napisano w jednym wątku. Bliżej mi do Wrocławia niż do Szczecina :). Jeśli ktoś znałby orientacyjny koszt to prosiłbym podać.

 

  1. Stery. Jeśli znajdę widelec pod jeden cal to jakie dobre stery 1' calowe polecacie.

 

  1. Kierownica. Tu zastanawiam się cały czas czy kupować tradycyjnego baranka czy może z On-One „Myszą Wąsatą” - jak to w jednym wątku napisano. Na pewno chcę kupić coś pod klamkomanetki szosowe.

 

  1. Na pewno nie będzie to singiel chociaż zastanawiam się czy jest sens stosować przednią przerzutkę. Zastanawiam się nad pojedynczą korbą z 36 zębami – myślę że będzie to optymalne rozwiązanie dla mnie. Na tył planuję nową sorę 9rzędową ponieważ cenowo taki zestaw będzie najbardziej optymalny cenowo.

    Pytanie dodatkowe bo tu nie jestem pewien: Czy klamkomanetki szosowe są kompatybilne z przerzutkami mtb? chodzi mi o ciąg linki w układzie 8-9 oraz w układzie 10 przełożeń.

 

  1. Hamulce najbardziej chciałbym spróbować hydraulików. Ale takie hamulce w wersji szosowej jak na mój budżet są absurdalnie drogie dlatego zastanawiam się nad jakąś przejściówką. Wiem że są hamulce TRP HY-RD nie wiem jak wygląda dostępność części zamiennych, klocków oraz żywotność i jakość wykonania.

    Wiem że są przejściówki gdzieś na forum z rok temu o nich czytałem ale nie mogę tego wątku znaleźć. Jeśli ktoś zna i wie gdzie można kupić przejściówkę do hydraulików która będzie kompatybilna z zaciskami shimano będę wdzięczny za pomoc

 

  1. Koła posiadam nie narzekam na nie więc na razie nie będę ich zmieniał. W późniejszym czasie będę myślał nad czymś mocniejszym i lżejszym.

 

Już więcej nic nie przychodzi mi do głowy.

 

Przeglądałem Forum, trochę tych tematów poczytałem ale nie znalazłem takiego do, którego mógłbym się podpiąć z moimi pytaniami. Rozumiem że mogłem kiepsko szukać ale tematy przełajówek przeglądam już od około miesiąca. Ewentualny rower na tej ramie będę składał dopiero maju-czerwcu ze względu na brak odpowiedniej ilości czasu w kwietniu.

Wszystkie pytania i to co mi chodzi po głowie starałem zawrzeć w jednym poście tak żebym ewentualnie nie musiał co chwilę nowych tworzyć.

 

A teraz trochę zdjęć żeby bardziej rozjaśnić temat.

 

gallery_164570_3282_6734.jpg

gallery_164570_3282_1463360.jpggallery_164570_3282_351467.jpg

 

Jak ktoś chce zobaczyć resztę zdjęć to zapraszam do galerii.

 

Będę wdzięczny za pomoc, wszelkie odpowiedzi, i nakierowanie na inne pomocne tematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt mi za bardzo nie odpowie. Niestety ale przez kilka dni będę przykuty do łóżka, więc znalazłem trochę czasu żeby poszperać w sieci i spróbować sobie odpowiedzieć na pytania, które postawiłem w pierwszym poście. Szkoda, że nikt doświadczony się nie odezwał, być może za dużo jest takich wątków i nie chce się nikomu pisać na ten temat.

O ramie i firmie która ją wyprodukowała dalej prawie nic nie wiem, bo zbyt wielu informacji nie znalazłem. 

Dowiedziałem się tylko, że rowery a właściwie ten model był sprzedawany w Holandii przez sieć halfords. Jeszcze gdzieś podczas poszukiwań przemknęła mi strona w języku holenderskim.... ale nie znam tego więc odpuściłem sobie próby rozszyfrowania.

 

1. Odnośnie przeróbki rury sterowej nie widzę sensu tego robić koszt takiej operacji wynosi około 500-600 zł.

2. Kupno widelca z rurą 1cal i o odpowiedniej długości. Tu bardzo ciężko cokolwiek znaleźć jedyny pasujący wideł znalazłem na Ebay 

Najlepszym wyborem byłby widelec o wysokości 450-460 niestety takiego nie znalazłem.  Nic innego ja nie znalazłem. Niestety miałem nadzieję, że zmieszczę się w określonym budżecie 400zł ale raczej się nie uda, chyba że ktoś znajdzie gdzieś pasujący widelec dla mnie i podeśle mi linka.

