Skocz do zawartości

[1700 - 2100] jaki górski? czego unikać a czego szukać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


 


1 - typ roweru - Obecnie mam starego Treka 4300 Alpha, więc coś w tym stylu myślę. Raczej MTB niż trekingowy.


2 - do czego - Napiszę w skrócie - 30% asfalt (dojazd codzienny do pracy jakieś 5 km) i 70% góry (góry, wertepy, trudne rowerowe trasy, często też jazda poza szlakiem po trudnym terenie)


3 - kwota - do 2000zł (ale coś bliżej 1700 zł). Fajnie gdyby udało mi się kupić jakiś starszy model w tej cenie , ale za to z "wyższej półki" / "lepszym wyposazeniem". Nie potrzebuję mieć najnowszego egzemplarza.


4 - wzrost - 176


5 - waga - 78 kg


 


Wiem że cudów nie będzie za te pieniądze. Chciałbym solidny na parę lat.


Acha, i zastanawiam się, czy są mi potrzebne hamulce tarczowe hydrauliczne czy na lince, bo wydaje mi się, że hydraulika podniesie tylko cenę i koszty serwisowania/naprawy a ja nie odczuję różnicy w hamowaniu.


 


Czekam na wasze podpowiedzi.


Acha, co już zauważyłem po moich wojażach po sklepach rowerowych - że nie jest ważny aż tak bardzo producent roweru z naklejki na ramie, tylko osprzęt jaki w nim zastosowano. Wiem że ameryki nie odkryłem 


 


Koła raczej 27,5". Słyszałem opinię w sklepie że 26" już odchodzi do lamusa, 27,5 jest dla mnie ok, a 29 jest dla mnie za duży i mniej zwrotny z gorszym wyposażeniem go dostanę.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny rowerów 29' i 27,5' są na tym samym poziomie, bo oba rozmiary to "modna nowość".

Hamulce hydrauliczne są wbrew pozorom mniej "obsługowe" od mechanicznych, a do tego są dużo lepsze i to czuć - większa siła, lepsza modulacja (dokładnie wiesz, kiedy koło się blokuje) i wyższa odporność na przegrzanie.

 

Moja propozycja:

http://allegro.pl/mtb-27-5r-silverback-slade-deore-xcr-air-wyprzedaz-i5190352588.html

 

Wiem, że wręcz przekracza budżet, ale jak chcesz rower z amortyzatorem, a nie atrapą to niestety poniżej 2 tys zł będzie bardzo ciężko :icon_confused: Tutaj jest XCR Air ze sprężyną powietrzną i teflonowymi ślizgami, więc pracuje jak trzeba, bo można go idealnie dostosować do własnej wagi, oraz nie luzuje się po paru km jak tanie uginacze...

 

Moim zdaniem to jest najtańszy (nieprzepłacany) rower, którym już spokojnie można się wybrać w każdy teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma fajnie służyć w terenie to naprawdę zwiększ budżet.

To co się liczy to przede wszystkim dopasowana rama, a dalej dwa najdroższe komponenty roweru: widelec i koła. Dalej napęd i hamulce, nie muszą być "topowe" ale z przyzwoitej grupy tak żebyś na nie nie klął jak się zabłocą, itp.

Niestety rower za ~2000zł jest zwykle dopiero bazą do dalszej zabawy, a taniej jest wziąć od razu co się da jak najlepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy sobie szczerze,że jeżeli szukasz czegoś do tej kwoty to naprawde ciężko będzie cokolwiek polecić,wybrać i musiałbyś zwiększyć budżet,wtedy juz inna rozmowa. Ewentualnie szukać tańszej używki,ale nie wiem czy to w ogóle ma sens bo nie otrzymujesz żadnej gwarancji że posłuży dłużej niż np miesiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj przecież napisałem, że można zmienić. Zawsze to łatwiej niż np. ramę.

