Skocz do zawartości

[opona] Uniwersalne X-King Geax Saguaro Maxis Crossmark co jeszcze?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Możecie mi polecić jakąś uniwersalną oponę, do roweru AM taką żeby dobrze spisywała sie w terenie (kamienie szuter) i żeby nie miała dużych oporów toczenia (dojazdy 10-30km)

Dotychczas uzywałem Continental Race-King 2.1 i często kończyło sie tak że zamiast jechać do domu  musiałem prowadzić rower a raz niezle się wywaliłem :teehee:

Myślałem o:

Continental X-King 2.4 drut ( 2.4 będzie bardziej odporna na dobicia niż np 2.2?)

Geax Saguaro 2.2 (czytałem o tej oponie różne sprzeczne opinie)

Maxis Crossmark (jezdziłem kiedyś na takiej ale to bylo już dawno temu pamiętam tylko że na dobrze spisywała się na dojazdach)

Jakie inne opony możecie jeszcze polecić?

Obecnie w rowerze mam założone Shwalbe Hans Dampf 2,35 ale ze względu na duże opory toczenia nie nadają się na długie dojazdy

Budżet ~100zł/szt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na saguaro 2.0 jeżdżę, dosyć wytrzymała i nie traci na asfalcie bieżnika. Dojeżdżana do pracy po 32km dziennie mieszanie asfalt (90%), teren (10%), do tego jakieś wypady mieszane, ale w terenie przewidywalna i dosyć fajnie się na niej jeździ. W sumie pewnie moja waga poniżej 60kg też trochę daje na niedobijaniu opon... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma uniwersalnych opon. Kazdą jest lepsza i inaczej wychodzi w testach w różnych warunkach. Njabardziej uniwersalną jaka spotkałem to Nobby nic. Witam poszukaj schwalbe po promocji z masówki typu Rocket Ron po promocji do 100 kupisz. Albo o niebo lepsze Nobby Nic ale cięzko w tej cenie. Tylko to 2,1 albo 2,25 ale toczenie ma przyzwoite ja na 2,25 smigam po asfalcie i jest git. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały opór toczenia w terenie jest przeciwieństwem małego oporu toczenia na asfalcie a pomiędzy tymi dwoma skrajnościami jest tylko uniwersalny duży opór toczenia. Szeroka niedopompowana opona daje mniejsze opory toczenia na przeszkodach terenowych a nabita na maksa wąska opona lekko turla się po asfalcie. Na szutrach dobrze sobie radzą opony o cyclocrossowym bieżniku (gładkie z klockami po bokach). Spróbuj WTB Nano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...