Skocz do zawartości

[Rower XC] Jaki? Romet Jolene 2 2013 rok?


thesebafr

Rekomendowane odpowiedzi

Tak zgadza się, jednak aktualnie czekam aż złożą mi go do kupy. Miał być gotowy w piątek ale przeciągają to tak, że nie mogę się przejechać. Liczę, że wkońcu we wtorek rano będę mógł zasiąść za kierownicą i przymierzyć się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

 

Miał być gotowy w piątek ale przeciągają to tak, że nie mogę się przejechać

 

Witam.

 

I co jak Kolega już się przejechał, jakie wrażenie.

Bo i mnie coś takiego chodzi po głowie, jest jeden do kupienia (dokładnie taki sam) w rozmiarze 18"

i myślę ??? co zrobić.

 

Pozdrawiam.

Jka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Patrz na osprzęt, geometrię i cenę a nie na markę i model. 
Ten akurat ma naprawdę wyjątkowo dobry stuff. HT2, Raidon AIR, linki w ramie i rurki truvativ. Osobiście bym tylko wymienił manetki i hamulce do zastanowienia.  

A jeżeli to Ci nie przekonuję to mój brat jeździ na takim i tak, jest zadowolony. Dał 1500 za półroczny z symbolicznym przebiegiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

 

Patrz na osprzęt, geometrię i cenę a nie na markę i model. 

 

 

 

Tak robię :) akurat marka ma tutaj najmniejsze znaczenie, za to model już tak, bo po tych wymienionych czyli Romet Jolene / 1 / 2  2013 r.już żaden inny z tej fabryki mi się tak nie podoba no może któryś "Mustang" z tegorocznej propozycji.

 

 

Ten akurat ma naprawdę wyjątkowo dobry stuff. HT2, Raidon AIR, linki w ramie i rurki truvativ.

 

Własnie na to zwróciłem uwagę i to tak ze 4 miesiące temu, jak mi zaczęło coś tam po głowie "latać"

 

 

Osobiście bym tylko wymienił manetki i hamulce do zastanowienia.  

 

 

Jak piszesz, manetki koniecznie i to od zaraz, mam nawet w szufladzie komplet takich, ot kupiłem sobie na zapas do obecnego roweru.

 

315lwgj.jpg

 

A hamulce ewentualnie wymieniłbym z czasem, może w moim terenie i przy mojej jeździe nie było by takiej potrzeby.

Zresztą miałby to być mój 2 drugi rower ot na takie szybkie wypady do potrzymania obwodu w pasie.

 

 

A jeżeli to Ci nie przekonuję to mój brat jeździ na takim i tak, jest zadowolony

 

Hm - nie piszę nigdzie że coś czy ktoś mnie przekonuje lub nie, ot odnalazłem temat, spytałem raz, teraz pytam 2 drugi raz z prośbą o odpowiedzi użytkowników.

Tak że dzięki za odpowiedz, możesz coś więcej napisać, czy brat coś zmieniał, dokupywał, jaki zrobił przebieg, bo same słowo zadowolony to trochę mało :)

 

Obecnie są 2 dwa takie rowery na "Alle-Drogo" i ??? myślę.

 

 

Dał 1500 za półroczny z symbolicznym przebiegiem. 

 

 

Tanio / bardzo tanio, też bym tak chciał :)

 

Ja wczoraj miałem się okazję kawałek przejechać tym i dlatego znowu wróciłem do tematu.

 

2jb2mf7.jpg

 

Pozdrawiam.

jka

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jego pierwszy prawdziwy rower, więc wiadomo że cieszy się jak głupi do sera. Na razie wymienił tylko gripy, resztę pewnie z czasem. Poza hamulcami, które już trzeba było odpowietrzać chyba dwa razy to praktycznie nie ma się co zepsuć. Na razie przebieg nie większy niż 1000km. 
Żeby nie było tak kolorowo to minusem tego konkretnego modelu może być trójkątny profil górnej rurki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To jego pierwszy prawdziwy rower, więc wiadomo że cieszy się jak głupi do sera.

