Skocz do zawartości

[opony, gripy, smar] Wymiana opon i gripów. Konserwacja łańcucha i amortyzatora.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie.

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że zbytnio nie wiedziałem gdzie umieścić temat, bo dotyczy kilku rzeczy, a zaśmiecać forum nie chciałem tworząc 4 odrębne tematy, więc postanowiłem to zamieścić tu, bo dotyczy to głównie konserwacji.

 

Otóz mam Treka 3700 - będzie miał już chyba 7 lat, jednak stan roweru jest bardzo dobry. W sumie jakoś mocno nie jeżdżony i dość dbałem o niego. Jednak przez ostatni rok, praktycznie na niego nie wsiadałem, a już wcześniej pasowało przy nim coś dorobić. Rowerem głównie jeźdzę po ulicach. Można powiedzieć, że 70% ulice (również w opłakanym stanie czy jakieś żwirówki), a 30% typowo las.

 

Głównie sprawa dotyczy gripów, bo są najbardziej zjechane - seryjne Treka. Chciałbym kupić coś nowego. Czytałem kilka tematów i wiem, że piankowe mi nie podejdą. Szukałbym jakichś standardowych gripów, gumowych, żeby wygodnie się ręce trzymało. Cena też jak najniższa możliwa, bo to chyba nie jest najważniejszy element w rowerze. Nie mogę znaleźć specyfikacji dokładnej w necie no i nie wiem jaką długość i średnicę kupić. Zmierzyć rączkę wystarczy czy stare gripy? Czy to uniwersalne. Coś czytałem o Lizard Skinach i chyba coś w ten deseń by mi najbardziej leżało.

 

Druga sprawa to opony. Aktualnie mam seryjne Bontragera. 26 x 2.0 i bardzo fajnie mi się na nich jeździło. W lesie jak mocne błoto było, no to słabo dawały radę, ale tak to całkiem dobre. Szukam nowych i na przód, i na tył. Co do grubości to na pewno nie mniej niż 2.0. Nawet skłaniałbym się do 2.2/2.4 - tylko pytanie czy wejdą - jak to zmierzyć? Cena hmm... Najlepiej za 2, żebym zapłacił 100 zł. Ale może jeśli będą jakieś super za 150zł to dołożę.

 

I ostatnio kwestia to smarowanie. Z tego co patrzyłem dziś to łańcuch i zębatki są czyste, więc pewnie wyczyszczę je tak z grubsza (czym najlepiej bez rozbierania?). Zastanawiam się jakim smarem potraktować łańcuch? Myślałem nad http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/oleje-i-smary/oleje/prod/ceramic-wax-lube.
No i amortyzator. Przy nim od początku nic a nic nie robiłem, więc pewnie też jakimś smarem pasowałoby go przejechać. Jest on seryjny SR Suntour - bez regulacji. Jak posmarować go i czym?

 

Aha i jeszcze 2 kwestie na koniec. Muszę kupić osłonkę na przednią dużą zębatkę, bo już niejedne spodnie potargałem... Jaka będzie najlepsza do mojego treka? I licznik km / prędkości. Jaki kupić, najlepiej budżetowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gripy standardowe do MTB - jest tego w cholerę!. Zmierz długość starych i kup nowe w takiej samej szerokości.

 

 

 

Nawet skłaniałbym się do 2.2/2.4 - tylko pytanie czy wejdą - jak to zmierzyć? Cena hmm... Najlepiej za 2, żebym zapłacił 100 zł. Ale może jeśli będą jakieś super za 150zł to dołożę.
 

 

Polecam Schwalbe Smart Sam 2.1lub 2.25 zmierz suwmiarką ile ma szerokości balon w tych twoich bonti i szukaj opon o podobnej szerokości (parametr opony oznaczony jako ETRTO)

 

 

 

I ostatnio kwestia to smarowanie.
 

 

FL Ceramic używałem i jest OK ale znalazłem jeszcze lepszy SquirtLube! Oba nadają się tylko na warunku suche.

 

 

 

Muszę kupić osłonkę na przednią dużą zębatkę

 

Plastikowa osłona lub tzw. rockringi - szukaj w sklepach internetowych. Musisz wiedzieć tylko jaki rozstaw śrub masz na korbie (w mtb jest to z reguły BCD=104mm)

 

 

 

I licznik km / prędkości. Jaki kupić, najlepiej budżetowy?

 

Modele Sigmy lub Knogg... lub dziesiątki innych marek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę, gdzie mógłbym edytować post, więc wrzucam nowy.

 

W Treku mam opony Bontrager Connection Trail 26x2.0. Patrzyłem na nie i nigdzie tam nie jest napisana ta wartość ETRTO oraz nigdzie na necie jej znaleźć nie mogę. Ma ktoś pojęcie o niej? Dodatkowo znalazłem inne opony, któe wizualnie mi się podobają, a i czytając recenzje są polecane. http://rowerowy.com/sklep/czesci/opony/opona24/prod/table-top-sport takie mianowicie no i tu również wartości ETRTO nie ma... Ma ktoś pojęcie może o niej? Albo wie jaka jest szerokość ich - ile większa od moich 2.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwyty - zamiast klasychnuch okrągłych może chwyty ergonomiczne - ze "skrzydełkami". Wpisz hasło w googlach to pokaże ci fotki - ja wklejać nie mogę.

 

Co do opon - wpisz nazwę,pierwszy link w googlach przenosi na stronę bontragera.

Te opony tomiejskie opony mtb, dla osób które używają rowerów górskich w mieście. Środkowa część bieżnika redukuje opory, słaba trakcja w terenie. Ta Schwalbe to opona to tricków do rowerów tzw dirtowych, do miasta będzie dobra.

 

Osłona zębatki, są dwa typy - mocowane na śrubki do blatu; ten typ trzeba dopasować w sklepie stacjonarnym, bo kształty są różne; mocowana do gniazda śruby dociągającej korbę na osi. Ta jest uniwersalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pewnie, po co sprawdzić na stronie producenta, lepiej gdzie indziej :D Dzięki wielkie.

 

Jeszcze mam pytanie co do rockringa. Wyczytałem gdzieś, że trzeba jakąś zębatkę demontować, żeby go dokręcić? Mam nadzieję, że to brednie, bo myślałem, że się poprostu wkręca do zewnętrznej zębatki - są tam dziurki przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty potrzebujesz osłony, nie rockringa. Rockring zastępuje najczęściej dużą zębatkę. Rozwiązanie nie dla Ciebie.

Osłonę mocuje się do otworów w dużej zębatce za pomocą śrubek. Nie ma to nic wspólnego z rozstawem śrub.

Wiele korb ma osłony dedykowane i takie pasują, zamienniki lub modele z innych korb nie. Taką osłonę najlepiej dobrać w sklepie stacjonarnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...