Skocz do zawartości

[do ok 3500zł] rower trekkingowy na podróż po azji


Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, chciałbym wybrać się na podróż rowerową po Azji i w tym celu chciałbym zakupić jakiś rower. Istotne jest aby był wytrzymały i w miarę możliwości nie stawiał dużego oporu.

Zastanawiałem się też nad dynamem w piaście. O ile dobrze rozumiem zapewniałoby mi dostęp do ładowania np telefonu co na tego typu wyprawie byłoby bezcenne.

Cały dobytek planuję transportować w sakwach.

Zakładam, że przez większość czasu będę się poruszać drogami asfaltowymi jednakże chciałbym, żeby rower był też  gotowy na przejazdy leśne czy kamieniste drogi.

 

Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie. Moje doświadczenia z rowerami do tej pory ograniczały się do tras długości maks 70 km, i jednego zaufanego roweru z którego korzystałem przez wiele lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjeżdżając na egzotyczną wyprawę trzeba szukać sprzętu łatwego w naprawie we własnym zakresie i odpowiednio niezawodnego. Niekoniecznie bym się pchał wtedy w hamulce tarczowe hydrauliczne, bo w razie czego sam tego nie naprawisz, raczej jakieś solidne v-brake. Do tego warto aby była wielofunkcyjna kierownica, jest gdzie wtedy ręce podeprzeć i zmienić pozycję na rowerze podczas jazdy. Do tego przede wszystkim mocne koła, które przed wyjazdem oddałbym i tak do jakiegoś fachowca który by podciągnął nieco szprychy, bo w końcu rower trzeba będzie obładować gratami. Fajnie też aby rower nie raził zbytnio w oczy potencjalnych amatorów cudzego mienia :)

Mi osobiście podoba się Unibike Expedition GTS - rower tańszy niż założony budżet, ale bardzo solidny, niezaawodny i łatwy w naprawie. Za róźnicę w cenie warto kupić lepsze sakwy - sensowne ceny mają polskie sakwy firmy Crosso - są modele w pełni wodoodporne. Unibike robi też od tego roku model z tarczówkami hydraulicznymi, Atlantis - ale jak pisałem wyżej raczej bym w niego nie inwestował na wyprawę po obcych krajach ;).

W kwestii w jaki sposób ładować sprzęt elektroniczny z piasty się nie wypowiem, nie mam takich doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowy rower trekingowy będzie wymagał poprawek, głównie koła/lub koło tylne lepiej będzie sobie złożyć samemu, te oryginalne może sprawiać klopoty w trasie. Ważne też mieć dobre opony, jakieś zwijane Schwalbe Marathony (seria Evo)- Deluxe, Mondial, bardzo prawdopodobne, że nie złapiesz żadnej gumy na takich. Hamulce, jak pisał kolega powyżej, najlepiej jakieś V-ki. Nie licz na to, że takim dynamem w piaście naładujesz telefon ;) Lepiej zaopatrz się w jakiś telefon z mocną baterią (np. Samsung Solid), a jeśli chcesz uzywac czasem smartfona, to będziesz go miał w rezerwie z np. dwoma zapasowymi bateriami.

 

Za 3500zł mógłbyś złożyć już sobie sensowny rower, wtedy będziesz pewien, że rower niczym Ciebie nie zaskoczy podczas wyjazdu. Wytrzymałe trekingowe koła to koszt ok. 400-500zł (sprzedawca Bodzio z alleg robi dobre koła na życzenie). Pełna grupa osprzętu klasy Deore będzie w sam raz (ok. 700-900z, np. tu: http://rowertour.com/grupa-shimano-deore-2013-m590-3x9-czarna.html). Znajdź dobrą ramę + sztywny stalowy widelec (chyba, że wolisz amortyzator). Zrobisz jak uważasz, ja na taką wyprawę złożyłbym właśnie samemu taki rower.

A może ten rower który masz aktualnie będzie się nadawał to podrasowania? Kupić dobre koła, wymienić osprzęt i w drogę. Sporo ludzi jeździ w dalekie podróże na stalowych ramach z lat 90tych.

