Skocz do zawartości

(opony) problem z przednią oponą konieczna wymiana ?


Pancernik211

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam Evado 2.0 2014 i mam problem z przednią oponą. 

 

Mianowicie od lipca do końca roku może wymieniłem 2 razy dętkę ale przejechałem za to 1000 km. 

Teraz po przejechaniu zaledwie 128 km już wymieniam 3 dętkę i mnie po prostu nerwy biorą, bo ile można, podczas niedawnej wymiany dętka wytrzymała zaledwie 38 km. Dodatkowo zauważyłem, że jakby przednia opona krzywo bije. Obręcz jest cała, bo wypadku nigdzie nie miałem. Może w którymś miejscu jest spłaszczona, ale nigdzie tego nie widzę, a wiem że miałem przedni hamulec za mocno naciągnięty. 

 

I moje pytanie jest następujące. Ile taka opona powinna wytrzymać ?

A jak miałbym wymieniać oponę, a zapewne tak zrobię to na jaką ? Chce solidną oponę, a nie chińska :) 

 

Mnie np. taka opona interesuje Continental  Opona Country Plus 28 Cali (622) 28 x 1,6 (42-622) 

 

Moje aktualne parametry

 

Opona rowerowa SCHWALBE CX COMP 28x1.50, 700x38C

Obręcz KROSS (aluminium, podwójna ścianka)

Dętki które zakładam to KLS

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie i pomogła dopiero wymiana opasek obręczy.

Gdzie w ogóle robią się dziury?

Od strony obręczy czy opony.

I co Ci tam bije?

Może krzywo opona się ułożyła.

Zdjęcia też wiele wyjaśnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Talku nie używam, nie jestem maniakiem więc nie stosuje takich metod zapobiegawczych.

 

Dętka zawsze robi dziurkę przy szwach (na środku). 

 

Owszem sprawdziłem oponę i nic nie było, więc mnie to zdziwiło, bo ślad na dętce był jakbym na odprysk szkła najechał.

 

W sensie bije, że nie równomiernie kręci wokół obręczy jakby 1-3 mm (tak na oko podaje :))  odbijała podczas obrotu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsypanie łyżeczki mąki ziemniaczanej do opony i zakręcenie nią to żadna mania :teehee:

 

Dziury są na środku od strony opony? Wywiń oponę na lewą stronę to na pewno zauważysz jeśli coś jest...

 

A co do bicia to pewnie siedzi krzywo, bo o ile 1 mm to jeszcze normalnie to 3 już na pewno nie... Zwracasz uwagę przy zakładaniu czy ranty równo wskakują czy to też czynność godna jedynie maniaka? :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma bata musi coś siedzieć lub siedziało.

Przyszła wiosna i może siedzieć w oponie taki cienki drucik ze szczotek do zamiatania ulic.

Ręką tą trudno wyczuć jak wyjdzie pod odpowiednim kątem.

Dobre światło i powodzenia.

A takie bicie opony to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyć dętkę i jeździć do przebicia. napompować wtedy koło i zaznaczyć na dętce gdzie schodzi powietrze i dokładnie sprawdzić potem to miejsce, bo to może być naprawdę trudne do wykrycia. miałem tak raz z malutkim kolcem jeżyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dętka zawsze robi dziurkę przy szwach (na środku).

To może być wadliwość dętek, ich wykonania, skoro otwór jest przy szwie.

Czy otwór jest za każdym razem w tym samym miejscu? 

Zakładasz dętki tej samej firmy, może kupione z tej samej partii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w większości wypadków jest tak że te dziury powstają przy szwach

 

sprawdziłem oponę i jest cała bez jakiś dodatków w postaci igły czy opiłek bądź szkła :)

 

 

Do autora, przy zakładaniu opony dętkę pompujesz  trochę czy zakładasz oponę na flaka?

 

 

na flaku, kiedyś raz lekko napompowałem to opona potem nie chciała wejść na swoje miejsce i poduszka powstawała kiedy więcej ładowałem w koło 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...