Skocz do zawartości

[Rower] Kross level a4 czy warto kupić za 1,5k?


igor33c

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na forum więc witam Was.

 

Pam prośbę, narzeczonej spodobał się używany rower jak w temacie.

Nie będę wstawiał linka do aukcji bo nie wiem czy wolno (co forum to obyczaj ;)) - wstawię opis:

 

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Witam na sprzedaż posiadam rower marki Kross a4 2013. Specyfikacja poniżej :

 

Rama: Kross level a4 2013r rozmiar ramy 19 na 175-185cm stan bdb otarcia od pancerzy po za tym bez większych zadrapań czy też odprysków , pęknięcia czy też spawania nie wchodzą w grę ! rama jest w 100% wolna od wad użytkowych sprzedaję to co ja sobie kupiłbym

 

Amortyzator : Szary recon z roku 2008 , stan jego uszczelek olejów i lag oceniam na bardzo dobry był przezemnie rozbierany by wymieniać oleje i nie doszukałem się w środku rzeczy które były by zużyte (ślizgi i uszczelki są w porządku) nie traci ani grama powietrza ani też oleju . Co do dolnych lag to posiadają delikatne odpryski lakieru spowodowane prawdopodobnie przez zimową aurę tzn farba nie łuszczy się ale trochę bieleje a więc defakto trochę odbiega od wzorca . Pracę oceniam na 4/5 z racji że model jest dość ubogi bez manetki jedynie blokada i rebound . 

 

Napęd : Jest to praktycznie cała grupa Shimano XT (praktycznie bo jedynie korba jest to niebrandowana logiem deore , shimano m552 , gdyby był napis wyglądem wagą przypomina łudząco SLX ) Stan po 600km . 

 

Przerzutka przód Shimano XT m770 stan jej oceniam na bardzo dobry tak samo około 600km zrobiła ( niestety brakiem jest adaptera na mniejsza rurę w ramie a więc musiałem użyć w tym celu dętki rowerowej do przymocowania , koszt takiego adapterka dosłownie 15zł ewentualnie znalezienie plasticzku który mógłby to zastąpić , chciał czy nie chciał przerzutka trzyma się bdb).

 

Przerzutka tył Shimano XT m772 stan tak jak pozostały napęd świadczy o niej to że jest wizualnie jak nowa , mechanicznie również przejechała 600km . 

 

Kaseta Shimano XT CS-m770 , zakupiona była jako nowa zdemontowana z innego roweru powystawowego stan jej oceniam na 100km , kupiłem wraz z nią łańcuch pokroju deore SLX a XT więc biegi wchodzą ładnie i płynnie a co najlepsze szybko!

 

Manetki to również grupa Shimano XT SL m770 stan tak samo dobry jak pozostały napęd brak luzów czy też problemów również bez zarysowań

 

Przejdźmy teraz do kół , tutaj również nie chciałem oszczędzać  a więc Piasty Shimano XT 2011 rok produkcji , kupione w stanie używanym przejechały dosłownie i pierwszego właściciela około 400km i powędrowały do mnie , piasty są na obręczach mavic z przodu 221 a z tyłu na 112 , zaciski również Shimano XT . Piasty kręcą się tak jak nowe , serwisowane były przez zemnie niedawno a więc wszystko jest zadbane , wizualnie również wszystko odpowiada.

 

Po za tą grupą shimano XT miałem również kupować hamulce XT ale plany się zmieniły i zostały mi hamulce marki AVID JUICY THREE , nie są to może wysoko grupowo hamulce , lecz chodzą bardzo dobrze stan bez rysek , jedynie od dota ( przy spuszczaniu ) delikatnie pociekło po denku wlewu dota i trochę straciły lakierku lecz nie widać tego na pierwszy rzut oka , luzów nie doświadczyłem na nich , może delikatnie łapie prawą klamkę ale ten typ tak ma.

 

Mostek i kierownica jest to truvativ XR bardzo lekki a zarazem wytrzymały kokpit tworzy ładną geometrię z ramą

 

Pancerze i linki nie są mi znane aczkolwiek były zmieniane i mają znikomy przebieg niecałe 30km

 

Opony race king 2.2 stan dobry lecz można już myśleć nad zmianą , oraz dętki maxxis ultralight waga dętki to 120g!

