Skocz do zawartości

[rower] Cross za 1500-2000 zł dla amatora - propozycja modeli


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

 

Jestem całkowicie nowy na forum, jednak przed założeniem tematu przejrzałem forum i już wiem, że potrzebuje roweru typu cross. Pokonywane przeze mnie trasy będę w 70-80% drogą, 20-30% w terenie (jakaś polna droga, las) - nic bardzo wymagającego w związku z czym mtb raczej bezsensu.

 

W związku z powyższym kompletnie nie wiem jaki rower będzie dobry, ponieważ się nie znam na tym. Czy lepiej troszkę dołożyć i kupić teoretycznie lepszy czy troszkę tańszy a nie będzie się niczym różnił. Liczę na Wasze porady. 

 

Pierwsze podstawowe pytanie to rozmiar ramy. Mam 188 cm wzrostu i 100 kg wagi. Rama 21 cali będzie dobra? No i chyba lepiej na dużych kołach np 28". I przede wszystkim, żeby był wygodny.

 

Przeglądając forum wybrałem kilka modeli:

 

http://allegro.pl/juz-jest-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-2015-i5135488001.html
http://allegro.pl/krol-kands-maestro-28-shimano-alivio-2014-okazja-i5122122039.html

http://allegro.pl/hit-nowy-rower-wheeler-cross-6-2-meski-wyprzedaz-i5058332020.html

http://allegro.pl/rower-kross-evado-2-0-19-okazja-wyprzedaz-i5097051277.html

 

Liczę na opinie bądź inne propozycje. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twoich propozycji wynika, że Lazaro jest w specyfikacji w sumie najlepszy. Sam go mam od 3 dni jak na razie moge powiedzieć, że "bajka". Stosunek ceny do jakości - chyba sie lepszej nie dostanie jak na razie. Wydaje mi się ( ja się tym sugerowałem) jeżeli to nie będzie żadna jazda wyczynowa tylko bardziej rekreacyjna to nie ma sensu brać roweru za 3 tys. Myślę, że w takich warunkach jakich będziesz eksploatował rower nie ma sensu wydawać więcej kasy. I tak dokupisz swiatła, gadżety róznego rodzaju, strój i kask więc lepiej chyba włożyć tutaj kasę. Z wypowiedzi redwhit'a  (on też tyle ważył) rower wytrzyma tą wagę. Ja mam 186 cm wzrostu i rama 21" jest idealna. Oczywiście niech się wypowie bardziej doświadczony użytkownik. Ja mam Lazaro Integral 2015 i bardzo polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, moim pierwszym rowerem był właśnie kands maestro. W sumie wtedy o nim słowa złego nie powiedziałem. Ukradli mi go po dwóch sezonach. W tym roku na wyprzedaży modeli z 2014 r kupiłem Meride Crossway 1000 za 2000 zł. Mieści się w Twoim przedziale i z perspektywy czasu ją polecam Ci poszukanie może jakiś wyprzedaży z zeszłego sezonu. Kands fajny, ale kurcze, siodełko się rozwaliło, przerzutki mimo regulacji cały czas nie do końca działały idealnie, korba łapała luz na śrubie. rączki brudziły dłonie. Generalnie przy wykonaniu widać było różnice, że był odchudzany z ceny. Włożyłem w niego parę stówek żeby było ok. Suma sumarum fajny był jak kosztował 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę i poszperałem w internecie na temat osprzętu rowerowego to faktycznie Lazaro ma najlepszą specyfikację sprzętową no i cenę bardzo dobrą. Tak jak kolega Shimmy napisał na gadżety też trzeba wydać kasę. 

 

A co do Meridy to Crossway 1000 to jakaś niebotyczna kwota. Koledze lukask chyba chodziło o Crossway 100, gdzie w promocji może faktycznie by kupił za ok. 2000 zł, tylko tutaj też chyba dużo dopłaca się za markę, co dla mnie nie za żadnego znaczenia. Porównując go do Lazaro to chyba nie ma dużej różnicy. Hamulce są tarczowe ale przy takiej jeździe jak ja planuje to i v-brake mi wystarczy. Tak mi się wydaje jako laikowi. Jednak może niech się wypowie ktoś doświadczony.