 

Dobre sakwy: Crosso są świetne za tę cenę, lub droższe Ortlieby. Dobry bagażnik: pewniakiem byłby Tubus, ale to kosz kilkaset zł.

 

W ogóle poczytaj blogi różnych podróżników, oni tam zazwyczaj opisują jaki maja sprzęt, i czy zdał egzamin, co następnym razem zrobiliby inaczej. Tam znajdziesz więcej informacji związanymi z dalekimi podróżami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o takim rowerze?

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/argento.rs.ltd/18849/76322/#specifications

 

Czy to wyrzucanie pieniędzy w błoto?

 

A może coś takiego?

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/tourer.cs.1/18840/76300/#specifications

 

Co do sakw kupiłem już 2 na tył z ortlieba. Myślę teraz o kupnie sakw na przód z jakiejś innej firmy na przykład crosso

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa nadal dużo gorsze od Unibike Expedition - Tourer ma zmianę biegów w piaście i brak przełożeń z przodu - mocno to ogranicza ilość kombinacji podczas jazdy, do tego biegi jeśli są w piaście nie powinno się ich zmieniać pod obciążeniem. Unibike ma wielofunkcyjną kierownicę - nieocenioną na długich trasach - Gianty nie, Unibike ma napęd klasę wyżej, więcej przełożeń, do tego dużo lepsze koła... Dla mnie to nieporównywalne rowery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy to wyrzucanie pieniędzy w błoto?

 

Tak. Wystrzegaj się hydrauliki, bo to proszenie się o kłopoty. Mały wyciek i praktycznie jesteś uziemiony.

Generalnie tematów traktujących o rowerze wyprawowym jest na forum trochę. Proponuję poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składaj,będziesz miał złożony rower od razu z tego co będziesz chciał.Nic nie trzeba będzie wymieniać,zamieniać i poprawiać,3,5 k to spora suma.Dobre koła i rama to podstawa,odpuść hydraulikę.Zobacz link niżej,dwoje ludzie wyjechało do Azji w 2-3 letnią wyprawę z mojego miasta,zwróć uwagę na sprzęt.Rowery wogóle nie przypominaja fabryczne trekingi.

 

Słomiany kapelusz- 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Sorki ze wbijam w temat. ja nowy na stronie. I mam pytanie odnosnie rowerow trekingowych. Interesuje mnie rower tak do 3000 chce kupic raz a porzadnie na lata abym nie zalowal (z tad do takiej sumy) jaki dobry rowerek (marka) byl by dobry nie potrzebne zadne hamulce hydrauliczne i zastanawiam sie nad takim Unbike expedition 2015 tylko mam kilka pytan

1 czy ta rama jest wytrwala? waze okolo 100 ( u producenta Unbike'a dopuszczalna waga to maks 140)

2 caly osprzet przerzutki, hamulce manetki takie namieszane to acera to alivio to deore to to to tamto

3 ogulnie czy oplaca sie takiego Unbike czy lepiej takiego krossa Globala ( u producenta Kross maks waga DMC to 120) choc jak mowie te hamulce tarczowe (hydrauliczne

nie potrzebne) a moze inne firmy trek  itd itp, chodzi mi o rower na lata a to ze osprzet sie bedzie psul po czasie ok to sie wymieni

 

glowie sie od miesiaca ogladam i i cos tam czytam , sprawdzam ceny i nic nie kumam. glownie to dojazdy do pracy, silowni , wycieczki z kumplami. A wydatek do 3 tys nie bede sobie zalowal. na dobre cele pieniedzy nigdy zawiele (czy jakos tak ;p)


