Skocz do zawartości

[do 600 zł] Używany rower MTB.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Chciał bym kupić jakiś fajny, dobry rower tak poniżej 600 zł. Od dłuższego czasu przeglądam różne oferty i jak na razie zaciekawiły mnie te trzy: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5105497893, http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5133678065 oraz http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5137064801 Który będzie najlepszym wyborem? A może znalazł by się jakiś lepszy w tej cenie?
Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Cześć.

Z pewnością znajdzie się coś ciekawszego.

Zacznijmy od tego, jaki to ma być rower i czemu służyć.

Później możemy zacząć szukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz rower z amorkiem za 6 stów, to licz się z tym, że będziesz musiał temu amorkowi zrobić serwis. Pocieszeniem niech będzie to, że poziom skomplikowania tej klasy amorków pozwala na bezproblemowe zrobienie tego samemu za pomocą paru kluczy i puszki smaru stałego.

 

Musisz się też liczyć z koniecznymi wymianami - raczej nie kupisz za 600 zł roweru, który będzie super działał od razu. Nowe linki i pancerze to taki wariant minimum, do tego pewnie opony, gripy, klocki hamulcowe, całkiem możliwe że kaseta i łańcuch.

 

Parę przykładów (sorry, że prawie same Gianty, szukałem na szybko, a w tym przedziale cenowym Gianty fajnie wychodzą):

http://allegro.pl/rower-giant-rincon-kola-26-alivio-suntour-i5144949240.html

http://allegro.pl/rower-giant-rincon-24speed-i5110432465.html

http://allegro.pl/giant-rincon-jak-nowy-polecam-mtb-i5139755492.html

http://allegro.pl/giant-boluder-aluminium-sram-3-0-i5138089378.html

http://allegro.pl/rower-unibike-19-rst-deore-lx-xtr-i5122985967.html

http://allegro.pl/kross-a4-i5137325889.html

http://allegro.pl/kross-hexogen-x2-2014-na-gwarancji-i5143705792.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za propozycje, ale jak dla mnie 700 zł to jednak sporo za dużo. Biorąc pod uwagę kupno tańszego roweru za ponad 500 zł i wymianę w nim linek, klocków, łańcucha czy ewentualnie opon i tak powinno wyjść taniej. Prosił bym więc o trochę tańsze propozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim wypadku olej amortyzator - IMHO musiałbyś śledzić Allegro miesiącami, żeby za 500 zł kupić coś sensownego z (działającym) amorem.

 

Ogólnie to, czego Ci potrzeba to okazja - więc bez sensu, żebyśmy Ci wklejali linki, bo musisz sam się przyczaić... Ustaw sobie subskrypcję Allegro na wyszukiwanie popularnych marek (żeby odsiać makrokesze). Moja propozycja: giant specialized scott gt kona author kross unibike canyon trek. Przy tworzeniu takiego wyszukiwania dodaj też kryterium cenowe.

Dzięki temu codziennie będziesz dostawał oferty na maila - jak coś Ci się rzuci w oczy, to możesz wrzucić tutaj do oceny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Hmm, retro? Czyli ile lat może mieć ten rower :D ?

Skąd to pytanie o retro-rower? :)

 

Rzeczywiście, poszukaj rowery renomowanych marek.

Z resztą... 500zł za rower + akcesoria mogą spowodować wydatek dodatkowych 200zł.

Dla przykładu, ostatnio kupiłem mostek i zamierzam kupić platofrmy. Cena - 102zł.

Niby nic, a jednak kosztuje.

Poczekaj jeszcze aż pieniądze wpadną to kupisz sobie coś lepszego niż "Kross Hexagon" ( nie mówię, że jest zły ).

Hmm, retro? Czyli ile lat może mieć ten rower :D ?

Aaa. Woyk'owi pewnie chodziło o model, albo o to że trek to stara dobra firma.

W takim wypadku olej amortyzator - IMHO musiałbyś śledzić Allegro miesiącami, żeby za 500 zł kupić coś sensownego z (działającym) amorem.

 

Ogólnie to, czego Ci potrzeba to okazja - więc bez sensu, żebyśmy Ci wklejali linki, bo musisz sam się przyczaić... Ustaw sobie subskrypcję Allegro na wyszukiwanie popularnych marek (żeby odsiać makrokesze). Moja propozycja: giant specialized scott gt kona author kross unibike canyon trek. Przy tworzeniu takiego wyszukiwania dodaj też kryterium cenowe.

Dzięki temu codziennie będziesz dostawał oferty na maila - jak coś Ci się rzuci w oczy, to możesz wrzucić tutaj do oceny ;)

Cześć Wooyek

Posiadasz ogólną wiedzę na temat tych firm których wypisałeś?