 

Chyba coraz bardziej przekonuje się do roweru Lazaro. Nie chce też wydać niepotrzebnie dużo kasy skoro nie odczuje jakiejś dużej różnicy. Tak jak napisałem wyżej na producencie mi kompletnie nie zależy.

 

A co powiecie np. o rowerach Unibike bądź Kellys? Jest coś godnego uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, pomyłka. Crossway 100, nie wiem nic o lazarro ani o unibike. Jeździłem i miałem kandsa.Przy cenie wyjściowej 2600 (Merida) fakt, dopłacamy za markę ale zeszłoroczny model za 2000 ?  rowery niby z podobnym wyposażeniem ale jednak różnica jest... głupie pedały w kandsie musiałem wymienić po miesiącu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z powyższym kompletnie nie wiem jaki rower będzie dobry, ponieważ się nie znam na tym. Czy lepiej troszkę dołożyć i kupić teoretycznie lepszy czy troszkę tańszy a nie będzie się niczym różnił. Liczę na Wasze porady. 

 

Od zeszłego roku użytkuję najniższy model firmy Kross (Evado 1.0). Mam dokładnie taki sam wzrost jak ty i wybrałem 21 cali. Jak nie jesteś doświadczonym rowerzystą to nie ma sensu wydawać dużej kasy na rower (oczywiście to tylko moje zdanie). V-braki działają bez zarzutu i są tanie. Jeżdżąc po asfalcie i ubitych ścieżkach zawsze spełnią swoje zadanie, przecież nie masz zamiaru wjeżdżać w nie wiadomo jakie błoto. To samo mogę powiedzieć o reszcie osprzętu - nawet nie będziesz wiedział że masz coś lepszego jeśli nie dowiesz się jak się jeździ na najtańszych modelach - a na nich jeździ się również świetnie, przynajmniej mi. Jeśli wcześniej jeździłeś na jakimś rowerze z marketu czy marketopodobnym ze sklepu "rowerowego" to będziesz bardzo zadowolony.

 

Co do mojego roweru było by wszystko ok gdyby nie przerzutki, które już kilka razy musiałem regulować. Teraz na tym punkcie jestem wyczulony i wydaje mi się że znowu nie chodzą tak płynnie jakbym chciał. Sam rower crossowy - super sprawa. Sprawdza się w lesie na wszelakich wyznaczonych ścieżkach jak i na szosie.

 

Jeszcze chciałem Ci zwrócić uwagę jak już to ktoś wcześniej zrobił że sam rower to nie wszytko. Pewnie będziesz chciał dokupić parę rzeczy jak np. koszyk i bidon, licznik, oświetlenie, ew. błotniki czy jakąś sakiewkę, dętkę, pompkę także warto wziąć to pod uwagę jeśli masz przeznaczoną na rower określoną kwotę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jestem tego samego zdania, że nie ma sensu chyba wydawać dużej kasy na rower jak można mieć to samo i coś zaoszczędzić. Tym bardziej, że tak jak piszecie trzeba się jeszcze odpowiednio doposażyć na co też trzeba wydać pieniądze. 

 

Co chodzi o hierarchię grup Shimano wyczytałem, że właśnie Alivio które jest zastosowane w Lazaro należy do grupy średniej, a Altus, i Tourney do grupy niskiej, a są one zastosowane właśnie w Krossie. A cena tych dwóch rowerów jest praktycznie taka sama. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić Unibike Viper - gdyby nie to że nie mam miejsca byłby to mój trzeci rower :) świetny wybór za rozsądne pieniądze (niecałe 2k). Napęd 9-cio rzędowe (27 biegów) Shimano Acera/Alivio/Deore, manetki niższa grupa, ale akurat tutaj róźnice aby były wyczuwalne trzeba by już inwestować w Deore SLX, a to nie ta półka cenowa. Amortyzator z hydrauliczną blokadą skoku a nie mechaniczną, fajna rama która ma zintegrowane mocowanie na stopkę (chyba tylko Unibike takie robi, bo nie widziałem w innych modelach). I co dla mnie ważne - od razu są takie opony które są naprawdę uniwersalne i to nie z tych które są do wszystkiego czyli do niczego :) Smart Samy po napompowaniu do nominalnej wartości jadą po asfalcie łapiąc tylko środkiem bieżnika, więc są szybkie - a w terenie przy zmniejszeniu ciśnienia dają radę nawet na piasku (oczywiście nie jest to góral, ale w porównaniu do typowych opon semislick to i tak przepaść jakościowa na plus). Do tego dodatki do komfortu jak amortyzowana sztyca czy regulowany wspornik kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam miałem dylemat co do wyboru crossa w tym przedziale cenowym jednak po namyśle stwierdziłem, że najlepszym wyborem będzie http://nrowery.pl/2015/cross/caledon-db .Nie jest on jeszcze dostępny, ale z tego co pisze na stronie ma się pojawić w pierwszej połowie marca, mam zamiar go kupić jak tylko się pojawi.Co prawda cena podawana na stronie do 2099zł, jednak według katalogu BikeWorld jego sugerowana cena to 1999zł, więc myślę, że ostateczna cena pojawi się wraz z dostępnością roweru.