 

Siodełko oraz sama sztyca . Siodełko marki author może nie wzbudza zachwytu ale jest wygodne to ceniłem w nim jest też jedyna rzeczą która tak naprawdę przydałoby się zmienić jeżeli mowa o odchudzaniu oraz sztycę która dostałem wraz z ramą jest krótka około 15cm ale jeśli niższa osoba miałaby posiąść ten rower myślę że wystarczyłaby. 

 

Pedały to używane przez zemnie NS Aerial na maszynach , dobre piny jedynie farba już zeszła ale zawsze można podmalować , same pedały kosztowały około 130zł a więc nie są tą złe pedały , luzów nie wyczuwam na nich .

 

 

Ogólnie rower polecam wszystkim miłośnikom maratonów czy też zwykłym ludziom szanujących czyjąś pracę i wkład serca w rower , nie był on przez zemnie długo użytkowany , kupiony wcześniej na innej ramie która okazała się być kulą u nogi nieszczęśliwie pęknięta , rower podejrzewam że wcześniej był użytkowany przez osobę starszą lub też osobę która nie miała zacięcia sportowego . Napęd jest w idealnym stanie więc po tym wywnioskowałem że zrobił nie więcej jak 600km ( kółeczka przerzutki , zęby korby , stan manetek czy też innych podzespołów świadczył o tym) . Cena jaką podałem jest ceną jak najbardziej odpowiednią za tą grupę osprzętu oraz za jego estetykę i funkcjonalność .

 

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

 

Sprzedawca ma polot, jak widzicie powyżej :)

Rower na zdjęciu wygląda bardzo fajnie i waży tylko 11,5 kg co jest jego głównym atutem oprócz wyglądu.

Pytanie czy warto czy poszukać czegoś lepszego używanego za 1,5 tysiąca?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawosci odnalazlem ta aukcje na allegro(zajelo mi to 3sek z google wiec jej nie ukryjesz) :P

Sprzedawca wydaje sie uczciwy i chyba to nie jest handlarz. Jednak rower sklada z czesi kupionych jako uzywane ktore osoba tylko szacuje. Sam sobie serwisowal amortyzator, przerzuta przednia jest na podkadce z gumy, opony w slabym stanie co przyznaje sam sprzedawca. Sam rower wyglada ladnie na zdjeciu ale bez ogledzin bym nie kupowal gdyz np amortyzator moze okazac sie juz zajechany(2008 rok to sporo czasu dla tego sprzetu) i jest to tylko 1 zdjecie ogolne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukrywanie nie było moim zamiarem :P

Dzięki za odpowiedź. Tak się składa, że pochodzę z miasta sprzedającego i bywam tam dość często więc będzię mógł się rowerem przejechać jesli się zdecyduję.

Chodzi mi głównie o to czy to jest dobra cena za taki sprzęt bo szczerze mówiąc jestem laikiem rowerowym.

Na co miałbym zwrócić uwagę przy oględzinach?

Po czym poznać, że amortyzator jest zjechany? (nigdy nie mieliśmy rowerów z amorami)

No i czy dostanę gdzieś indziej rower ważący 11,5 kg za 1,5k?

Dużo pytań ale liczę na odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie mi sie wydaje ze bylaby to dobra ofera jesli rower rzeczywiscie jest w tak dobrym stanie jak pisze sprzedawca. Jednak jesli rozmija sie z prawda to kupno zuzytych czesci raczej mija sie z celem. Rower na podbnym osprzecie kosztowalby o wiele wiecej niz 1,5tys. Czesto bardziej oplacaloby sie go rozebrac na czesci i sprzedac je osobno ;)

 

Muisisz generalnie sie przejechac. Stan napedu rozpoznaje sie po zebatkach, jesli maja spolerowane zabki to juz jest kiepsko. lancuch najlepiej sprawdzic przymiarem. Poszukaj na necie wygladu zuzytych napedow lub na tym forum( jest taki temat do oceny gdzie ludzie wrzucaja zdjecia). Swoja droga zeby zajechac opony to trzeba przejechac klika tys km (pewnie ze 3-4), wiec jak to jest ze opony slabe a naped nie zuzytyt?

 

Manetki powinny zrzucac i wrzucac biegi plynnie, szczegolnie tylna. Amortyzator po docisniecu nie powinien strzelac, jeczec, miec luzow i puszczac plynow. hamulce tez nie powinny cieknac na zaciskach i klamkach. Spojrz na okladziny czy sa na kocowce zuzycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...