Poza tym - w tej cenie nie znalazłem nic lepszego jak szukałem niedawno... Nawet delikatne negocjacje już były i właściciel zszedł do 1600 + kilka gratisów ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silverback jest tańszy, a ma o niebo lepszy amortyzator - model niby ten sam, ale sprężynowy i powietrzny to zupełnie inna konstrukcja.

Zwykły XCR na tle atrap pracuje nieźle i w lekkim terenie można być nawet zadowolonym, ale przy cięższej jeździe momentalnie łapie luzy i zaczyna na zjazdach "podwijać się" pod rower, na podjazdach odbijać się od przeszkód, a na zakrętach aż tarcza dzwoni (i żeby to był największy problem). Do tego po zablokowaniu na nierównościach blokada stuka, że można szału dostać.

 

Chcesz prawdziwy rower bez modyfikacji zaraz po kupnie, to musisz niestety się liczyć z tym, ze stacjonarnie musisz dołożyć i przepłacisz. Jeśli ma ktoś lepszą opcję niż ten Silverback to chętnie przyznam rację. Masz opory przed kupowaniem na odległość?

 

Ja dawniej też myślałem, że ze słabym amortyzatorem od biedy można jeździć (przynajmniej jakiś czas), ale po czasie stwierdziłem, że już wolałbym już sztywny widelec nawet na korzenie jak rurociągi i kamienie jak telewizory. Producenci niestety na tej części najwięcej i najłatwiej oszczędzają, a wg mnie roweru budżetowego trzeba szukać właśnie przez pryzmat amortyzacji, a jak już jest niezły to reszta części odstawać nigdy nie będzie specjalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację...Ale budżetu nie oszukasz niestety... W miarę dobry amortyzator to 1/2 ceny takiego budżetowego roweru...

Poza tym - z praktyki zauważam, że akurat wymagania co do tej części roweru wzrastają stosunkowo późno u początkujących bikerów. Na początek to rower musi być...ładny i przerzutki mają się ładnie zmieniać...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seraph więc który model Silverback polecasz?

Problem jest jeszcze taki, że w JG nie ma chyba żadnego sklepu z tymi rowerami żebym mógł chociaż się do takowego przymierzyć. Boję się, że kupię 19" i bedzie dla mnie po prostu za duży. A nie chcę wydać w błoto tyle kasy. Dla jednych to mało, dla mnie to dosyć, żeby dobrze przemyslać zakup.

 

Poza tematem: dziwię się nieraz ludziom, którzy idą do sklepu i kupują np. rower który poleci im sprzedawca jako pierwszy. Bez zastanowienia, chęci dowiedzenia się czegokolwiek o rowerze, producencie, wyposażeniu itp. " Panie, ten bedzie dla Pana najlepszy-ma to, tamto i tamto, i kosztuje tyle i tyle" "Tak? Ok, biorę, skoro Pan tak mówi". A potem widzę, jak taki ktoś chwali się że super rower kupił, a gdy sprawdzić choćby w necie, za te same pieniądze można by mieć coś o wiele lepszego.

Takie podejście może wynikać chyba tylko z lenistwa i wygodnego stylu życia, bo osobiście nie widzę tu nic ponadto.

Koniec przemyśleń ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/mtb-27-5r-silverback-slade-deore-xcr-air-wyprzedaz-i5190352588.html

 

Wrzucałem go już w poprzednim poście - rama 18' powinna być dla Ciebie ok, ale rozumiem rozterki. Ja mam 183 cm wzrostu i rama 19' jest dla mnie idealna, ale liczy się także długość rąk i nóg, a nie każdy ma te same proporcje.

