Skocz do zawartości

[1200zł] Zakup dość dobrego sprzętu MTB


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich widzących ten post! :)

A, więc chcę po prostu kupić rower w tej kwocie (1200zł).

Ma być to mój właściwie pierwszy Dobry rower.

Może być używka oczywiście. Aluminiowa rama, koła minimalnie 26" (nie ukrywam, że wolałbym coś większego 28,29), w miarę możliwości dobry amortyzator (w tej cenie i tak nie mogę oczekiwać cudów).

Bardzo też ważne (przynajmniej dla mnie) by to nie był jakiś bardzo pospolity model z allegro (typu jakieś lazary itp). Co wybrać?

Dzięki za pomoc ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dość brutalnie, ale prawdziwie, za 1200zł nie ma sprzętu MTB. Są rowery udające MTB, są rowery mogące posłużyć do MTB po kilku modyfikacjach, ewentualnie rowery używane wśród których może tkwić zarówno perełka jak i zajeżdżony grat.

Nie dziw się sugestiom zakupu Kandsów i ich klonów, bo w tym wypadku za te kwotę dostaje się relatywnie dużo w porównaniu z "bardziej markową" konkurencją, a jednocześnie jest to dalej zbyt mało by dostać działające zawieszenie, itp.

I na koniec wypada spytać do czego konkretnie ma ten rower służyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ja chcę MTB'ka, a nie jakiegoś crossa. Koła 26" są wystarczające po tym co czytałem na internecie.

Cenę mogę podwyższyć tak do 1400zł. (Dałem 1200 w temacie, bo ludzie i tak zawsze proponują coś droższego). Rower będzie mi służyć, powiedzmy, że do lasu. Lubię sobie poskakać :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A chcę bo podoba mi się taki "kształt" a rower będzie "do wszystkiego i niczego", czy chcę rzeczywiscie jeździć w terenie?

Jeśli to pierwsze to dowolny sprzęt udający MTB, choć na fikuśny napis na ramie może nie wystarczyć nawet w najtańszym wariancie. Jeśli to drugie a teren trudniejszy to już cięższy orzech do zgryzienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zrób tak: wejdź sobie na "alledrogo.pl", dojdź w wyszukiwarce do "MTB[górsie]", zaznacz przedział cenowy 1000~1200, i już będzie zawężenie....teraz popatrz na osprzęt jaki oferują rowery- dla ciebie istotne: alivio>acera>altus- na inne nawet nie zwracaj uwagi; ważne, aby był dostępny odpowiedni rozmiar ramy potem zwróć uwagę na osprzęt ten, który rzeczywiście jest istotny [na przykład jakie są manetki jest mniej ważne od tego jakie są przerzutki/kaseta/korba/hamulce]; dodam, że w tym przedziale cenowym nie bierz hamulców tarczowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście chcę jeździć w terenie ;)  Oczywiście, na asfalt też będzie służyć ale więcej i tak na terenowe przejażdżki. Jak już pisałem; cudów nie oczekuję ale solidna konstrukcja i amortyzator min. 120 mm to wg. mnie podstawa.

Co do hamulców; to racja, cena jest wyższa a i to tak bardzo nieistotne w jeździe.

 

http://allegro.pl/felt-q-900-i5190362963.html

http://allegro.pl/ktm-ultra-flite-i5181822367.html

http://allegro.pl/specialized-stumpjump-fsrxc-manitou-fox-deore-wawa-i5170208178.html - może ugada niższą cenę (rama 20 cali ale wydaje się niska)

http://allegro.pl/bulls-sharptail-xc-roz-47cm-2014-i5160153202.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower do mnie przyszedł w czwartek więc mam go właściwie 3 dzień (w czwartek go składałem, regulowałem). Rower jeździ płynnie (ma z tyłu 9 przełożeń). Koła 26". Jego rama nie jest za duża ani za mała; właściwie w sam raz. Rama jest aluminiowa ale ogólnie rower do bardzo lekkich nie należy. Amortyzator też jest niezły, a hamulce hydrauliczne zaciskają w mgnieniu oka. Co by tu jeszcze.. W sumie to chyba tyle. Dzisiaj jest średnia pogoda (niby ciepło ale wiatr wieje :confused: ) ale mimo wszystko wybrałem się na nie długą przejażdżkę stąd są poniższe 4 zdjęcia. Jestem zadowolony :)

 

 

byldF6X.jpg

qS1GEnz.jpg

5DTAEpf.jpg

Natkpou.jpgeZwSwOE.jpgpLODQzC.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcia:

- ślady oleju/smaru na goleniach widelca. Regulacje działają?

- korozja na korpusach dźwigni hamulcowych - odpadająca farba?

Jeśli masz w czasie jazdy tak ustawione siodło to rama jest na Ciebie sporo za duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do amortyzatora; większych regulacji on nie ma (wentyl pod zakrętką na pompkę, a z drugiej strony blokada). Nie wiem o co za bardzo chodzi w tym pytaniu. To raczej nie są ślady oleju czy tam smaru; wczoraj u mnie padał deszcz i było dużo błota być może uzbierało się go trochę.

Nie ma korozji; są obtarcia czarnej farby do gołej blachy (w końcu używany rower).

Siodełko mam ustawione jak na zdjęciu, bo mi tak jakoś wygodniej (mogę podwyższyć i nadal dosięgać do pedał)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...