 

3. To nie wymaga odpowiedzi.

 

4. Jeśli chodzi o robienie widelca to koszt takiego cuda wynosi orientacyjnie 600-700 zł. sporo dalej mam nadzieję, że zmieszczę się w tych 400zł. Spróbuję się dodzwonić jeszcze do p.Rychtarskiego bo dzisiaj nikt telefonu nie odbierał.

 

5. Stery znalazłem BBB pod jeden cal ahead. Można kupić przez Amazon.

 

6. Kierownica będzie na 99% od On-One.  Nie mam doświadczenia z barankami, w tej wydaje mi się że będzie duża zmienność chwytów ma czym mi zależy. 

 

7. Problem tarczy też się rozwiązał bo znalazłem kilka ciekawych modeli więc pozostaje tylko kwestia wyboru. Tu odpowiem sobie na jeszcze jedno pytanie: Tak klamkomanetki szosowe są kompatybilne z przerzutkami mtb shimano. Wszystko pięknie zostało wyjaśnione tu -->klik<--- nawet pan z autoryzowanego serwisu shimano, do którego dziś dzwoniłem polecił mi tą lekturę.

 

8 Hample TRP HY-RD są dostępne nawet na allegro w cenie 450zł więc jak budżet pozwoli to takie właśnie będą. Chyba że znajdę jakiś konwerter z klamkomanetek na hamulce tarczowe shimano.

 

Rower w tej chwili wygląda tak

gallery_164570_3282_935535.jpg

 

Mam nadzieję że komuś przyda się to co tu piszę. Po to też to robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie ma sensu

5. Tekora robi dobre stery cartridge pod 1", ale jest mały problem z nabijaniem, gdyż mają najpewniej delikatnie inną średnicę zewnętrzną, niemniej, średnio ogarnięty serwisant Ci je dostosuje i wpasuje... 

8. Na tył też chcesz tarcze?  :ermm:  Jak? Można przyspawać mocowanie, ale ta rama nie została stworzona z myślą o tarczówkach. Tylny trójkąt jest zbyt wiotki. 

 

IMHO, to nie jest rama która by się nadawała na ten projekt. 

O geometrii się w ogóle nie wypowiadam.

Ale coś ciekawego może powstać... Będę śledził postęp prac. :P

 

2. Kup zwykły, sztywny, stalowy widelec, z piwotami  i użyj przełajowych canti. Odpuść sobie tarcze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

 

Z przerabiania główki ramy zrezygnowałem bo to nie ma sensu.

Zależy mi na tym aby wysokość widelca była jak najlepiej dopasowana do oryginału.

 

Tarcza będzie tylko z przodu bo głównie tego hamulca używam. Jeśli na tył to raczej zastosuję adapter A2Z http://www.forumrowerowe.org/topic/167308-adapter-rama-bez-mocowania-hamulca-tarczowego-a2z-adapter/ Tu jest cały temat o nim ale ciśnienia nie mam.

 

  Wydawało mi się, że rama będzie pasowała do tego projektu. Na początku chciałem tylko wymienić zużyty napęd w tej ramie ale później stwierdziłem że może być dobra żeby poeksperymentować trochę. Niestety ale o kątach ramy nie mogę się wypowiedzieć bo ich nie znam ale długość górnej rury mi bardzo pasuje. A tym bardziej jak stało na kołach to wyglądało prawie jak tradycyjny trzepak.

 

Czy mógłbyś trochę rozwinąć swoją wypowiedź. Dlaczego ta rama nie nadaje się na ten projekt. Może rzeczywiście nie warto. Ciężko mi się wypowiedzieć czy jest to dobry pomysł bo moja wiedza nie jest w tej kwestii zbyt wielka.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Uwag kilka:

 

1. Strasznie wysoki ten Twój widelec oryginalnie. 1 cal, 450mm A2C, tarcze... Wpytę ciężko Ci bedzie znaleźć coś mniej obleśnenie wyglądajacego i z bardziej chrzescijańskiego materiału niż te amelinowe Exotic'i

 

2. A2Z DM-UNI może nie być dla Ciebie. Starsznie mało "mięsa" tam z tyłu na hakach. Rama na dodatek stalowa, raczej bym nie zaryzykował...