 

Dobrze, że geometria ramy jest rozpisana i ja zrobiłbym tak:

- idziesz do sklepu i przymierzasz się do jakiegoś roweru MTB na kołach 27,5' - najlepiej 18', ale 17 i 19 też może być

- wybierasz taki na którym najlepiej się jeździ

- szukasz w internecie tego modelu i wymiarów jego ramy

- porównujesz z Silverback i masz obraz jakby Ci się na nim jeździło

 

Mój rower jest o 17 mm dłuższy od tego i 1' wyższy, a przy swoim wzroście wymieniłem mostek z 90 na 110, bo oś koła widziałem przed kierownicą i rower mi "dęba" stawał na podjazdach - teraz się prowadzi jak trzeba. Kąty się pokrywają.

Myślę, że dla Ciebie bez cudowania z mostkiem powinno być ok, a niższy przekrok to tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seraph więc który model Silverback polecasz?

Problem jest jeszcze taki, że w JG nie ma chyba żadnego sklepu z tymi rowerami żebym mógł chociaż się do takowego przymierzyć. Boję się, że kupię 19" i bedzie dla mnie po prostu za duży. A nie chcę wydać w błoto tyle kasy. Dla jednych to mało, dla mnie to dosyć, żeby dobrze przemyslać zakup.

Poza tematem: dziwię się nieraz ludziom, którzy idą do sklepu i kupują np. rower który poleci im sprzedawca jako pierwszy. Bez zastanowienia, chęci dowiedzenia się czegokolwiek o rowerze, producencie, wyposażeniu itp. " Panie, ten bedzie dla Pana najlepszy-ma to, tamto i tamto, i kosztuje tyle i tyle" "Tak? Ok, biorę, skoro Pan tak mówi". A potem widzę, jak taki ktoś chwali się że super rower kupił, a gdy sprawdzić choćby w necie, za te same pieniądze można by mieć coś o wiele lepszego.

Takie podejście może wynikać chyba tylko z lenistwa i wygodnego stylu życia, bo osobiście nie widzę tu nic ponadto.

Koniec przemyśleń ;-)

Moze ktos ufa ze osoba kompetentna poleci cos adekwatnego do potrzeb danego klienta.

Takie podejscie moze wynikac z niecheci do zakupow internetowych, checi posiadania bliskiego dostepu do np serwisu, checi wsparcia lokalnego biznesu lub zwyczajnie z posiadania pieniedzy na takie przyjemnosci.

Dla wielu zakupy stacjonarne w czasach internetu to paranoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie! Ogłaszam - wybór padł jednak na Evolutiona :)

 

Bo

po pierwsze- cena za wyposażenie wydaje mi się adekwatna

po drugie - serwis będę miał na miejscu (i zapowiedzieli mi, że jeszcze dostanę upust na jakiekolwiek naprawy itp. po okresie gwarancji)

po trzecie - ten sklep istnieje tam odkąd pamiętam, więc jest raczej pewny

po czwarte - podoba mi się kolorystyka

po piąte - trzeba wspierać POLSKĄ myśl technologiczną i POLSKIE firmy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz bazę w postaci treka, nie zmieniaj całego roweru, zacznij modyfikacje, nie koniecznie na nowych częściach, na allegro można wyrwać sporo części w dobrej cenie, ja jestem w trakcie składania roweru od zera, w sumie nie miałem określonego budżetu ale myślę że zamknę się w 2,5k, co do podzespołów cały rower składam na częściach nowych lub prawie nowych (max 0,5-1k przebiegu) i naprawdę źle to nie wygląda, napęd mam pełny xt (oprócz kasety slxa) amorek SR S Axon, z wyliczeń rower wyjdzie jakieś 10,5kg.
Myślę, że gdybym miał jakąś bazę typu odpada zakup ramy itp to 2k spokojnie się zamykasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,ok z tą myślą to może tak nie do końca ;) Ale co polskie trzeab wspierać, tak uważam.

 

Gdybym miał ramę tego Treka pod swój rozmiar, to można by go reanimować,ale ona jest chyba za mała. Już nie pamiętam ile ma cali. Pozatym na kołach 26" on jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...