Rower trekking do 3000, jaki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas pozostaje Unibike Expedition GTS - sam sobie na niektóre pytania odpowiedziałeś ;) napęd "namieszany" to standard wśród producentów rowerów, mało kto produkuje rowery z napędem homogenicznym (wszystko z jednej grupy). Unibike to rowery po prostu solidne - bez jakiejś finezji, fajerwerków graficznych - coś dla ludzi, którzy chcą po prostu jeździć i nie martwić się o sprzęt. Do tego świetna kierownica i fajne koła. Droższe modele będą miały przeważnie hamulce tarczowe hydrauliczne - ale za i przeciw rozważaliśmy kilka postów wyżej. A "osprzęt się będzie psuł to się wymieni" ... no nie przesadzajmy, z takim podejściem to można kupić cokolwiek i sobie naprawiać do woli :) A tutaj faktycznie, wychodzi że rower za tani i brzmi to jak wada bo ktoś założył sobie większy budżet. Jeżeli mamy więcej kasy, czas i kompetentnego mechanika to na pewno lepiej będzie złożyć sobie rower z wybranych komponentów jak doradzał Marcin13.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mdok dzieki wielkie ze sie odezwales . Ha ha myslalem o skladaniu , (kiedys kompa z czesci zlozylem a sie wcale nie znalem, co smieszniejsze na bombie go skladalem ;p) ale ja do czynienia z rowerami mialem przygode jakies 17 lat temu ;p z kumplem kilka lat temu pilismy na garazu , braklo nam piwa to wzialem jego rower i pojechalem do sklepu po wiecej ;p oczywiscie jak jechalem to mnie strasznie podjaralo ;p a tak mysle o rowerze i takie trekkingi mi w oko wpadly , poniewarz wszysko co potrzebne maja :)  ja nie jestem jakis tam bogacz , auta nie mam wiec myslalem nad rowerem. a nie bede kupowal byle jakiego i mysle kupic raz a porzadnie a 3 tysiaki na rower dla na raty dla LAIKA to raczej spoko. ciekawi mnie czy na sklepie np w trakcie kupna rowerku byla by mozliwosc rzecz jasna za doplata wymiana czegos lepszego .  Glownie to o te rame mi chodzi bo np takie Gianty maja gwarancje dorzywotnia a taki Unbike nie. Mam ponad190  wzrostu okolo 100 kilo wagi i gdy bym jakie transporty na rowerek zarzucil , jechal z kolegami gdzies grila robic to bal bym sie ze juz na sprawnym rowerze do domku nie dojade ;p jakos mnie z ta ramą tak natchnelo , mowie o jej wytrzymalosci , bo ogladalem zdiecia popekanej i mnie zniechecil;o , mowie o Unbiku. A wydatek z rzedu 3 tys to jak dla mnie nie jakies tam 30 zyla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

takie Gianty maja gwarancje dorzywotnia a taki Unbike nie

Co nie zmienia faktu, że swojego czasu Gianty pękały jak jakiś badziew i wcale ludzie nie mieli łatwo, żeby dostać nową ramę w ramach reklamacji, więc myślę, że niema sensu wymieniać ramy w Unibiku, gdyż jest bardzo porządna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha dzieki cienkun . nawet nie wiedzialem ze rejestrujac sie ktos mi odpisze. A ja napalam sie ino rozmyslam i nie wiem kupic, o ile cos kupie. Wczesniej myslalem nad krossem Globalem, tera mysle o tym Unbike-u.Kazda rada , podpowiec wzgledem fachowca bezcenna :)


jeszcze pytanko 1. KROSS vs UNBIKE? co radzili byscie pomiedzy?  2. Kross Global 2013 lub 2014 czy jest sens. 3. czy zostac przy wlasnie unbike expedition 2015.


w Globalu rama jest piekna , pytanie czy mocna , bo ten producent mala mase dopuszczalna podaje bo tylko 120 jakos kilo. no chyba ze rama jest mocna tylko kola do D?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składaj,będziesz miał złożony rower od razu z tego co będziesz chciał.Nic nie trzeba będzie wymieniać,zamieniać i poprawiać,3,5 k to spora suma.Dobre koła i rama to podstawa,odpuść hydraulikę.Zobacz link niżej,dwoje ludzie wyjechało do Azji w 2-3 letnią wyprawę z mojego miasta,zwróć uwagę na sprzęt.Rowery wogóle nie przypominaja fabryczne trekingi.