 

3. Kiera. Kup lepiej Genetic Digest Myszata nie posiada ergo przeciw gięcia i przez to oferuje gorszą pozycje rąk a przede wszystkiem nadgarstków w dolnym chwycie. Owszem Genetyk jest droższy i najpeniej nie obejdzie sie bez redukcji 1"---> 11/8" gdyż kiera jest na 31.8mm mostka ale uważam, że warto. Miałem Myszowatą, mam teraz Genetyka - pod inna nazwa, ale kielnia ta sama - i nie wróciłbym już do On-One'a.

 

4. Jednocalowych sterów na aheda jest sporo na ebajcu i w sklepach. tanie nołnejmy , klasyczne, wiankowe Riczeje , tak samo wiankowe Modusy i pomienione już BBB na maszynach. Mam te ostatnie, bardzo miło sie używa. Kupiłem, gdyz jako jedne z nielicznych były dostępne w sreberku a nie tylko czarnuchowate :sick:

 

5. Jesli nie hybrydowe heble, to zawsze możesz zastosować Travel Agent'a

 

travel-agent-2011-zoom.jpg?w=430&h=430&a

 

Jest tego dobra trochę tu i ówdzie a także można popatzreć ja się to-to montuje...

 

Szacunek...

I.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli na tył to raczej zastosuję adapter A2Z http://www.forumrowe...go-a2z-adapter/ 

Tylko, że taki adapter umożliwi zamocowanie tarczówki, ale nie sprawi, że rama zacznie się nadawać do współpracy z takim hamulcem... Te cienkie rureczki nie mają dostatecznej sztywności. Wszystko będzie pływać. W ogóle z jakiej stali jest ta rama? Czy oby tylny trójkąt nie jest z hi-ten? 

 

 

Zależy mi na tym aby wysokość widelca była jak najlepiej dopasowana do oryginału.
 

Akurat zastosowanie niższego widelca może jej pomóc. Będzie się  prowadziła bardziej sportowo, tylko czy suport się wtedy za bardzo nie obniży..

 

 

Czy mógłbyś trochę rozwinąć swoją wypowiedź. Dlaczego ta rama nie nadaje się na ten projekt.
 

Bo to turystyk i nigdy nie będzie z niej przełaja... Inne kąty, długi i zbyt wiotki ogon, Ale może być fajny rowerek do rekreacyjnego przełajowania ;) Szczerze, to jestem bardzo ciekaw co Ci z tego wyjdzie. Liczę na fotorelację z postępu prac na bieżąco. :)

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Primo, post zapowiada się ciekawie. Trzymam kciuki aby projekt się udał. Starzy wyjadacze podpowiedzą, kwestia czasu ;)

 

Secundo, jeżeli rama faktycznie nie jest hajtnięta z rudą, to ją zważ. Jeżeli to nie kowadło, to patrząc na twoje pomiary (430mm tylca) to może mieć sens. Witamy na level 1 :)

 

Dalej, poszukałbym widelca, bez tego nie pchałbym się dalej. Customowych, mimo że zacne, jeżeli ma być to budżetówka... to odpada. Poszukaj na ebaju, planetx, wiggle. Jeżeli coś dopasujesz to idziesz na level 2

 

Level 3 to hamulce. Tył obręczowe? Bo rama no i koszta, przód zależy od widelca - tarcze lub obręczowe. Mix tarcza z przodu i canti/Vki tył jest jak najbardziej ok, tym bardziej ze przedni hampel najwazniejszy...

 

Level 4 zmieniarki. Ten poziom powiązany z poprzednim (chodzi o klamkomanetki szosowe i hamulce). Ogólnie osobiście, przy tej ramie, celowałbym w monstercorssa, czyli oponki 40c lub szersze. Do tego, zależy czy masz górki czy płaskie, zrobiłbym korbe jednorzedową np 42 (kwadrat lub octalink) i tył na 9tce np 11-34. Ogólnie pamiętaj ze Vki nie bedą działać z klamkami szosowymi, chyba ze zastosujesz ślimaka.

 

Level 5 to mostki, sztyce itp. Ogólnie albo używki albo planetx. Stosunek ceny do jakości na plancieX chyba nr. 1 jaki znam. Mysztą kierę jak najbardziej polecam. Jest jeszcze hiszpańska gejoza, ale o tym juz pewnie wyczytałeś :)

 

Nic nie wpomniałeś o kołach - masz juz jakieś ?

