Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Głośna praca tylnej tarczy


zekker

Rekomendowane odpowiedzi

Pokrótce, na jesieni tylny hamulec (Accent Freezer) przestawał działać i już tylko spowalniał. Wymieniłem więc klocki, bo były zjechane niemal do 0.

Hamować hamuje, ale straszny przy tym wizg i pisk. Przejechałem tak około 150km, przeszlifowałem klocki i na kilka km zrobiło się cicho, ale potem znowu to samo.

 

Tarcza ma niecałe 12kkm, trzecia para klocków (półmetaliczne, poprzednie takie same, a oryginały nie wiem), przy okazji wymiany tarcza przemyta denaturatem.

Jednak tarcza niedoczyszczona, czy po prostu już zużyta (widać i czuć przewężenie) i trzeba wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, suwmiarka w dłoń i zmierz. Podaj co to za tarcza i zrób jej zdjęcia, bo może ma wżery, albo jeszcze coś innego. Poza tym na początku trochę popiskiwać może zanim to się dotrze. Bywa też tak, że niektóre tarcze z niektórymi klockami po prostu wyją, nie chcą ze sobą współpracować chociaż elementy są dobrze złożone i teoretycznie powinny pasować. Jak już masz rant to może nowy klocek wjeżdża na niego i krzywo osiada na tarczy. Stąd też może pojawiać się pisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość namierzyłem od 1,7mm do 1,9mm, w części niestartej 2mm.

 

Zdjęcia okazały się niełatwe do zrobienia, wypolerowana lustrzana powierzchnia nie daje się łatwo zaprezentować.

P1150605.JPG P1150607.JPG

Ciemniejsze okręgi, to nierówności (rowki), ale to szersze bliżej środka, to chyba jakieś zabrudzenie (nowe klocki nierówno przylegają?) widoczne po obu stronach tarczy.

Na drugim zdjęciu starałem się oddać rant (na zdjęciu wydaje się nieco przesadzony).

 

P1150608.JPG

 

P1150609.JPG

Druga strona tak samo lustrzana ze smugą (?) po wewnętrznej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...