Skocz do zawartości

[golenie] wycieranie się anody


Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzwoniłem tydzień temu to Cult Bikes autoryzowanego serwisu Fox-a i pytałem się czy zanim zacznę użytkować amor muszę zrobić jakiś serwis, czy nasmarować uszczelki, golenie itp.

Koleś powiedział mi, że nie trzeba robić serwisu amora jak jest nowy tylko dbać o niego podczas użytkowania, czyli smarować górne golenie najlepiej takim samym olejem jaki jest w środku, myć wodą z mydłem itp.

Ale powiedział też jedną bardzo ważną rzecz - ŻADNEGO BRUNOXA! bo jak serwisuje amorki, które były często traktowane brunoxem to załamuje ręce co znajduje w środku.

 

Wiem, że masz inny amortyzator, ale ta uwaga może Ci się przydać na przyszłość.

 

Ja na tym forum znalazłem odpowiedź jaki mam olej w moim Foxie i kupiłem taki sam tyle, że zamiennik 0,5 l za 17 zł, będę nim smarował golenie i wystarczy mi go też na kilka serwisów, bo u mnie wchodzi na każdą goleń po 30 ml. a po za tym ten olej specjalnie do amortyzatorów na pewno nie zniszczy uszczelek kurzowych, więc możesz go używać nawet codziennie a brunoxa najlepiej od razu wyrzuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nigdy nie używałem brunoxa, więc się nie wypowiem na jego temat, ale z tego co wiem to służy on do głównie do usuwania zanieczyszczeń z goleni oraz wyciągnięcia syfu z uszczelek kurzowych i ma raczej mizerne właściwości smarujące.

Brunoxa jako smarowidło do amora można więc porównać jak WD-40 do łańcucha, niby nasmaruje, ale to nie służy do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest pies pogrzebany. Po raz kolejny powtórzę: Brunox NIE służy do poprawy działania amortyzatora! Jest to preparat do czyszczenia i konserwacji goleni oraz uszczelek kurzowych. Po aplikacji należy kilka razy pouginać amorka i dokładnie wytrzeć. Nie należy dopuścić żeby Brunox spłynął pod uszczelki, a w żadnym razie nie psikać pod uszczelki, ponieważ w takim przypadku Brunox wypłucze właściwe smarowidło z gąbeczek pod uszczelkami kurzowymi, w wyniku czego będzie brak smarowania i ścieranie anody.

 

Kilka wątków wyżej masz to dokładnie wytłumaczone. Brunox czyści a nie smaruje! Do smarowania użyj najlepiej oleju do amortyzatorów, takiego jak leje się do goleni dolnych. Czyli najpierw psikasz brunoxem (jeśli oczywiście chcesz), wycierasz  jakąś szmatką cały syf z goleni i dopiero smarujesz jakimś smarowidłem.

Chociaż, zamiast brunoxa lepiej użyć np. wody z mydłem. Oczywiście po brunoxie pewnie amor będzie chodził jak nowy, ale jak sam się przekonałeś wcale tak nie jest i robi on więcej złego niż dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Brunox czyści a nie smaruje!
 

 

Ale czytałeś etykietę Brunoxa? Człowiek kupuje specjalistyczny środek to myśli, że jego przeznaczenie jest takie jak napisał producent. Co się tak dziwicie, że ludzie używają Brunoxa czy WD40 do smarowania skoro taka informacja między innymi widnieje na etykiecie.

 

Takie czasy, że trzeba uważać na każdym kroku bo nikomu nie można ufać :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Smarowanie zawiasów od stodoły i silnika to smarowanie ... ale to 2 zupełnie rożne rzeczy. Faktycznie brunox poprawia prace w niskiej klasie widelcach, na ok 20 km. poki jest na goleniach.