Otóż, mam kilka pytań co do nich.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Herbaciany, chodziło o:

 

 

Trek jest jakkolwiek obiecujący (jako retro-MTB)

 

Cholera wie, z którego to roku, nie mogę nic o nim znaleźć, może nawet nie jest to Trek, tylko takie ma naklejki ;) Ale generalnie okolice przełomu wieków.

 

Bardziej jednak chodzi mi o to, że jest to rower z poprzedniej epoki, z pięknym, retro LX-em (szkoda że popsutym "współczesnymi" klamkomanetkami), cantileverami, oldschoolową geometrią (niski przód, dłuugi mostek, prosta kiera) i antycznym amorem Rock Shoxa (nawet jeszcze bez mocowania pod hamulec tarczowy). Z tego względu na pewno przedstawia jakąś wartość i cena jest ok.

 

Pytanie tylko, czy nie przyjemniej by Ci się jeździło na czymś bardziej nowoczesnym - z bardziej wyprostowaną pozycją, działającymi V-brake'ami i mniej wiekowymi komponentami (nawet, jeśli z dużo niższej półki). Dlatego zaproponowałem tyle Rinconów, które są już przedstawicielami nowszej szkoły (miałem Rincona 2003 i baaardzo miło go wspominam). Trudny wybór.

 

 

 

Cześć Wooyek Posiadasz ogólną wiedzę na temat tych firm których wypisałeś? Otóż, mam kilka pytań co do nich.

 

Wal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

@Herbaciany, chodziło o:

 

 

 

Cholera wie, z którego to roku, nie mogę nic o nim znaleźć, może nawet nie jest to Trek, tylko takie ma naklejki ;) Ale generalnie okolice przełomu wieków.

 

Bardziej jednak chodzi mi o to, że jest to rower z poprzedniej epoki, z pięknym, retro LX-em (szkoda że popsutym "współczesnymi" klamkomanetkami), cantileverami, oldschoolową geometrią (niski przód, dłuugi mostek, prosta kiera) i antycznym amorem Rock Shoxa (nawet jeszcze bez mocowania pod hamulec tarczowy). Z tego względu na pewno przedstawia jakąś wartość i cena jest ok.

 

Pytanie tylko, czy nie przyjemniej by Ci się jeździło na czymś bardziej nowoczesnym - z bardziej wyprostowaną pozycją, działającymi V-brake'ami i mniej wiekowymi komponentami (nawet, jeśli z dużo niższej półki). Dlatego zaproponowałem tyle Rinconów, które są już przedstawicielami nowszej szkoły (miałem Rincona 2003 i baaardzo miło go wspominam). Trudny wybór.

Wal ;)

Mógłbyś opisać firmę "Scott" ?

Pod wszystkimi względami.

Zalety/wady

Modele (które dobre, na które uważać )

Etc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to do jakiejś pracy dyplomowej potrzebujesz, czy co? ;) Bo taki opis nie ma większego sensu w przypadku kupowania roweru używanego - dużo bardziej istotna jest ocena konkretnego egzemplarza. No i chyba nie oczekujesz, że opiszę Ci choćby pokrótce *wszystkie*, również stare, modele Scotta? :) Bo nic nie sprecyzowałeś.

 

Kawałek dyskusji akurat zszedł na temat Scotta tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/178255-12000full-do-enduro-kupno-w-przyszlosci/?p=1642024

 

Generalnie: mocna marka w zasadzie w każdym segmencie, ale pozycjonowana jako premium i przez to droga - kupując nowego Scotta musisz się liczyć z osprzętem o klasę gorszym od bardziej „popularnej” konkurencji, za to dostajesz ładnie wykonaną ramę. Silne strony marki to ultralekkie carbonowe rowery do XC i szosówki. Cała reszta raczej przeciętnie się prezentuje na tle konkurencji, jeśli oceniać jakość jazdy. Kupowana głównie przez snobów i niezorientowanych, którzy z marek rowerowych kojarzą tylko Gianta, Treka i Scotta, i liczą na to że Scott, skoro droższy, to z założenia będzie superfajny. Scott dość szybko wszedł na Polski rynek w czasach, kiedy królowały włoskie makrokesze i składaki, więc szybko się przyjął jako symbol dobrych rowerów.

 

Tyle że jak kupujesz używany, to nie ma to większego znaczenia, bo ceny się spłaszczają i jak trafisz na dobrze utrzymanego Scotta, to możesz kupować go tak samo jak każdą inną markę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Ale to do jakiejś pracy dyplomowej potrzebujesz, czy co? ;) Bo taki opis nie ma większego sensu w przypadku kupowania roweru używanego - dużo bardziej istotna jest ocena konkretnego egzemplarza. No i chyba nie oczekujesz, że opiszę Ci choćby pokrótce *wszystkie*, również stare, modele Scotta? :) Bo nic nie sprecyzowałeś.

