Skocz do zawartości

[rower] Romet Rambler R-line 5.0 - warto?


tommifon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od kilku lat jeździłem na rowerze Kellys Salamander. Systematycznie wymieniałem w nim osprzęt i starałem się używać jak najlepszych części, ponieważ byłem z nim szczególnie związany.

Niestety ktoś go ukradł i jestem zmuszony zainwestować w nowy pojazd.

 

Średnio jeżdżę po nawierzchni asfalt/grunt - 65/35. Często to drogi leśne i piaski. Sporadyczna jazda w mieście też wchodzi w grę.  

Kilka razy w roku robimy sobie wypady cross-country, nasze ulubione tereny to Podlasie i Lubelszczyzna.

 

Zrobiłem krótki przegląd rowerów i skłaniam się do zakupu roweru Romet Rambler R-line 5.0 rama 19" koła 29".  Mam 182 cm wzrostu i ważę 83 kg.

Liczyłem na coś lżejszego, ale cena takich modeli przy porównywalnym osprzęcie mnie odstrasza.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym modelem? Wytrzymałość ramy, jak z serwisem amortyzatorów?

Kwota jaką mam do dyspozycji to max 3500 zł.

 

Byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki i porady. Mimo wszystko jestem amatorem i każda uwaga będzie dla mnie cenna.

 

Z góry dzięki!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej

 

od niespełna miesiąca posiadam Ramblera 29 R-Line 5.0. Kupiłem go w tej specyfikacji na sporej wyprzedaży - 3660 zł. Trudno mi porównywać ten rower z jakimkolwiek innym modelem, nie mam na tyle doświadczenia ani wiedzy. Przez dwadzieścia ponad lat bujałem się od czasu do czasu na leciwym 26 calowym Giant-cie. Przesiadka na Ramblera była dla mnie jak "ten pierwszy raz" ;-) Wielkie koła, naprawdę żwawe przyspieszenie (nogę mam wyrobioną...), gładka praca napędu i jak na razie świetnie działający widelec. Mam 179 cm wzrostu i ważę 76 kg, więc idealna dla mnie okazała się być rama 17 cali. Na razie po okolicach Krakowa prześmigałem ok. 500 km i jestem bardzo zadowolony. 

 

Pozdrawiam - Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej,

Osobiscie bardzo odradzam rowery Romet. Zakupilem Ramblera 5.0 i po niespelna 2 miesiacach mam:
- skrzwiona korbe
- Starte siodelko

- Niedzialajace hamulce

Zastanawiam sie wiec co bedzie za kolejne dwa miesiace...

Rower pojechal do serwisu gdzie jest juz ponad 2 tygodnie. Zeby naprawic rower, Romet musi go sciagac do centrali w Debicy tak jakby nie mozna bylo wyslac nowych czesci do serwisu w Krakowie (gdzie oddalem rower).
Obawiajac sie o bardzo slaba jakosc materialow, zaproponowalem Rometowi zwrot kasy i gotowosc z mojej strony do wylozenia dwa razy tyle za rower Romet z wyzszej polki. NIestety dzial marketingu mnie olal i nie poczuwa sie do jakiegokolwiek gestu w moja strone...

Generalnie nie polecam!

Pozdrawiam

 

Kamil

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

jak wyżej w temacie może ktoś ma może znający się na osprzęcie podpowiedzą.

 

Z powodu wypadku, wiosną miałem wypadek połamałem łokieć, wstawiono mi endoprotezę... , mam ograniczone możliwości związane z tą kończyną.

 

Dotychczas jeździłem na rowerze  26cali rama 48cm. Pomijam osprzęt jaki tam był bo to w tej chwili nie jest istotne.

Pomyślałem że na kołach 29 i nieco większej rami ( mój wzrost 184, 78kg wagi) będę miał łatwiej.

Większe koła łatwiej pokonują nierówności. Nie jestem pewny ale pomyślałem też że przy ramie 20 cali będę troszkę mniej oparty o kierownicę. Jeśli się mylę proszę mówić.

Lubię jeździć po lesie, ubite dukty, trochę luźnego piachu, czasami trochę błota, lekkie podjazdy i zjazdy .... jazda na asfalcie raczej sporadyczna.

Z powodu kontuzji i części zamiennej w łokciu na nic więcej nie będę mógł sobie pozwolić.

Chcę jednak aby rower działał i się nie psuł.

Znalazłem coś takiego: (proszę o opinie na temat  amorka, obręcze kół, hamulce )

Interesuje mnie kwestia obsługi serwisowania i żywotności.

 

Ta specyfikacja w cenie 3500... czy wato?

 

ROMET RAMBLER R-LINE 5.0

KOŁO 29 CALA

RAMA 20 CALI
 

Rama Alu 6061 T6, Tapered 1 1/8" - 1,5" headtube, Widelec Rock Shox Recon Silver RL 29 Solo AIR Remote Lock Out 100mm Travel, Tapered Alloy Steerer Piasty Shimano Deore FH-M615 Centre Lock / Deore HB-M618 Centre Lock, 15 mm Axel Przerzutki    Back: Shimano XT RD M786 SGS Shadow Plus / Front: Deore FD-M610 Top Swing Manetki Shimano Deore M610 3x10 Speed Trigger Shifter I-Spec Kaseta Shimano CS-HG62-10 11-36 T Mechanizm Korbowy   Shimano SLX FC-M672 40-30-22T HOLLOWTECH II suport Shimano SM-BB70 HOLLOWTECH II Hamulce Shimano DEORE BR-M615 Hydraulic Disc, Rotor F: 180 R: 160 mm, Metal Pads Obręcze Rodi Excalibur XC 29” Disc Opony Schwalbe Rocket Ron Perf. 29x2,25 Pedała VP-467 Mostek ITM Alcor 80 Kierownica ITM Alcor 80 MTB 680mm Stery VP, tapered, Semi-Cartridge bearings 1-1/8" - 1,5" Siodełko San Marco Era Dynamic Protek, Sztyca ITM Alcor 80 Łańcuch KMC X Waga 12,8 KG

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Napisano wczoraj, 20:45

Pozycja na mtb jest taka sama niezaleznie czy 29er czy mniejszy. W crossach masz bardziej wyprostowaną pozycje i raczej idź w tą strone

Dziwne bo na 26 byłem wyciągnięty jak struna rama L rozmiarówka Scott Scale i był to rozmiar dla mnie. Na 29 przy ramie M siedzę wyprostowany i radość z jazdy jest inna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...