 

Ostatnia moja rada, jeżeli lubisz grzebać przy rowerach, i nie wkurza cię masa części w piwnicy to składaj, inaczej kup gotowca. Składak wyjdzie zawsze drożej, ale wiecej frajdy. Składać najlepiej zimą, latem szkoda dni, lepiej pościskać na trasie :)

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Strasznie wysoki ten Twój widelec oryginalnie. 1 cal, 450mm A2C, tarcze... Wpytę ciężko Ci bedzie znaleźć coś mniej obleśnenie wyglądajacego i z bardziej chrzescijańskiego materiału niż te amelinowe Exotic'i

Więc tak. Widelec wysoki bo jest to atrapa amortyzatora :-). Specjalnie sprawdziłem jeszcze raz żeby się upewnić. 

Jak na razie poszukiwania widła trwają. Czekam obecnie na wycenę ze szczecina myślę jednak, że widelec będzie zamówiony we Wrocławiu albo w Szczecinie ponieważ cenowo wyjdzie to samo co za te cuda, które znalazłem.

 

 

2. A2Z DM-UNI może nie być dla Ciebie. Starsznie mało "mięsa" tam z tyłu na hakach. Rama na dodatek stalowa, raczej bym nie zaryzykował...

Ja też nie będę ryzykował i z tyłu będą canti albo jakieś V-ki z tym małym cudeńkiem.

 

3. Dzięki za podpowiedź w sprawie kierownicy. Myślę że ten genetic jest bardzo dobrym wyborem.

4. Stery wolę kupić raz a dobrze więc będą BBB.

5. Dzięki ivan za podpowiedź.

 

Cienkun

 Jeśli chodzi o widelec to będzie około 2cm niżyszy od oryginału więc przód i tak pójdzie trochę w dół. jakby był jeszcze niższy to może się okazać, że górna rura będzie się obniżać do przodu [?tak jak w rowerach torowych?] a tego bym nie chciał.

 

Jeśli chodzi o ramę to zobaczymy mam nadzieję, że wyjdzie z tego fajny rowerek do rekreacyjnego przełajowania.

 

Thomasz

Primo. Dzięki

 

Secundo. Pewnie nie uwierzysz ale nie mam w domu żadnej wagi. Jedyna jaką miałem [łazienkowa] pół roku temu odmówiła posłuszeństwa.

 

O widelcu napisałem wyżej.

 

Level 3 Tak na tył obręcze na przód tarcza

 

Level 4 Jeśli nie znajdę w "chrześcijańskiej" cenie żadnych manetek na 10 rzędów [mogą być również używane] będą najnowsze sory 9 rzędów i kaseta 11-34. Korba jednorzędowa 36 zębów lub 2 rzędowa przełajowa, CX50 lub coś podobnego. Opony będą dobrane do szerokości widełek w ramie 

 

Level 5. To już biorę jako wykończenie i na razie nad tym nie myślę.

 

Koła na razie będą te które posiadam obecnie.

 

Grzebać przy rowerach lubię ilość gratów rowerowych już jest dosyć znaczna i jest tego coraz więcej. 

Rower będzie składany w wolnym czasie bo w lecie rzeczywiście szkoda pogody marnować. Zabrałem się za to teraz ponieważ pogoda nie nastawia mnie na jeżdżenie i złapałem jakieś paskudne wiosenne przeziębienie. 

 

Rower będę składał w wolnych chwilach więc może to potrwać ale liczę, że w tym sezonie trochę kilometrów na nim wykręcę.

 

Dziękuję za odpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Odświeżę trochę temat.

Większość gratów już jest.

Widelec znalazłem pasujący i tani na allegro, z pivotami bez możliwości montażu hamulców tarczowych. Według sprzedawcy widelec ze stali CrMo. Stwierdziłem, że na początek taki mi musi wystarczyć. Jak będzie mi się dobrze jeździło to pewnie za jakiś czas wymienię na taki z mocowaniem pod tarcze. Na razie będą hamulce canti ale jeszcze nie wiem jaki model dokładnie.

