Skocz do zawartości

[Koła szosa] Zestaw kół szosowych za ok 2500zł


dzozew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Postanowiłem kupić nowe koła do mojej szosowki i prosiłbym o pomoc w dordzeniu jakie wybrać.

 

Budżet jak w temacie ok. 2500zł

 

Jak na razie zastanawiam się nad: Campagnolo Eurus Black i Mavic Cosmic Elite S, ale jestem otwarty na propozycje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw powinieneś napisać na czym Ci zależy: niska waga, duża sztywność, niskie opory powietrza, serwis bez specjalistycznych narzędzi, dostępność części zamiennych. Za 2500 na poważnie można się zastanawiać na karbonowymi obręczami. 

 

Koła które zaproponowałeś mają dość wąskie obręcze. Z twoim budżetem i przy dzisiejszej modzie raczej wypadało by kupić coś pomiędzy 23 a 25 mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

Postanowiłem kupić nowe koła do mojej szosowki i prosiłbym o pomoc w dordzeniu jakie wybrać.

 

Budżet jak w temacie ok. 2500zł

 

Jak na razie zastanawiam się nad: Campagnolo Eurus Black i Mavic Cosmic Elite S, ale jestem otwarty na propozycje ;)

 

W tym budżecie proponowałbym odporne Ksyrium Elite S, najlepiej na oponach 25 mm:

http://www.rosebikes.pl/article/mavic-ksyrium-elite-s-28700-c-road-wheel-set-/aid:639745

 

lub nowe DT Swissy:

http://www.rosebikes.pl/article/dt-swiss-r23-spline-28700-c-road-wheel-set/aid:738779

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.
 

Za 2500 na poważnie można się zastanawiać na karbonowymi obręczami.

A co proponujesz w takim budżecie do jazdy raczej po płaskim? Opona czy szytka?
Brać w ogóle pod uwagę używki?
Właśnie rozglądam się za czymś o stożku ok 50mm.

A może ktoś z forum składa takie kółka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że na płaskie tereny będą najlepsze szerokie karbonowe obręcze o kształcie litery U i wysokości 30-40 mm (coś a'la zipp 303). Mają dość niskie opory powietrza a przy tym nie łapiesz wiatru bocznego jak w wysokich stożkach.

 

Co do wyboru szytka czy opona, to jeśli w ogóle zadajesz takie pytanie radzę kupić koła pod oponę. Dobra opona z lateksową dętką niewiele ustępuje szytce, a za to jest sporo tańsza i prostsza w obsłudze. 

 

Składane koła w Polsce chyba w miarę przyzwoicie robi daveo i dandyhorse, możesz się do nich odezwać i zapytać co mają do zaproponowania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Na Zipp 303 niestety mnie nie stać ;)

Co do pytania o szytkę/oponę, to wynika ono z prostego powodu - do tej pory jeździłem tylko na oponie, a ciekawe propozycje kół najczęściej są na szytkę. Wiem z czym się to wiąże - klejenie, drogie w wymianie, można powiedzieć uciążliwe, a kapeć w trasie to chyba tylko telefon po transport, lecz chciałbym poznać opinię ludzi. Chociaż prawdę mówiąc szytka mnie bardziej odstrasza niż ciągnie i sam skłaniam się ku oponie.

 

Niestety, zauważyłem że "składacze" nie mają w ofercie żadnych obręczy karbonowych - a nie mam doświadczenia w sprowadzaniu "dobrych chińczyków".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry chińczyk a'la zipp 303

 

Obaj których wspomniałem powinni mieć karbonowe obręcze, piasty bitex i jakieś lekkie aero szprychy także wszystko co trzeba do złożenia relatywnie tanich, dobrych i nowych kół. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby sobie poszukać w okazyjnej cenie tylnej piasty z wyższej półki. Oklepany ale sprawdzony DT 240 można kupić za 600-700 zł i cały czas zmieścić się w twoim budżecie.  Ewentualnie można szukać używek za oceanem ale to już grubsza robota i nie ma gwarancji sukcesu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...