Iac Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Witam, potrzebuje kupić (a raczej złożyć) rower crossowy za kwotę ok. 5000 zł. Trochę info o mnie: wzrost: 180, waga: 110 (tak, kawał chłopa). Wymogi odnośnie roweru: Rama alu Amortyzator z blokadą z poziomu kierownicy Korba jednorzędowa Hamulce: tył: v-brake, przód: v-brake albo hydrauliczne (ale w żadnym wypadku tarczowe) Osprzęt przynajmniej klasy slx/105 (z wyjątkiem korby, bo chyba tylko alfine wchodzi w rachubę) Zmiana przerzutek ruchem dźwigni hamulca Niestety mimo spędzenia 6 godzin na przeglądaniu rowerów żaden (z wyjątkiem Rometa Orkan 6.0, ale on odpada ze względu na piastę tylną alfine i hamulce tarczowe) nie znalazłem roweru, który spełniałby moje wymagania. Od razu zaznaczam, że roweru nie będę składał sam, tylko zlecę to profesjonalnemu serwisowi rowerowemu. Proszę o informację, jakie zdaniem Was podzespoły powinny być brane pod uwagę. Zwracam się z serdeczną prośbą o nieodwodzenie mnie od pomysłu takiej, a nie innej konfiguracji tylko pomocy Dziękuję uprzejmie z góry wszystkim dobrym ludziom Myślałem ew. o treku serii fx, http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/city/recreation/fx/7_5_fx/ ale przy mojej wadze to koło przednie, raczej nie przeżyje za długo Jakub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Marca 2015 Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Z tych dwóch to raczej tylnie nie da rady. Ten trek to miejska hybryda, nie założysz do niego choć w miarę sensownej krosowej opony. Koła składane. Hamulce obręczowe hydrauliczne - tylko jeden na rynku - Magura. Zmiana biegów ruchem dźwigni hamulca - zabytkowy dual control, nieprodukowany od lat i niekompatybilny z hydrauliką obręczową. Używałeś że chcesz tego? Lepsze widelce także do crossów są raczej robionee pod tarczówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iac Napisano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 Co do klamkomanetek - używałem i bardzo lubiłem, nie miałem pojęcia, że nie produkują już. Hamulce tarczowe nie wchodzą w grę za żadne skarby - nie ufam temu i może być v-brake albo magura. Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Mam nadzieje, że jednak są widelce robione pod v-brake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Klamkomanetki są nadal stosowane, w rowerach szosowych. Pod v-brake produkuje się widelce, gorszej jakości, hamulce tarczowe są stosowane również w najtańszych rowerach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Mechaniczne hamulce tarczowe klasy avida bb7,shimano cx będą lepsze dla 110kg,są praktycznie bezobsługowe,doskonale współpracują z klamkomanetkami szosowymi. W kołach pod tarcze do 29 można przebierać,pod v - niekoniecznie. Podobnie rama/widelec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Mam nadzieje, że jednak są widelce robione pod v-brake Bardzo fajnie pracujący widelec: http://velo.pl/czesci/widelce/rst/vogue-air Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 A mnie bardzo ciekawi po co Ci taka konfiguracja napędu . Korby jednorzędowe są łączone z piastami wielobiegowymi ( w crossach/fitness/urban a nie mtb ) , natomiast połączenia jednorzędowej korby z przerzutką z tyłu to dawno nie widziałem. Złożyć się da , pytanie o sens takiego rozwiązania . To ma być na miasto ? ( wtedy jeden rząd i piasta wielobiegowa ) czy na wyprawy ( wtedy napęd 2x albo 3x lepiej się sprawdza ) Pkt 2- awersji do tarczówek nie zrozumiem chyba nigdy M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thetere Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 W crossach takich kombinacji nie ma, ale w innych grupach rowerów już tak. Sam jeżdżę bez przedniej przerzutki, choć korbę mam na 3 tarcze- a używam tylko jednej, środkowej. I też coraz bardziej wk... mnie tarczę, następny rower to na 90% Vki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kniaz Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Oczywiście, że do Crossa V-brake. Waga 110kg. nie ma najmniejszego znaczenia. Widelce z najwyższych półek też sa produkowane pod V-brake, nie ma problemów z ich kupnem. Nie dajmy się zwariować i robić z normalnego roweru typu cross motocykla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iac Napisano 31 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 A rama? Macie jakąś propozycję? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.