Klamkomanetki miałem kupić same, jednak na innym forum udało mi się kupić kompletną grupę szosową wraz z podstawowymi kołami Shimano WHR500. Grupa to Sora 3500. Koła na pewno będę chciał wykorzystać wewnętrzna średnica obręczy to 15C. Na razie zastanawiam się nad oponami schwalbe cx pro w rozmiarze 30C lub cx comp w tym samym rozmiarze, chodzą mi jeszcze po głowie jakieś szosowe opony żeby zobaczyć jak się jeździ na takich. Oczywiście temat opon jest cały czas otwarty ale te najbardziej podpasowały mi rozmiarem i bieżnikiem do tych kół.  

 

Jeśli chodzi o napęd to wiem, że jest to typowa grupa szosowa i takie ma przełożenia jednak na razie nie będę zmieniał żadnych zębatek w korbie ani kasety tylko zużyję, te które są oryginalnie i wtedy będą bardziej dopasowane.

 

Kupiłem również owijki do kierownicy jakieś bardzo tanie. Będę się na nich uczył owijać kierę, jak coś zepsuję nie będzie mi szkoda ich wyrzucić.

 

Z innych brakujących rzeczy, które muszę dokupić to :

Mostek

Siodełko

zacisk sztycy

hamulce

linki pancerze itp

 

 

Kolejna rzecz

Zamówiłem kierownicę, tę którą Ivan proponował. Zanim ona dotrze do mnie minie jeszcze trochę czasu. Dlatego chciałem wcześniej kupić do niej klamki przełajowe ale nie do końca wiem jaka średnica obejmy powinna być w klamkach. Z opisu kierownicy nie wiem czy mam kupić klamki z obejmami 31..i coś tam czy 24. Mój angielski nie jest aż tak dobry a z opisu dla mnie nie jest to jednoznaczne tym bardziej, że kierownica ma zgrubienie 140 mm.

 

 

digest1.jpg

Zdjęcie nie moje tylko z internetów.

 

Kierownice kupiłem w rozmiarze 44.

 

 

Zdjęcia będą jak rama wróci z odświeżania.

P.S. 

Niestety Ivanie ale wszystko wyszło mi w kolorze czarnym żadnego sreberka nie ma. To co chciałem kupić i do czego linki mi podsyłałeś we wcześniejszych postach nie było wysyłane do Polski. Z kierownicą też miałem problem na początku żeby znaleźć sklep.

P.S. II

Na razie nie planuję już żadnych zagranicznych zakupów ponieważ złotówka mega kiepsko ostatnio stoi. A przesyłki kosztowały mnie prawie tyle samo co części.

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Zanim ona dotrze do mnie minie jeszcze trochę czasu. Dlatego chciałem wcześniej kupić do niej klamki przełajowe ale nie do końca wiem jaka średnica obejmy powinna być w klamkach.

 

Nie kupuj 31.8... Popełniłem ten sam błąd... Tylko 24.0. Tak jest u mnie...

 

12935318273_64f9c89900_b.jpg

 

Moja kiera to też 440mm...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rama dalej jest u lakiernika. Miała być do piątku ale niestety chłop ma tyle pracy, że się nie wyrobił. Jakoś bardzo mi to nie przeszkadza bo mam czas żeby jeździć na tym co mam i na spokojnie poszukuję wygodnego siodełka i reszty brakujących rzeczy.

Skoro mam jeszcze trochę czasu to chciałem się spytać o klocki hamulcowe do szczęk canti.

Ogólnie jest bardzo kiepski wybór, szukam mocnych klocków, najlepiej wsuwek żeby nie trzeba było ustawiać ich za każdym razem. Zastanawiam się czy zostawić te szczęki które mam są to jakieś shimano czy kupować nowe hamulce. Najpierw chciałem sprawdzić jak będą one działały z porządnymi klamkami. Jeśli uznam że kiepsko wtedy będę szukał innych szczęk

 

I żeby nie było kilka zdjęć gratów które zakupiłem do tej pory.gallery_164570_3282_1425418.jpg

 

gallery_164570_3282_560521.jpg

 

gallery_164570_3282_822066.jpg

Reszta zdjęć: kliknij tutaj

Pedały spd są zamontowane w obecnym rowerze. Jak na pierwsze jazdy jeździ się inaczej niż w zwykłych, bardzo ciekawie. Trzeba pamiętać żeby odpowiednio przekręcić nogę w celu wypięcia. Jak na razie żadnej gleby w nich nie zaliczyłem.

