Skocz do zawartości

[5000] rower crossowy


Iac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

potrzebuje kupić (a raczej złożyć) rower crossowy za kwotę ok. 5000 zł.

 

Trochę info o mnie: wzrost: 180, waga: 110 (tak, kawał chłopa).

 

Wymogi odnośnie roweru:

 

Rama alu

Amortyzator z blokadą z poziomu kierownicy

Korba jednorzędowa

Hamulce: tył: v-brake, przód: v-brake albo hydrauliczne (ale w żadnym wypadku tarczowe)

Osprzęt przynajmniej klasy slx/105 (z wyjątkiem korby, bo chyba tylko alfine wchodzi w rachubę)

Zmiana przerzutek ruchem dźwigni hamulca

 

 

Niestety mimo spędzenia 6 godzin na przeglądaniu rowerów żaden (z wyjątkiem Rometa Orkan 6.0, ale on odpada ze względu na piastę tylną alfine i hamulce tarczowe) nie znalazłem roweru, który spełniałby moje wymagania.

 

Od razu zaznaczam, że roweru nie będę składał sam, tylko zlecę to profesjonalnemu serwisowi rowerowemu.

 

Proszę o informację, jakie zdaniem Was podzespoły powinny być brane pod uwagę. 

 

Zwracam się z serdeczną prośbą o nieodwodzenie mnie od pomysłu takiej, a nie innej konfiguracji tylko pomocy :)

 

Dziękuję uprzejmie z góry wszystkim dobrym ludziom :)

 

Myślałem ew. o treku serii fx, http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/city/recreation/fx/7_5_fx/  ale przy mojej wadze to koło przednie, raczej nie przeżyje za długo

 

Jakub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tych dwóch to raczej tylnie nie da rady. :)

Ten trek to miejska hybryda, nie założysz do niego choć w miarę sensownej krosowej opony.

Koła składane.

Hamulce obręczowe hydrauliczne - tylko jeden na rynku - Magura.

Zmiana biegów ruchem dźwigni hamulca - zabytkowy dual control, nieprodukowany od lat i niekompatybilny z hydrauliką obręczową. Używałeś że chcesz tego?

Lepsze widelce także do crossów są raczej robionee pod tarczówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klamkomanetek - używałem i bardzo lubiłem, nie miałem pojęcia, że nie produkują już.

 

Hamulce tarczowe nie wchodzą w grę za żadne skarby - nie ufam temu i może być v-brake albo magura. 

 

 

Czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

 

 

Mam nadzieje, że jednak są widelce robione pod v-brake

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie bardzo ciekawi po co Ci taka konfiguracja napędu . Korby jednorzędowe są łączone z piastami wielobiegowymi ( w crossach/fitness/urban a nie mtb ) , natomiast połączenia jednorzędowej korby z przerzutką z tyłu to dawno nie widziałem. 

Złożyć się da , pytanie o sens takiego rozwiązania . To ma być na miasto ? ( wtedy jeden rząd i piasta wielobiegowa ) czy na wyprawy ( wtedy napęd 2x albo 3x lepiej się sprawdza )

Pkt 2- awersji do tarczówek nie zrozumiem chyba nigdy :D 

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W crossach takich kombinacji nie ma, ale w innych grupach rowerów już tak.

Sam jeżdżę bez przedniej przerzutki, choć korbę mam na 3 tarcze- a używam tylko jednej, środkowej.

I też coraz bardziej wk... mnie tarczę, następny rower to na 90% Vki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że do Crossa V-brake. Waga 110kg. nie ma najmniejszego znaczenia. Widelce z najwyższych półek też sa produkowane pod V-brake, nie ma problemów z ich kupnem. Nie dajmy się zwariować i robić z normalnego roweru typu cross motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...