Skocz do zawartości

[5000-7000] Cross: miasto, las, czasem torba na kole


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Jak w temacie, zastanawiam się nad rowerem krosowym, 80% miasto po wszystkim ale musi się sprawdzać także w lesie (mogę mieć opony bardziej terenowe), raz w roku mogę torbę na tył założyć.

W tej chwili te role spełnia mój Unibike Zethos ale waży 13,8kg.

 

Szukam i szukam i kandytatów mam dwóch, który lepszy i dlaczego:
http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/cross/scart-light-cross/scart-light-100/

http://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php Rower Cube Tonopah Race black anodized flashred 2015

 

Do zestawienia dorzucam polskiego Xenona: http://www.unibike.pl/xenon.php z wagą 12,3kg. Kosztuje prawie 2x mniej a waży 700g więcej od Cube-a i 1kg więcej od Radona. To jest jakiś argument. Obręcz Xenona waży jak wyguglałem 29'' 450g, obręcz Radona 425g.

 

Radon jest tańszy i lżejszy a waga jest priorytetem jeśli ma być sens wymiany Zethosa.

 

Rowery drogie ale myślałem, że znajdę coś na kołach ZTR Alpha 400, te z linków mają chyba cięższe.

 

A może za tą cenę już opłaca się zlecić komuś złożenie czegoś w okolicach 10-11kg, jakiemuś sklepowi w PL, ew. próbować samemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wchodzimy trochę w temat ulepszania / budowania roweru samemu. Chciałbym spróbować ale nie wierzę, że samemu dobiorę wszystkie części optymalnie pod kątem cena / waga. Chciałbym, żeby rower nie ważył więcej niż 11kg w rozmiarze na 186cm wzrostu a nie najmniejszym. Author Synergy i amor są spoko ale całą resztę bym sprzedał, jak rower karbon może ważyć 11,6 kg, czyli dokładnie tyle ile aluminiaki, Nie ma sensu kupować roweru i od razu go rozbierać, ale na bazie tej ramy i amora Vogue, ew. jakiegoś amora 26'' 100mm - podobno też można zakładać i wychodzi 5mm-1cm różnicy, albo NRX-S-Lite LO-R 700 75mm lub któryś NRX-S 75mm: http://www.eurobike.pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx trochę taniej, też powietrze a 75mm. Cały rower oparłbym na systemie Deore najwyżej slx, koła ZTR Alpha 400.

 

Najbardziej podobają mi się koła ZTR Alpha 400 (podobno mocne koła komorowe i leciutkie), mają piasty szosowe, mój Zethos ma MTBowe (Deore M590), więc pewnie rama determinuje koła i odwrotnie, nie wiem, czy na rame Synergy można by założyć koła na piastach szosowych czy nie.

 

Wyszłoby pewnie coś ok 5,5 tyś a ważyło? Nie mam pojęcia ile :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze są takie Spece:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-expert-carbon-disc#specs

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-comp-carbon-disc

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-carbon-disc

 

Tu wagowo powinno być w okolicach 9,5-10kg , na kołach można urwać jeszcze jakieś 0,5kg, ale trzeba by założyć amortyzator(ja bym tego nie robił)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze są takie Spece:

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-expert-carbon-disc#specs

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-comp-carbon-disc

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-elite-carbon-disc

 

Tu wagowo powinno być w okolicach 9,5-10kg , na kołach można urwać jeszcze jakieś 0,5kg, ale trzeba by założyć amortyzator(ja bym tego nie robił)

 

No wyglądają spoko, jedyne co mi nie pasuje to brak amora (jednak mamy dziury i będą wycieczki po lesie i jazda po chodnikach) i korba z tarczą 50, ja bardzo rzadko używam 48mki. Czyli do ceny trzeba doliczyć amor jakiś NRX-S ok 1000zł i korbę, nie wiadomo, czy uda się sprzedać korbę i amor które tam są.

 

Bardzo mi się podoba że korby mają dwa przełożenia a nie 3. Te wyglądają lepiej 44 i 32 i to jest to czego szukam, bo ja tak naprawdę nie używam 3 tylko 2 w Zethosie 48x36x26, 36 80% czasu, 26 15%, 48 5%:

W nim z kolei mamy ramę aluminiową więc coś już tracimy. Nie wiadomo ile ten Crosstail waży i jaka jest różnica wagowa obu ram ale być może w tym modelu nic bym nie musiał już wymieniać, jeśli waży poniżej 11kg. Chciałbym też wiedzieć ile wagowo tracę na różnicy w ramach.
 
Nie mogę znaleźć specyfikacji kół: AXIS 1.0 Disc i AXIS Classic Disc, zakładam, że są komorowe, ponieważ mamy spore dziury u nas na drogach, jakie opony można na nie założyć z zakresu 1.2 -1.6?

 

 

Dlaczego miałbyś nie dobrać? To raczej kwestia doczytania, poszukania informacji, dopytania o realia.

Moim zdaniem za 7 tysięcy można już niezłe zaszaleć i osiągnąć bdb wynik wagowy i jakościowy.

 

Jak nic nie wymyślę na zasadzie kupić i nic nie zmieniać / kupić i zmienić bardzo niewiele, to pewnie pójdę w składanie ale na razie szukam gotowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zawsze kupić tańszego crossa i wymienić w nim amor, a także zmienić napęd na szosowy - będzie chyba lżejszy. Korbę można nabić przełajową CX 46/36. Jeżeli waga gra dużą rolę to z hydrauliki też można zejść na Vki.

 

Randon jest najlepszy osprzętowo/cenowo. Specialized też dobry tylko trzeba by było go doinwestować - ja bym wybrał nie experta tylko compa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zamontować v-brake trzeba mieć kompatybilną ramę i widelec, a tego nie mają dzisiejsze rowery klasy średniej ani teź te które fabrycznie mają zamontowane tarcze.

 

Crossowe widelelec w dobrej wersji, np rs to 1800 gramów, cena ponad 1000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...