 

 

Na razie to tyle jak rama wróci to będą dalsze zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bueno...

 

To jednak dual pivot'y będą nie canti/mini-fałki?

 

Dziwny wybór, gdyż nawet najpojemniejsze duale będą ograniczać przestrzeń na dodatki organiczno-mineralne...

 

Tak jeszcze zapodam, w sumie po ptokach, bo masz owijkę, ale najlepiej zainwestować w coś z cyklu Pro Smat Silicon lub Bontrager Gel Tape. Zamiast kleju maja one szerokie paski sylikonu i pozwalają na wielokrotne nawijanie i odwijanie. Także w celach treningowych :)

 

Swoja pierwsz a Pro Smart Silicon przewijałem chyba z 5 czy 7 razy a teraz jak juz jest wyciagnięta i poszarpana robi jako ochraniacz poziomych rurek tylnego widelca przed obiciami łańcucha...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą Canti.

Wyciągnąłem cały sprzęt z pudełka łącznie z tymi hamulcami do zdjęć. Kupiłem je razem z całą grupą Sora i kołami.

Sorki nie wiedziałem, że to może wprowadzić w błąd.

Tak jak pisałem we wcześniejszym poście Szukam porządnych klocków do hamulców cantilever brake. 

 

To są oryginalne hamulce z roweru kyoso.

gallery_164570_3282_670464.jpg

Nie wiem czy kupować nowe czy zostawić te szczęki.

Chciałbym najpierw kupić nowe klocki najlepiej wsuwane, żebym nie musiał ich ustawiać za często. Dlatego szukam czegoś porządnego. Jeśli szczęki z nowymi klockami okażą się kiepskie wtedy zainwestuję w nowe szczęki [avid shorty 4 lub 6 albo tektro oryx ewentualnie cx70 ale trochę drogie].

 

Owijka kosztowała 16zł myślę że na pierwszy sezon będzie dobra, nie liczę na to że wytrzyma dłużej, wcale nie będzie mi jej szkoda. Jak się zniszczy wtedy poszukam porządnej owijki, najlepiej jakiejś grubej i miękkiej.

A na razie szukam dobrych klocków pod hamulce canti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mała aktualizacja

Rama wróciła w tym tygodniu z malowania i teraz wygląda tak

gallery_164570_3282_120519.jpg

Ponieważ dziś było strasznie gorąco postanowiłem zamiast na rower zostać w domu i oto co z tego wyszło na tą chwilę

gallery_164570_3282_73455.jpg

 

Przez jakiś czas była nawet zabawa na balkonie ale jednak słońce było zbyt ostre.

 

 

gallery_164570_3282_247874.jpg

gallery_164570_3282_852359.jpg

 

gallery_164570_3282_694031.jpg

gallery_164570_3282_174405.jpg

Na tą chwilę muszę jeszcze raz kupić pedały spd, te które miały być do tej maszyny poszły do roweru w na którym jeżdżę obecnie. Stwierdziłem, że trzeba się nauczyć jeździć w spd zanim ten projekt zostanie skończony.

 

Mam jeszcze mały problem z przerzutką przednia ponieważ obejma w niej jest na rurę o fi- 34 i coś tam a ja mam rurę o średnicy w okolicach 28mm i nie wiem czy znajdę jakąś obejmę na to czy inszą przejściówkę. No i oczywiście pozostaje dobór odpowiedniego siodełka. 

Mam nadzieję że w nadchodzącym tygodniu będę mógł już pierwsze jazdy próbne przeprowadzić. 

 

Celem wyjaśnienia folia bąbelkowa miała chronić ramę przed uszkodzeniami, wiadomo że pierwsza rysa boli najbardziej.

Miały zostać stare hamulce ale jednak znalazła się okazja i zakupiłem komplet CX-50. 