 

Ja też nie ma, ba ja to chyba nawet prawdziwego roweru (jak to napisałeś) nie mam :) bo mam "Babski" 

 

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/5972-romet-gazela-4-0-disc/?tab=images

 

 

 

Na razie wymienił tylko gripy, resztę pewnie z czasem. Poza hamulcami, które już trzeba było odpowietrzać chyba dwa razy to praktycznie nie ma się co zepsuć.
 

To drobiazg.

 

 

 

Na razie przebieg nie większy niż 1000km. 
 

Niby mało ale zależy w jakim to jest okresie czasu.

 

 

 

 

Żeby nie było tak kolorowo to minusem tego konkretnego modelu może być trójkątny profil górnej rurki.

 

Piszesz o tym czymś zaznaczonym strzałka (nie mam innej swojej fotki) mógłbyś mi to bardziej rozwinąć, co jak dlaczego z góry dziękuję.

 

2m35uvt.jpg 

 

 

Pozdrawiam.

jka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Taki profil może skutecznie uprzykrzyć wnoszenie roweru na ramieniu. 

 

Eeeeeeeeee :) to nie problem.

U mnie nie ma takich górek by rower na nie wnosić, co najwyżej czasami trzeba przepchnąć go po piachu jakiś kawałek.

A rower będzie trzymany w garażu.

 

Pozdrawiam.

jka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych :)

 

 

Pierwsze 40 km. zaliczone.

 

 

 

Kolejne kilometry zaliczone, ale dzisiaj już taki trudniejszy teren, to po czym jeżdżę na co dzień: piaski, płyty betonowe, ścieżki leśne z korzeniami, trochę asfaltu, niewielkie górki, i zjazdy.

 

Fragment międzynarodowej R-10

 

34ewxso.jpg

 

No i było OK. :icon_lol:

 

Z moją techniką jazdy i w tym terenie gdzie jeżdżę i będę jeździł, raczej nie będzie potrzeby zmieniać manetek na lepsze, bo z kasetą 11-30 działa to naprawdę płynnie.

 

Za to przydały by się lepsze chwyty (albo rękawiczki  :icon_question:

 

Pozdrawiam.

jka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jak pogoda pozwoli to sprawdzę.

 

 

Dopiero wczoraj pogoda pozwoliła sprawdzić te opony,

Teraz jest mi znacznie lżej czyli wszystko OK.

 

I kolejny + to siodełko :) jest o dziwo naprawdę bardzo wygodne.

 

zivjmq.jpg

 

Zmieniłem jeszcze obejmy od hamulca na takie zwykle bo miałem takie jak na fotce po niżej przez co zyskałem trochę miejsca na kierownicy np. na dzwonek :)

 

15dkx76.jpg

 

Bo spróbuj przejechać w sezonie letnim przez nadmorskie miejscowości, typu Ustka, Poddąbie, Rowy, nie mając dzwonka na kierownicy, tak że ja i na niego wygospodarowałem sobie miejsce i to takie by mieć go prawie w zasięgu palców.

 

 

1gmzx2.jpg

 

A rower :) z dnia na dzień mi się coraz bardziej podoba.

 

25tzrsg.jpg

 

Pozdrawiam.

jka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie kusi Cie żeby obniżyć mostek, odwrócić go itd żeby uzyskać bardziej leżącą pozycję?

 

Witam.

 

Nawet mi to na myśl nie przyszło, zresztą nie wiedziałem że można coś takiego zrobić, ale mając prawie 60 lat czy i tak za bardzo się nie wygłupiłem kupują taki rower.

Bo przecież nie cały rok temu zaczęło się od tego.

 

jt07s3.jpg

 

Tego (jest i zostaje) :)

 

http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/5972-romet-gazela-4-0-disc/

 

I teraz ten pokazywany tutaj.