 

Według mnie przemawia za nim pełny osprzęt Alivio w wersji z 2015 roku, który posiada napęd 3x9 oraz dosyć fajny, stonowany wygląd. Proponuję rozważyć tą propozyję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak właśnie myślałem, że to nie będzie taki prosty wybór :) Tak to jest, że jeden woli Kaśkę drugi Baśkę. Ale do rzeczy. Logicznie myśląc to taki Lazaro nie może być zbudowany z wyższej jakości elementów i jednocześnie być 800-1000 zł tańszy od porównywalnych do siebie rowerów. Z drugiej strony nie chce kupić roweru i od razu się do niego zrazić więc może faktycznie lepiej troszkę dołożyć. 

 

Nad tym proponowanym przez @mdok Unibike Viperem już się zastanawiałem ale trochę kosztuje. Tak samo jak proponowany przez @Kokonur Caledon DB, fajny sprzęt ale nie wiadomo ile będzie kosztować.

 

Cały czas przeglądam forum i natrafiłem na rowery Amulet Route 500 ewentualnie 55, bardzo polecane i bardzo chwalone, jednak chyba na razie nie dostępne, bo nie mogę nigdzie ich odszukać.

 

No i jeszcze przeglądałem rowery Author. Tylko nie widziałem za wiele opinii na temat tej firmy rowerowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kawczuk jeśli chodzi o Lazaro Integral 2015 tam jest nowa przerzutka alivio t 4000 ( te bez shadow - one są do mtb jak się myle to niech mnie ktoś poprawi i ma oznaczenie m).

 

"Zmieniono także pozycję grupy - przesunęła się ona nieco w kierunku bardziej wyczynowym - poza przeznaczeniem rekreacyjnym także jest dedykowana do rowerów typu Cross-Country. Taki ruch Shimano może oznaczać, że Alivio odłącza się od tanich grup (Acera, Altus, Tourney) i w nowym katalogu zobaczymy ją tuż za Deore, a nie tak jak teraz wstydliwie ukryte za "poza grupowymi komponentami".

źródło: http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-2015-nowe-alivio,5932.html

 

W tym roku trochę sie pozmieniało. Klamki też masz Alivio. Co do hamulców tarczowych model z 2015 ma możliwość zamontowania ich. Dostajesz hydrauliczną blokadę amortyzatora. Mam go w czarnym macie i naprawde go polecam. Fakt faktem są pewne rzeczy, które mogły by być lepsze  jak np pedały czy siodło, choć ono dla mnie jak na razie jest ok no i korba jest z grupy acera, no ale ta cena musi z czegoś wynikać. Gdyby nie to i pewnie napis "Lazaro" dla wielu osób użytkujących rower w sposób raczej rekeracyjny byłby idealny. U mnie masz trochę zdj tego "czarnego pocisku" :). Ja jestem meeeeeega zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje bardzo za porady. Tak właśnie myślałem, czytałem, pytałem, ale jeszcze się z tym prześpię i jutro prawdopodobnie zamówię dla siebie Lazaro Integral V3 2015 :) 

 