Reszta zdjęć w galerii. Klik TU

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

z przerzutką przednia ponieważ obejma w niej jest na rurę o fi- 34 i coś tam a ja mam rurę o średnicy w okolicach 28mm i nie wiem czy znajdę jakąś obejmę na to czy inszą przejściówkę


Najprawdopodobniej potrzebujesz adaptera 28.6mm, ale upewnij się jeszcze. Raczej nie powinieneś mieć problemów ze znalezieniem odpowiedniego. Jeśli to shimanowska zmieniarka, to taki powinien spasować: http://www.ebay.co.uk/itm/Shimano-SM-AD17-Front-Derailleur-Clamp-Band-Shim-Adaptor-Reduce-34-9mm-to-28-6mm-/350584164224

$_12.JPG


 

No i oczywiście pozostaje dobór odpowiedniego siodełka


Co do siodła - to wiadomo - każdemu co innego w du...szy gra, ale ze swojej strony mogę polecić Charge Spoon. I nawet coś pod kolor się znajdzie. ;)

http://www.leisurelakesbikes.com/p/12563/charge-spoon-ltd-edition-saddle

0061302_charge_spoon_ltd_edition_saddle.


PS. strasznie duży offset przedniego widelca się wydaje, mierzyłeś go może?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROWER SKOŃCZONY !!!

 

Pierwsza jazda testowa właśnie zaliczona. 

Już dawno nie czułem się tak niepewnie na rowerze jeździ się całkowicie inaczej. 

Z rzeczy które muszę wymienić to mostek teraz jest 70 a musi być 90 lub 100.

Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne rady.

 

A teraz kilka zdjęć zrobionych podczas jazdy testowej.

gallery_164570_3282_650934.jpg

 

 

gallery_164570_3282_709217.jpg

 

gallery_164570_3282_1221762.jpg

 

gallery_164570_3282_949504.jpg

 

Zdjęcia robione bardzo na szybko. Rower na żywo znacznie lepiej się prezentuje przynajmniej moim zdaniem. Bardzo mi się podoba jak to wyszło, jak się będzie jeździć to będę mógł powiedzieć za jakiś czas.

Jak będę miał chwilę to postaram się zrobić lepsze zdjęcia roweru

Kilka zdjęć więcej jest w galerii roweru. Link

 

 

P.S. Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie ostatnia aktualizacja. Rower uważam za skończony.

Informacje na temat specyfikacji technicznej w Moim Garażu .

 

Jeździ się całkiem inaczej niż na "Lazaro". 

Kierownica wydaje się strasznie wąska ale to chyba kwestia przyzwyczajenia.

Pozycja mocno pochylona. W porównaniu do tego na czym jeździłem do tej pory.

Hamulce nawet w porównaniu do moich V-ek po prostu są kiepskie. Trzeba będzie ewentualnie poszukać innych klocków.

 

Po pierwszej kilkugodzinnej wyprawie oprócz bólu ramion i dłoni  żadnych innych dolegliwości nie odczuwam, pewnie spowodowane to jest tym że pozycja moja jest dużo bardziej pochylona i kierownica jest węższa w porównaniu do tego na czym jeździłem do tej pory. Ergo gięcie na kierownicy jest fantastyczne i chwyt jest bardzo wygodny dzięki Ivan za pokazanie tej kierownicy. Nawet w zwykłych spodenkach bardzo wygodnie mi się jechało na tym siodełku dzięki Adamos nie mam pojęcia jak ty to wszystko znajdujesz tak szybko w internetach. Oczywiście innym też dziękuję za rady i podpowiedzi.

Ogólnie pozycja na rowerze jest wygodna.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to są bardzo pozytywne. Jest twardo, jest sztywno, trzeba uważać na dziury, widelec na małych nierównościach mimo cienkich opon rzeczywiście delikatnie je wygładza. Na leśnych ścieżkach i polnych dorgach rower jest bardziej wymagający.

To tyle przemyśleń po pierwszych jazdach

Kilka zdjęć z ostatniej jazdy 

 

image_url-164570-1436693684.jpg

 

image_url-164570-1436693618.jpg

 

Na zdjęciu taki mały szczegół mam nadzieję, że jest widoczny. Chodzi mi o połączenie kolorów czarnym pasem farby.

image_url-164570-1436693573.jpg

 

I tu jeszcze jedno chociaż nie wiem czy udało mi się pokazać to połączenie.

gallery_164570_3282_41911.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chodzi mi o połączenie kolorów czarnym pasem farby.

to się fachowo SZPARUNEK nazywa

piękny rower

wydaje mi się, że jak byś dał klamkomannetki nieco niżej na kierze i bardziej na zewnątrz,

byłoby wygodniej, a mógłbyś sięgać klamek/manetek łatwiej także w dolnym chwycie.

przy obecnym ustawieniu wydaje się to niemożliwe albo niezła gimanstyka

 

+1 ode mnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...