Skocz do zawartości

[piasta tył] Problem z wymianą osi


XWindowsMen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

W starej pieście jak poniżej http://vancruisers.ca/tech/manuals/shimano-service-manuals/shimano-single.jpg/view ośka nadaje się do wymiany. Zakupiłem podobną ("no name") tylko, że dłuższą w pierwszym lepszym sklepie rowerowym... i nie pasuje :( Średnica taka sama, gwint niby również ale nie mogę podmienić żadnej śrubki :( Chińczyki spartolili gwint!? Coś można z tym zrobić? Przegwintować? Ktoś miał podobny problem!?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłóż obie ośki do siebie, aby zwoje gwintu się zazębiały na długości np. 10 czy 20 mm. Być może to da odpowiedź.

 

http://zapodaj.net/99137d3e78c2a.jpg.html

 

Hetman ma rację (nie)stety :/ Co teraz? Nie mogę znaleźć nigdzie takiej ośki w sklepach :/

 

Ktoś na tokarce zrobi mi to? Czy lepiej przegwintować jakiś pręt? Zaraz szału dostanę... stoi fajny holender 20 letni i tylko tego mi brakuje :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sieci kupisz. Na żywo u siebie może też, polataj po sklepach i weryfikuj suwmiarką co Ci do ręki dadzą. Szczególnie w tych mniej markowych może się trafić.

Jeśli Ci się zmieści to raczej dokup komplet konusów i nakrętek i składaj na tej większej - zawsze będzie ciut wytrzymalsza - przynajmniej w teorii, bo niestety dziś jakość takich elementów to loteria.

 

Z dorabiania nie wyjdzie nic dobrego, a już na pewno nie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nie ma "śrubek", jedyną śrubą jest oś.

 

Masz pecha, z niewiadomych powodów shimano zrobiło tam oś na 3/8" zamiast M10x1. Gwinty wydają się podobne ale stal to nie guma. Chińczycy zrobili dobrze, to wina Japończyków ;) .

 

Mam podwójnego pecha!? :(

 

Nie robiąc reklamy zamówiłem coś takiego

http://cyklisci.com/os_piasty_tylnej_3_8__na_nakretki__kompletna_175mm,177,7589.html

 

Gwint identyczny co poprzednio zakupiłem... o co chodzi? 3/8 teraz a 3/8 20 lat temu czymś się różni?! Nie pojmuje... papierem ściernym przejechać oś? Rower miał być na sobotę gotwy i jo... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zweryfikuj suwmiarką, czy Ci dobrze przysłali. Jeśli tak, to już nie wiem

 

2. Dostałeś kompletną oś ze wszystkim więc się nie przejmuj i składaj na nowych konusach. Talerzyki są na wcisk, kładziesz na nie klucz płaski i delikatnie młoteczkiem aż się zsuną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest TYLKO rower!? Chyba musi być jakaś skończona ilość / rodzaje danej osi... przecież przez ostatnie 50 lat pewnie w tej materii nie wiele się zmieniło :(

 

1) nie chcę wymieniać DOBREJ piasty, cały rower dodatkowo straci wtedy sporo... do teraz jest cały oryginalny :/

2) szukać podobnej używanej piasty i przełożyć!? za 1 dzień, tydzień, rok!? :(

 

Zaraz oszaleje...


Proszę... pierwsza piasta:

 

http://sheldonbrown.com/sutherland/CB-IGH-2-shimano.pdf

 

165 mm...6 1/2''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/a2z-os-piasty-tylnej-sov-se-503-3-8-x-190-mm-i5181642189.html

 

Napisz do tego sprzedawcy z pytaniem czy to na pewno jest oś z gwintem calowym, bo do Twojej piasty gwint M10x1 nie pasuje i już. Jak jest sprzedawca ogarnięty to na pewno wyślę Ci dobra jeśli to ta...

 

Swoją drogą gwint calowy 3/8 26tpi to prawie dokładnie to samo co M10x1 :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Swoją drogą gwint calowy 3/8 26tpi to prawie dokładnie to samo co M10x1 :icon_confused:

No właśnie, pytanie jaki ma być ten skok gwintu. Bo w tej aukcji czlowiek podaje, ze oś do "torpeda" ma gwint 3/8 x 24 tpi

http://www.amazon.com/Shimano-Coaster-Brake-080G-Silver/dp/B0013VNDMW

 

Jedyne wyjście to zmierzyć w starej osi ile faktycznie zwojów gwintu miesci sie na jednym calu długości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba kombinować dalej... nie ważne jak mocno skręce koło... troche zawsze w czasie jazdy się luzuje w jedną stronę :(

 

Na ebay'u oraz w jakimś niemieckim e-sklepie można dostać części Shimano z katalogu. Cena samych podzespołów jest do przełknięcia ale ta wysyłka :( Prędzej chyba kupię całą taką samą piastę gdzieś w PL za trochę tylko większe pieniądze.

 

Seraph: Ta oś którą wkleiłeś nie jest gwintowana na całej długości... nie wiem czy tyle mi wystarczy :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwinty są znormalizowane, więc cudów nie ma, jeśli masz prawidłowy gwint, to wszystkie elementy muszą się nakręcić. No chyba, ze mają pozrywane gwinty.

Po pierwsze porównaj skoki. Osie są gwintowane na całej długości, więc przyłóż jedną do drugiej i popatrz pod światło. Grzbiety jednego gwintu muszą idealnie trafiać w doliny drugiego na całej długości gwintu. Zwróć uwagę, że np różnica między 26 TPI a 26 zwojami metrycznego 1mm to tylko 0,6 mm. Przy pomiarze ilości zwojów na długości 1" łatwo tego nie zauważyć. Dlatego mierz na długości 4" czy 5" (na ile oś pozwoli) lub przykładaj jeden do drugiego. Metoda przykładania ma jeszcze jedną zaletę. Gdyby jakimś cudem japońce zastosowali inny zarys gwintu (czyli inny kąt "ząbka") to składając dwa gwinty zauważysz, że nie schodzą się do końca choć skok jest prawidłowy. Metodą pomiaru ilości zwojów tego nie skontrolujesz. Ale to raczej mało prawdopodobny przypadek. Potem zmierz dokładnie średnicę zewnętrzną. I znowu, 3/8" to 9,53mm, tylko 0,4 mm mniej niż np M10. Musisz mierzyć z dokładnością do min 0,1 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zadanie jednak mnie przerosło... tak dokładnych pomiarów ciężko jest mi wykonać. Jedna z osi jest skrzywiona także ciężko przyłożyć jedną do drugiej. Z tego co pamiętam to najprawdopodobniej różnica polegała właśnie na różnicy zarysu gwintu. Niby skok podobny ale nie wszędzie wszystko dokładnie pasowało. Również nie udało mi się znaleźć drugiej osi o IDENTYCZNEJ długości. Nie wiem czy to miało wpływ na zaistaniałą sytuację. Problem rozwiązał się w momencie... gdy udało mi się znaleźć gdzieś w czeluściach interentu taką samą nową piastę. Generalnie koszt kupna trzech osi + koszta wysyłki wyniósł więcej aniżeli nowa piasta. Ach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...