 

Faktem jest także ze typowy kowalski nie musi i zazwyczaj nie wie co z czym do czego. Producentom widelców zależy by sie szybko zużywały itd, ludziom wręcz odwrotnie. Dlatego jednak na nas samych spada powinność dowiedzenia sie do z czym do czego i dlaczego tak a nie inaczej, niestety.

 

Golenie sie wytarły bardzo szybko, ale reklamacja bedzie ciezka bo standardowo, użytkowanie niezgodnie z przeznaczeniem, lub zasadami użytkowania ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale czytałeś etykietę Brunoxa? Człowiek kupuje specjalistyczny środek to myśli, że jego przeznaczenie jest takie jak napisał producent. Co się tak dziwicie, że ludzie używają Brunoxa czy WD40 do smarowania skoro taka informacja między innymi widnieje na etykiecie.

 

Takie czasy, że trzeba uważać na każdym kroku bo nikomu nie można ufać :(

 

 

Tak czytałem etykietę brunoxa, ale też czytałem opinie ludzi, którzy go używali. Wystarczy wejść na pierwszą lepszą stronę gdzie sprzedawany jest ten preparat a zobaczymy w opisie same superlatywy.

Żyjemy w świecie internetu a Brunox czy WD-40 jest dostępny od lat, więc opinii jest sporo i jako smarowidło ani jedno ani drugie nie jest polecane.

Jeśli ktoś kupuje coś do czegoś, bo gdzieś tam przeczytał, że jest najlepsze a nie sprawdził opinii, chodź ma do tego dostęp w postaci internetu, to niech później nie płacze, że mu się zepsuło a na etykiecie przecież jest napisane... No ludzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, gdyby nie internet to też pewnie bym tym smarował, dlatego zawsze sprawdzam opinie w necie. Ale wiem, że człowiek nie jest w stanie wszystkiego sprawdzać, doba ma tylko 24h i sprawdzanie wszelkich produktów które kupujemy jest wręcz niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej odpowiedź z serwisu:

 

Witam,

w związku z reklamacją amortyzatora mam dla Pana trzy propozycje:

- nowe górna golenie w kolorze srebrnym ze stalową rurą sterową (koszt 0zł),

- konwersja amortyzatora na model powietrzny z blokadą na goleni, w którym dolne golenie oraz tłumik pozostaną a zmienione zostaną golenie górne (aluminiowe golenie oraz rura sterowa). Golenie pochodziłyby od tego modelu: http://allegro.pl/spinner-300-650b-air-rlc-27-5-1898g-white-i5222564845.html

Dopłata wyniesie 182zł

- konwersja na model powietrzny z blokadą na kierownicy. Dolne golenie zostaną a górne golenie wraz z tłumikiem będą pochodzić od wyżej wspomnianego modelu. Koszt takiej operacji wynosić będzie 200zł ale amortyzator będzie posiadał skok skrócony o ok 10mm

 

 

jakie propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od lat używam Brunoxa do amortyzatorów i nie miałem żadnych problemów.

Ostatnio na Rebie przejechałem 9000 km bez serwisu, smarując golenie tylko Brunoxem i wyglądają jak nowe. Po tym przebiegu wysłałem do Harfy do serwisu i nie wymagał zadnych ponadstandardowych zabiegów. Więc  Brunox chyba nie jest zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowałem się na nowe górne golenie. ta różnica, że stalowa rura sterowa a nie aluminiowa jak w oryginale. no i golenie nie czarne anodowane a chromowane. przeserwisowano mi go tym smarem http://www.motorlife.pl/professional/pages/products.php?produktid=147&lang=pl

 

smar jest litowy i nie wiem czy to dobrze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji jeszcze - rozmawiałem z serwisantem i zwrócił mi uwagę, aby w żadnym przypadku pod uszczelkę kurzową nie aplikować brunoxa, bo w przypadku amorków ze ślizgiem z tworzywa jest to zabójstwo dla amorka. a dodatkowo rozpuszcza jeszcze smar... tylko golenie spryskać i wytrzeć od razu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...