Gdzieś jeszcze jednak przeczytałem, że początkiem marca ma się pojawić nowy Kands Maestro 2015. Może warto kilka dni zaczekać i ewentualnie porównać te dwa modele? Tylko dokładnie nie ma jeszcze żadnej daty ich premiery. Jednak oba rowery pochodzą od Transroweru, więc chyba jakieś wielkiej różnicy ani w osprzęcie ani w cenie być nie powinno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zawsze było tak, że to były te same rowery tylko, że Kands Maestro był o ok 100 zł droższy. Jak będzie w tym roku trudno przewidzieć.  Zadzwoń do Transrower i sie zapytaj będziesz miał potwierdzone informacje przez producenta. Możesz sie wypytać o specyfikację. Ja kiedyś do nich dzwoniłem i byli bardzo pomocni. Jak juz się zdecydujesz daj znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjęta :) Zamówiony Lazaro Integral V3 2015 :) myślę, że we wtorek już u mnie powinien być. Jak rower dotrze podzielę się wrażeniami. Dziękuje za pomoc i cenne rady wszystkim forumowiczom :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjęta :) Zamówiony Lazaro Integral V3 2015 :) myślę, że we wtorek już u mnie powinien być. Jak rower dotrze podzielę się wrażeniami. Dziękuje za pomoc i cenne rady wszystkim forumowiczom :)

 

Myślę, że bedziesz zadowolony. Na użytkowanie amatorskie jest naprawdę spoko. Wczoraj zrobiłem sobie przejażdżkę 10 km, piękna sprawa:) Aha mogłeś im powiedzieć żeby nie wkładali sztycy w ramę bo jak będziesz przy skręcaniu ją wysuwał w celu ustawienia wysokości siodełka to ją porysujesz troszkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Dzisiaj była pierwsza jazda próbna. Przejażdżka 11 km, bez żadnego problemu, a na rower wcześniej wsiadałem może ze 2 razy w roku :D Porównując go do zwykłego składaka, którym 1 km z wielkim wysiłkiem się pokonywało to jest niebo a ziemia :) Rowerkiem się jedzie super, po asfalcie lekko, wszystko płynnie, przerzutki dobrze wyregulowane, wygodnie, jak dla mnie to nawet siodełko jest w porządku. Śmiało mogę polecić ten rower. Osobiście jestem bardzo zadowolony z zakupu. Rower przyszedł dobrze zapakowany i zabezpieczony, aby się nie uszkodził. Użytkowanie to tylko czysta przyjemność :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest różnica co? Ja też ją doczułem 10 km w niecałe poł godziny na płaskim i bez zbytniego zmęczenia (ostatni raz na rowerze rok temu) jaki kolor wziąłeś?
Ja swój musze dać do minimalnej regulacji na 3x9 lekko rower słychać ( ale ukręcić na tym przełożeniu to katorga..., ale uzależniająca:)) I gratulacje zakupu! Niech się sprawuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

 

jestem nowy, jestem początkujący i proszę o pomoc.

Poczytałem trochę, poprzeglądałem kilka tematów i aby nie zakładać nowego tematu piszę tutaj.

Mimo tego że sezon już pełni, w końcu zdecydowałem się na zakup nowego roweru.

 

Budżet w okolicach 2000zł.

Typ roweru: Cross (80% szosa, 20% ścieżki szutrowe)

 

Jest kilka modeli które mnie interesują np:

 

Unibike Viper GTS

http://www.expertbike.pl/unibike-viper-gts-2015-p-348.html
 

NORTHTEC CALEDON DB 2015

http://www.artex-rowery.pl/northtec-caledon-db-2015-p-845.html

 

Kands Maestro 2015

http://rowerykands.pl/rowery/124-wyprzedaz-kands-maestro-men-28-2015r.html#/rozmiar_ramy-19/kolor-czarny

 

Lazaro Integral V3

http://allegro.pl/king-of-the-road-full-alivio-lazaro-integral-v3-i5511855237.html

 

O ile pierwsze dwie marki kojarzę o tyle dwóch ostatnich ani kropli. Lazaro z tego co poczytałem wypada sprzętowo bardzo dobrze a kosztuje 600-700zł taniej niż konkurencja w postaci Vipera czy Caledona. Z czego to wynika? Jest tam gdzieś jakiś przekręt? Ściema? Słaba rama?

 

Proszę o wyrozumiałość bo jestem bliski kupna, wręcz coraz bliższy decyzji i im więcej czytam tym paradoksalnie mniej wiem :)

 

Dodam iż przejrzałem jeszcze taki fajny artykuł i trochę się rozjaśniło a zarazem dziwie się że taki Lazaro ma najlepszy osprzęt a kosztuje najmniej.

http://wrower.pl/wiadomosci/shimano-2015-nowe-alivio,5932.html

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...