rowerzystkaPomocy Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Hej, Jak w temacie, zastanawiam się nad rowerem krosowym, 80% miasto po wszystkim ale musi się sprawdzać także w lesie (mogę mieć opony bardziej terenowe), raz w roku mogę torbę na tył założyć. W tej chwili te role spełnia mój Unibike Zethos ale waży 13,8kg. Szukam i szukam i kandytatów mam dwóch, który lepszy i dlaczego:http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/cross/scart-light-cross/scart-light-100/ http://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php Rower Cube Tonopah Race black anodized flashred 2015 Do zestawienia dorzucam polskiego Xenona: http://www.unibike.pl/xenon.php z wagą 12,3kg. Kosztuje prawie 2x mniej a waży 700g więcej od Cube-a i 1kg więcej od Radona. To jest jakiś argument. Obręcz Xenona waży jak wyguglałem 29'' 450g, obręcz Radona 425g. Radon jest tańszy i lżejszy a waga jest priorytetem jeśli ma być sens wymiany Zethosa. Rowery drogie ale myślałem, że znajdę coś na kołach ZTR Alpha 400, te z linków mają chyba cięższe. A może za tą cenę już opłaca się zlecić komuś złożenie czegoś w okolicach 10-11kg, jakiemuś sklepowi w PL, ew. próbować samemu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerzystkaPomocy Napisano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Zastanawiam się teraz czy waga tego Radona to nie jest jakaś ściema. Wpisane ma 11,2 ale obręcze - klocki po 600g, to już Xeonon ma 530 gramowe... Miał ktoś okazję ważyć takiego Radona, najlepiej w rozmiarze pod 186cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 25 Marca 2015 Udostępnij Napisano 25 Marca 2015 Seryjny aluminiowy cross za 5000-7000 ociera się o paranoję.Składać od ramy albo ulepszyć takiego za połowę budżetu sprzedając niepotrzebne graty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/synergy-2015 Może nie jest na pełnym XT, ale masz świetną ramę i amortyzator. Jeden z nielicznych rowerów crossowych na carbonowej ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerzystkaPomocy Napisano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 To wchodzimy trochę w temat ulepszania / budowania roweru samemu. Chciałbym spróbować ale nie wierzę, że samemu dobiorę wszystkie części optymalnie pod kątem cena / waga. Chciałbym, żeby rower nie ważył więcej niż 11kg w rozmiarze na 186cm wzrostu a nie najmniejszym. Author Synergy i amor są spoko ale całą resztę bym sprzedał, jak rower karbon może ważyć 11,6 kg, czyli dokładnie tyle ile aluminiaki, Nie ma sensu kupować roweru i od razu go rozbierać, ale na bazie tej ramy i amora Vogue, ew. jakiegoś amora 26'' 100mm - podobno też można zakładać i wychodzi 5mm-1cm różnicy, albo NRX-S-Lite LO-R 700 75mm lub któryś NRX-S 75mm: http://www.eurobike.pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx trochę taniej, też powietrze a 75mm. Cały rower oparłbym na systemie Deore najwyżej slx, koła ZTR Alpha 400. Najbardziej podobają mi się koła ZTR Alpha 400 (podobno mocne koła komorowe i leciutkie), mają piasty szosowe, mój Zethos ma MTBowe (Deore M590), więc pewnie rama determinuje koła i odwrotnie, nie wiem, czy na rame Synergy można by założyć koła na piastach szosowych czy nie. Wyszłoby pewnie coś ok 5,5 tyś a ważyło? Nie mam pojęcia ile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Jeszcze są takie Spece: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-expert-carbon-disc#specs http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-comp-carbon-disc http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-carbon-disc Tu wagowo powinno być w okolicach 9,5-10kg , na kołach można urwać jeszcze jakieś 0,5kg, ale trzeba by założyć amortyzator(ja bym tego nie robił) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 Dlaczego miałbyś nie dobrać? To raczej kwestia doczytania, poszukania informacji, dopytania o realia. Moim zdaniem za 7 tysięcy można już niezłe zaszaleć i osiągnąć bdb wynik wagowy i jakościowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerzystkaPomocy Napisano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Jeszcze są takie Spece: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-expert-carbon-disc#specs