mesiu Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 witam wszystkich. Prosze o pomoc ponieważ nie wiem co robie zle . wymianiam tylna piaste wkładam kulki jednak gdy przejade pare metrow jeden konus schodzi ze swojej nakrętki i kulki się wysypują i nie da rady jechac. Chodzi o to ze konusy trzymają całe koło a przecież nie są w stanie.. Załączam zdjęcia bardzo proszę o pomoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky98 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 "jeden konus schodzi ze swojej nakrętki" tzn.? Chodzi Ci o to że konus się odkręca? Jeśli tak to zakontruj go z nakrętką(tzn. dokręć do siebie). Jeśli nie o to, to napisz dokładnie w czym jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Po prostu brakuje Ci nakrętki kontrującej z jednej strony i konus się odkręca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesiu Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 nie da rady jej tam zalozyc bo konus jest na srodku osadzony.. widac na srodkowym zdjeciu. to po prostu blaszka nabita na dluga nakretke i pod naciskiem puszcza i sie zsuwa i nie mam jak jej skontrowac bo tak jest ulozona ze nic nie podejdzie zeby ja przytrzymac.. musze kupic inna oske? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Ta blaszka nabita na nakrętkę to nie jest konus tylko osłonka która zabezpiecza łożysko przed brudem. Konus to ta stożkowa część (bieżnia łożyska). Popatrz dobrze na fotkę wklejoną przez Bukakewarior. Stożek (konus) ma dwa podfrazowania pod klucz płaski. Ta blaszka musi być wsunięta na tyle głęboko, żeby je odsłonić. Zdejmij wolnobieg, włóż kulki i wkręć konus aby skasowac luz (tylko nie za mocno!). Załóż tulejkę dystansową i nakrętkę kontrującą. Teraz musisz przytrzymać konus płaskim kluczem i dokręcić mocno kontrę: http://mtbikes.pl/wp-content/uploads/2010/09/serwis_piasty_tylnej_4.jpg Dobrze jakby druga osoba przytrzymywała kluczem płaskim konus z drugiej strony, zeby ośka się nie obróciła przy kontrowaniu. Sprawdź luz po skontrowaniu (lubi się zmienić), popraw jesli to konieczne. P.S. Chyba, że masz nietypowy długi konus (to co na zdjęciu to jeden kawalek stali) to wtedy musisz dołożyć na końcu cienką nakrętkę kontrującą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mesiu Napisano 17 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 dzięki spróbuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.