Skocz do zawartości

[rower]Raleigh XVR 2.0 - czy będzie odpowiedni do XC jako pierwszy


JanuszGorczyca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przymierzam się do zakupu nowego roweru.

Przez ostatnie 12lat jeździłem rowerem Grand Adventure, był dobry ale w lesie

przeszkadzał mi brak amortyzatora i koła które szybko się krzywiły :(

 

Od dłuższego czasu samodzielnie szukałem ciekawej opcji, rozpatrywałem głównie rowery

z kołami 27,5" (kolega mi pożyczył taki rower i jest super).

 

Będę jeździł codziennie przez drogi średniej jakości i około 3km leśny odcinek.

W weekendy lub polatać po okolicznych lasach lub wybrać się z rodzinką na dłuższą wyprawę (tak do 50km).

 

Znalazłem takie modele:

- http://allegro.pl/rower-gorski-27-5-raleigh-xvr-2-0-deore-hydraulic-i5176384315.html

- http://allegro.pl/hit-rower-mtb-raleigh-xvr-1-0-27-5-hydraulic-hit-i5176384293.html

 

Skłaniam się ku temu droższemu (w ich sklepie kosztuje 1999)
Moja pytania to:

- czy amortyzator jest mocny? Wiem że ma regulacje, na których mi zależało

- czy przerzutki będą dobrze zmieniać biegi
- czy opony są mocne i nie będą się ślizgały na korzeniach czy też trawie

 

Zależy mi na fabrycznie nowym rowerze, więc używane odpadają.

 

Za wszystkie odpowiedzi będę wdzięczny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moja pytania to: - czy amortyzator jest mocny? Wiem że ma regulacje, na których mi zależało - czy przerzutki będą dobrze zmieniać biegi - czy opony są mocne i nie będą się ślizgały na korzeniach czy też trawie
XVR 2.0 w tej cenie jest prawie że okazją. Wideł jest mocny górne lagi ma 32 mm. Przerzutki w tej klasie roweru są dobre, kultura pracy jest ich satysfakcjonująca, w dużej mierze jakość ich pracy zależy od klasy manetek oraz jakości linek i pancerzy (oczywiście przede wszystkim umiejętnej regulacji). Opony dadzą sobie radę z korzeniami czy trawą, oczywiście to wszystko zależy też od Twoich umiejętności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź!

 

Doczytałem w opisie że piasty mają łożyska maszynowe.

To takie same łożyska jak w suporcie? Miałem w grandzie problem z suportem (wianki) i po wymianie

na suport Neco na takich łożyskach maszynowych, ani razu nie pojawił mi się luz a korba obracała się bardzo lekko.

 

Rozumiem że 32mm to nie standardowy wymiar widelca? Czy o co chodzi, bo nie bardzo rozumiem.

 

I jedna rzecz nie daje mi spokoju. Napisane jest że "poszerzana główka ramy-tapered"  ale to dziwne, bo takie rozwiązanie

widziałem dopiero w rowerach, których cena znacznie przekraczała 2500,-PLN. Czy to traktować jako plus, czy zbędny bajer?

 

 


Na tym zdjęciu: http://www.rowerzysta.pl/allegro/img/15/Raleigh_XVR_2_2014_002.jpg

widać że pancerze to Jegwire, to znaczy że biegi będą lekko się zmieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To takie same łożyska jak w suporcie?
Nie wiem jaki mają wkład suportu, ale do tej korby sugerowany jest taki więc powinien mieć też maszynowe.

 

Rozumiem że 32mm to nie standardowy wymiar widelca?
chodzi o grubość górnych lag (golenie), niektóre amortyzatory maja 28 mm i 30 mm, te będą miały lepsza sztywność.

 

Czy to traktować jako plus, czy zbędny bajer?
Jako plus, w przyszłości przy zmianie amortyzatora będziesz miał większy wybór (jak nie jedyny). Teraz juz nie produkuja lepszej klasy amortyzatorów pod prosta główkę ramy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...