http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-comp-carbon-disc http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-carbon-disc Tu wagowo powinno być w okolicach 9,5-10kg , na kołach można urwać jeszcze jakieś 0,5kg, ale trzeba by założyć amortyzator(ja bym tego nie robił) No wyglądają spoko, jedyne co mi nie pasuje to brak amora (jednak mamy dziury i będą wycieczki po lesie i jazda po chodnikach) i korba z tarczą 50, ja bardzo rzadko używam 48mki. Czyli do ceny trzeba doliczyć amor jakiś NRX-S ok 1000zł i korbę, nie wiadomo, czy uda się sprzedać korbę i amor które tam są. Bardzo mi się podoba że korby mają dwa przełożenia a nie 3. Te wyglądają lepiej 44 i 32 i to jest to czego szukam, bo ja tak naprawdę nie używam 3 tylko 2 w Zethosie 48x36x26, 36 80% czasu, 26 15%, 48 5%: Crosstrail Expert Disc:http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/crosstrail/crosstrail-expert-disc#specs W nim z kolei mamy ramę aluminiową więc coś już tracimy. Nie wiadomo ile ten Crosstail waży i jaka jest różnica wagowa obu ram ale być może w tym modelu nic bym nie musiał już wymieniać, jeśli waży poniżej 11kg. Chciałbym też wiedzieć ile wagowo tracę na różnicy w ramach. Nie mogę znaleźć specyfikacji kół: AXIS 1.0 Disc i AXIS Classic Disc, zakładam, że są komorowe, ponieważ mamy spore dziury u nas na drogach, jakie opony można na nie założyć z zakresu 1.2 -1.6? Dlaczego miałbyś nie dobrać? To raczej kwestia doczytania, poszukania informacji, dopytania o realia. Moim zdaniem za 7 tysięcy można już niezłe zaszaleć i osiągnąć bdb wynik wagowy i jakościowy. Jak nic nie wymyślę na zasadzie kupić i nic nie zmieniać / kupić i zmienić bardzo niewiele, to pewnie pójdę w składanie ale na razie szukam gotowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 ten Crosstrail ma słaby ammor, jak chcesz lepiej i lżej to trzeba by go wymienić na jakiegoś powietrznego suntoura np: NRX-a Lite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerzystkaPomocy Napisano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 No właśnie widziałem 50mm ale może waży dzięki temu z 1,5kg a nie 1,7 ? Hmm faktycznie może amor tutaj też był do wymiany, ale takiej 50tki to na pewno nikt nie kupi.. Może jednak taki Sirrus.. Wiesz jak z oponami do obu tych obręczy, jakie można by założyć z przedziału 1.2-1.6? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackiwan Napisano 27 Marca 2015 Udostępnij Napisano 27 Marca 2015 Bez problemy założysz opony od 700x25 do takich jakie zmieszczą sie w ramie,czy widelcu. Co do widelca, to ten NCX będzie dosyć cięzki, na pewno więcej niż 2kg. No i jest na sprężynie ,a nie powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thetere Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Możesz zawsze kupić tańszego crossa i wymienić w nim amor, a także zmienić napęd na szosowy - będzie chyba lżejszy. Korbę można nabić przełajową CX 46/36. Jeżeli waga gra dużą rolę to z hydrauliki też można zejść na Vki. Randon jest najlepszy osprzętowo/cenowo. Specialized też dobry tylko trzeba by było go doinwestować - ja bym wybrał nie experta tylko compa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Marca 2015 Udostępnij Napisano 28 Marca 2015 Żeby zamontować v-brake trzeba mieć kompatybilną ramę i widelec, a tego nie mają dzisiejsze rowery klasy średniej ani teź te które fabrycznie mają zamontowane tarcze. Crossowe widelelec w dobrej wersji, np rs to 1800 gramów, cena ponad 1000 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rowerzystkaPomocy Napisano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2015 O Radona się dowiadywałem w polskim sklepie: http://www.bikecenter.pl/p16492,radon-scart-light-10-0-black-blue-white-2015.html Niestety nie można go zobaczyć, przymierzyć ani nawet zważyć, jest tylko na zamówienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pitof Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Osobiście to kojarzę tylko dwa crossy oscylujące wokół tych magicznych 11 kg: 1. Cannondale: http://rowerowawaga.pl/images/foto/7m4nf7_img_7842.jpg 2. ciekawostka od Stevensa: http://www.stevensbikes.de/2015/index.php?bik_id=174&cou=DE&lang=en_US Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.