 

Kawałek dyskusji akurat zszedł na temat Scotta tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/178255-12000full-do-enduro-kupno-w-przyszlosci/?p=1642024

 

Generalnie: mocna marka w zasadzie w każdym segmencie, ale pozycjonowana jako premium i przez to droga - kupując nowego Scotta musisz się liczyć z osprzętem o klasę gorszym od bardziej „popularnej” konkurencji, za to dostajesz ładnie wykonaną ramę. Silne strony marki to ultralekkie carbonowe rowery do XC i szosówki. Cała reszta raczej przeciętnie się prezentuje na tle konkurencji, jeśli oceniać jakość jazdy. Kupowana głównie przez snobów i niezorientowanych, którzy z marek rowerowych kojarzą tylko Gianta, Treka i Scotta, i liczą na to że Scott, skoro droższy, to z założenia będzie superfajny. Scott dość szybko wszedł na Polski rynek w czasach, kiedy królowały włoskie makrokesze i składaki, więc szybko się przyjął jako symbol dobrych rowerów.

 

Tyle że jak kupujesz używany, to nie ma to większego znaczenia, bo ceny się spłaszczają i jak trafisz na dobrze utrzymanego Scotta, to możesz kupować go tak samo jak każdą inną markę.

Dziękuję, dobrze mi to opisałeś.

Dowiedziałem się tego co chciałem

 

Dzięki za link, również.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Marcinie.

Czy Jakość wykonania cię interesuje?

Może ktoś inny rozpozna Bullsa, ja nie znam.

Wolałbym kupić coś innego.

Dołóż jeszcze drugie tyle i sprzedam ci mój rower :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Oczywiście że interesuje mnie jakość wykonania ;) Słyszałem że Bulls to dobra marka. A co uważasz o dwóch pozostałych rowerach co podesłałem? Szczególnie ciekawi mnie Kross Hexagon V3.

Musiałbym poczytać o Bull'sie.

Na temat hexagona niestety nic nie mogę powiedzieć oprócz tego, że to rowrer typu XC(cross).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

Oczywiście że interesuje mnie jakość wykonania ;) Słyszałem że Bulls to dobra marka. A co uważasz o dwóch pozostałych rowerach co podesłałem? Szczególnie ciekawi mnie Kross Hexagon V3.

http://www.forumrowerowe.org/topic/162989-mtb-full-bulls-wild-card-2013/ 

 

A co sądzicie o tym: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?=5165324675 ? Niby "by Kross" ale czy nie jest to zwykły makrokesz? Oferta wydaje się ciekawa, gdyż rower według opisu nie był w ogóle używany, a nowy kosztuje 799 - 999 zł.

Wybacz, że w ten sposób, ale usunęła mi się moja wypowiedź.

W tym linku na górze, masz temat o Bullsie.

Dowiesz się raczej całej prawdy ;)

Na ile mogę, na tyle pomogę. 

Pozdrawiam ;)

P.S Oferta z allegro jest już nieaktualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

A jak ten rower http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5173856650 '> http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5173856650 ? Opinie o rowerach z Dechatlonu są dobre, a na dodatek rower wygląda na mało używany.

Obecnie jestem w posiadaniu Rockrider'a 6.3 i mogę powiedzieć o nim kilka dobrych rzeczy:

Rama jest trwała. Radzi sobie z małymi wybojami.

Komponenty wykonania są nienajgorsze, bowiem trzymają mi już 2 lata. Bez problemów.

Biegi(przerzutki) wskakują gładko. Nie narzekam.

Opony w zestawie są naprawdę bardzo trwałe. Są to opony Kendy(nie pamiętam nazwy, napiszę później). Często jeżdżę po trasach i na asfalcie a nie są to opony do tego przystosowane. Wiadomo. Grube, w teren.

Widelec jest sprawny. Nieserwisowany od dwóch lat - działa poprawnie.

 

 

No i wady:

Rama nie pęka, to prawda lecz w terenach do dh lub freeride poszłaby cała.

Przerzutki Acera do "roweru na zjazdy" to zły wybór producenta.

Rama jest spawana w wielu miejscach.

Siodełko jest bardzo niewygodne. Twarde.

Damper działa, ale sprężyna jest tak sztywna, że równie dobrze to mógłby być rower "hardtail".

Amortyzator działa, lecz producent chyba nie miał na myśli tego, żeby miał on zastosowanie w terenie. Do tego się nie nada.

 

Tak po krótce opisałem młodszy model Rockridera.

Jeśli nie wymagasz od Btwinów wiele(jazdy po hopkach, dobrego tłumienia itd) to śmiało możesz jeździć.

Mój wytrzyma jeszcze długo. W terenie raczej nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...