W sklepie gdzie to wszystko kupiłem już się śmieją że jesienią 'zapukam po Fula !!! )

 

Pozdrawiam.

jka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kusi Cie żeby obniżyć mostek,

 

 

 

odwrócić go itd żeby uzyskać bardziej leżącą pozycję

 

 

 

Nie powiem dało mi do myślenia to co zacytowałem, i może coś się wymyśli ale chyba bez odwracania mostka, przyjrzałem się temu i zauważyłem że są tam 3 podkładki i może od nich trzeba by mi zacząć.

 

v7k9.jpg

 

Ale wpierw muszę się uporać z chwytam tak jak zrobił ten Kolega.

 

 

 Na razie wymienił tylko gripy, 

 

Jednak po przejechaniu jednorazowo 70 km. bolał mnie nadgarstek w lewej ręce, dziwne że tylko w lewej !.

Nie wiem może mam za mocno koła napompowane (około 3 bar.)

Na szybko w domu znalazłem takie chwyty i podmieniłem te oryginalne, wczoraj zrobiłem 64 km. i bólu nie było.

 

2epilv5.jpg

 

Teraz siedzę w necie i szukam czegoś podobnego, może z króciutkimi rogami, lekkiego, ale nie jest łatwo coś znaleźć.

Skupiłem się na produktach firmy "Ergon" bo już miałem chwyty tej firmy i to z rogami. 

Znalazłem jeszcze Velo, Author (te na fotkach mi nie pasują) przymierzyć się do tego nie mam gdzie i chyba trzeba coś kupić na "czuja" .

A rower sprawuje się znakomicie, wczoraj bez jakichkolwiek, trudności, dodatkowego wyposażenia (zapasową dętkę, pompkę  i "multitols" miałem) :icon_lol:  objechałem sobie jezioro Gardno w Słowińskim Parku Narodowym.

 

k20cvk.jpg

 

Idę dalej przeglądać net w poszukiwaniu chwytów :)

 

Pozdrawiam.

jka

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te podkładki możesz dowolnie sobie przekładać nad mostek dla testów wysokości kierownicy - na moje oko jest ciut za wysoko. W takim rowerze maksimum to jest równo z siodłem, ale wiadomo, że najważniejsza jest wygoda, a nie schematy.

 

A powietrza z kół upuść - szczególnie z przodu spokojnie możesz zejść do 2 barów. Nie tylko będzie wygodniej, ale i szybciej i pewniej w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Te podkładki możesz dowolnie sobie przekładać nad mostek dla testów wysokości kierownicy - na moje oko jest ciut za wysoko. W takim rowerze maksimum to jest równo z siodłem,

 

Super dzięki za podpowiedz, o tym żeby było na równi z siodełkiem nie wiedziałem, ba nigdzie tego jeszcze nie wyczytałem.

Jeszcze dzisiaj to podmienię.

 

 

 

A powietrza z kół upuść - szczególnie z przodu spokojnie możesz zejść do 2 barów. Nie tylko będzie wygodniej, ale i szybciej i pewniej w terenie.

Zrobię jak Kolega radzi, a w tyle ile zostawić, dodam że ważę +/- 73 kg, i jeżdżę w terenie nadmorskim, piaski, betonowe płyty, ścieżki leśne z korzeniami i szutrami, no i asfalt.

 

Pozdrawiam.

jka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenie mostka to też tylko 5 śrubek. Dla testów to nawet w trasie można sobie przestawiać.
Chwyty wszyscy polecają ESI Chunky, są w rożnych grubościach dostępne. Dla mnie są zdecydowanie za drogie więc wybrałem piankowe Cloud. I mogę je polecić z czystym sumieniem, choć jak dotąd nie znalazłem lepszej opcji niż podwójnie nawinięta owijka szosowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Race Kingów 2.2 Continental zaleca 3,5-4,5 Bara, dla mnie absurd. Jeżdżę na 1.6-1.8 i jest idealnie. 

 

Co do podkładek, pamiętaj potem żeby całość prawidłowo złożyć ( dociśnięcie kapslem itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...