 

Słomiany kapelusz- 

 

Jaką ramę wybrać? Może jakiś konkretny model? Prawdę mówiąc ten element wydaje mi się być najważniejszy więc mój brak wiedzy mógłby istotnie wpłynąć na późniejsze osiągi.

Tak jak kolega ważę ok 100 kg więc rama musi mieć dużą "nośność".

Do tego należałoby doliczyć pełne sakwy więc myślę, że 150kg to minimum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O plusach pisałem wyżej - nie bardzo widzę sens wymieniania pojedynczych komponentów w nowym rowerze - jak się zużyją kiedyś to wtedy do wymiany na lepsze, czego nie, sam tak robię - ale od razu w nowym po co? A ramy Unibike - po fali hejtu z tamtego roku podnieśli gwarancję do 5 lat na ramę, wiec nie widzę problemu. To też w sumie ciekawe, że pisano o pękających ramach na potęgę na podstawie jednego postu - reszta powtarzała i poooszło :) Wcześniej lat temu z pięć czy więcej był boom na to że ramy w Kellysach pękają, na tej samej zasadzie :) Jeśli przez 5 lat Ci rama nie pęknie to raczej już nie pęknie, i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RAMA 580 FORCE 29' ALU 1680gr

WIDELEC 260 FORCE 29' ALU SZTYWNY

STERY 45 ŁOŻYSKA TYPU CARDRIDGE LUB MASZYNOWE

MOSTEK 45 REGULOWANY 

SZTYCA 55  

KIEROWNICA 55  

CHWYTY 35 ANATOMICZNE SKRECANE

ROGI 30  

SIODLO 40 BASSANO ITALY

ZACISK 15  

OBRECZ 210 MACH  UTWARDZANA I NITOWANA

SZPRYCHY 110 CN SPOKE NIERDZEWNE

PIASTA 260 NOVATEC NA ŁOŻ. MASZYNOWYCH

TARCZA    

HAMULEC 220 TARCZOWE MECHANICZNE

MANETKI 150 3/9 RZEDÓW

PRZERZ P 60  

PRZERZ T 160  

PANCERZE 25 SHIMANO

LINKI 20 NIERDZEWNE

KORBA 270 SHIMANO DEORE HII LUB NA OCTALINK

PEDALY 50 VP

LANCUCH 80 YBN LUB KMC X UTWARDZANY

KASETA 130 9rzedow  z najwieksza tarcza 36z

OPONA 170 CONTINENTAL LUB SCHWALBE ANTYPRZEBICIOWE

DETKA 30 CONTINENTAL  + 30zł NA MLECZKO ANTY PRZEBIC

SUPORT 45  

 

Total 3150

 

Co myślicie o takim rowerze? Czy należałoby coś zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na stronie producenta to mają wersje w rozmiarze 17,5" oraz 20" Obie ważą tyle samo

 

 

Przedstawione powyżej zestawienie to build zaproponowany w jednym z serwisów rowerowych. Pytam tutaj gdyż niektóre elementy sprawiają wrażenie nie do końca odpowiednich na tego typu wyprawę... a przynajmniej dla takiego laika rowerowego jak ja.

Czy zmiana widelca na taki z amortyzatorem byłaby sensowna? Oczywiście myślę tu o takim z blokadą.

Wielu użytkowników radziło wybrać V-brakei, sam też skłaniałbym się w tym kierunku a może jednak tarcze są lepsze? W końcu musiał być jakiś powód dla wybrania właśnie takich a nie innych.

 

 

Byłbym wdzięczny za każdą podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na stronie producenta to mają wersje w rozmiarze 17,5" oraz 20" Obie ważą tyle samo

 

To jest nie możliwe. Waga prawie na pewno dotyczy mniejszej ramy. 

 

O wadach i zaletach hamulców tarczowych i V, było już wiele napisane.

Każdy ma + i -. 

 

Tak, amor byłby tu IMO bardzo wskazany. Aluminiowy sztywniak w trekkingu to trochę nieporozumienie.

 

Co do ramy, to nie wiem jaka jest jej geo., więc się nie wypowiem czy jest dobra pod wyprawy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...