Alkkoo Napisano 2 Marca 2015 Udostępnij Napisano 2 Marca 2015 Witam, mam problem z tytułowym suportem. Zakupiłem rower, lecz po czasie musiałem wymieć suport (też był howitzer dlatego kupiłem taki sam).. dlaczego wymienić? coś zaczęło strzelać, po czym okazało się, że posypał się cały środek. Kupiłem nowy, byłem na rowerze może trzy razy, a dzisiaj jechałem "po bułki" prosto i nagle zaczęło coś strzelać i korba się zablokowała. Wracam do domu, patrzę a tu nowy, dwutygodniowy suport posypany. Nie sypie się łożysko, a ta tulejka w środku za łożyskiem, dzięki której oś nie ma prawa się ruszać. Wie ktoś, dlaczego tak się stało? Dzień wcześniej dokręcałem korby i luzów nigdzie nie było.. ale nie wierzę też, że suport za 200zł tak szybko się poddał. Poniżej fotki - czerwoną linią zaznaczyłem to, co pęka, a po lewej stronie jest ten nowy howitzer, w którym to coś właśnie się wykruszyło. Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 3 Marca 2015 Udostępnij Napisano 3 Marca 2015 Kolego, chodzi Ci o tą plastikową tulejkę która ma uszczelki na sobie i jest wciskana w miski łożysk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkkoo Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Nie chodzi o ten plastik. Po zdjęciu gumowej ochronki na łożyska w misce, jest widoczne łożysko, a w łożysko jest wbity pierścień, który powoduje, że ośka siedzi sztywno w suporcie. To mi się wykruszy i łożysko jest okej, ale ośka wtedy ma mocne luzy. Wygląda to jakoś tak: http://www.mojrowerowy.com/pol_pl_RMD-Redukcja-zebatki-22mm-19mm-1180_1.jpg z tym, że nie jest takie grube. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 <O_o> kurde jak Ty to zrobiłeś??? Przecież ten pakiet jest pancerny. Wygląda jak połamane przez nieprawidłowe skręcenie całości. Zakładałeś podkładki pod miski? Jaką masz szerokość mufy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 No właśnie też się dziwie, bo albo ja miałem 3 inne suporty Truvativ Howitzer, albo tu jest coś dziwnego... Przecież w tym suporcie są dwa łożyska maszynowe ciasno pasowane i to one stabilizują ośkę. Jeżeli da się nie tak podkładki jak trzeba, lub da się ich za mało to może ośka wypchnąć łożyska przy skręcaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkkoo Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Zakładałem go zgodnie z instrukcją.. sam się dziwie jak to się dzieje. Podkładki są po dwie z każdej strony o ile dobrze pamiętam.. możliwe, że był za słabo dokręcony? Gdy już się popsuło to normlanie mogłem wadliwą stronę odkręcić. Czytałem, że nie można suportu dokręcać na chamca, więc zawsze dokręcałem na maxa ręką, a potem jeden obrót, może pół kluczem.. teraz dokręciłem troszkę mociej, przejechałem się i niby działa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Kolego, podkładki na danej stronie montujesz w zależności od tego jakiej szerokości masz mufę suportu. Gdy masz mufę 68mm to idą dwie podkładki od strony prawej (tu gdzie korba) i jedna od strony lewej. Gdy masz mufę 73mm to powinieneś dać jedną podkładkę z prawej strony (od korby)... Jeżeli zrobisz na odwrót możesz mieć problem z zachowaniem odpowiedniej linii prowadzenia łańcucha, jeżeli dasz za mało, wyskoczą Ci łożyska i może latać Ci oś. Moment dokręcania mufy to jakieś 32-42Nm jak dobrze pamiętam, więc dla klucza o rękojeści 25cm a przeważnie takie są, powinieneś nacisnąć z siłą 16kg - otrzymasz te 40 Nm. To nie jest dokręcenie ręką, i dlatego mogło Ci się luzować. Zrób tak i zobacz co będzie, nie bój się dokręcenia Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Dostepne warianty: Howitzer Team 100/100G linia łań. 66Howitzer Team 68/68G/73/73G linia łań. 51Howitzer Team 68/68G/73/73G linia łań. 56Howitzer Team 83/83G linia łań. 56 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Dokładnie, i w zależności od danego rozmiaru mufy dobiera się wkład suportu, a później odpowiednim ustawieniem podkładek otrzymuje linię łańcucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 trochę pokrętnie to opisujesz, ale myślę że będę w stanie Ci pomóc z tym. Odezwij się na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkkoo Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Mój suport jest taki: rozmiar/typ: 68/68G/73/73E linia łańcucha 51 Mrmoty - odezwę się jeśli tutaj nikt mi nic nie poradzi Opisuję pokrętnie, bo nie wiem jak nazwać dokładnie to coś, co się sypie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 ...a mufa w ramie jaka ma szerokość? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 słuchaj, ja jakiś czas temu stanąłem przed problemem wymiany suportu, bo nie mogłem nigdzie znaleźć takich łożysk, ale do głowy przyszło mi to rozebrać. Rozebrałem, wybiłem łożyska i za pomocą tulejek zamontowałem tam łożyska 61805 2RSŁożyska do kupienia po 3- 5 zł(np firmy Craft).Musiałbym zobaczyć co dokładnie u Ciebie strzeliło, bo na pewno ten element można wytoczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Podkładki są po dwie z każdej strony o ile dobrze pamiętam.. To mnie zastanawia, bo wg. Srama taka konfiguracja podkładek nie występuje w żadnej konfiguracji Jeżeli tak skręciłeś całość (po 2 podkładki na stronę) to znaczy, że oś zapewne miała luz poprzeczny w pakiecie. Jeżeli do tego zbyt mocno dokręciłeś ramiona korb to gratulacje... zmiażdżyłeś łożyska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkkoo Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Nie dokręciłem ich za mocno W instrukcji jest napisane, że z lewej strony jedna podkładka, a od strony napędu dwie i tak mam założone. Mufa w ramie.. szczerze to nie wiem, mam ramę specialized bighit 3 z 2007 roku bodajże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 mrmorty wytlumacz mi proszę co tam można dodatkowo wytoczyć? Mam do czynienia z tym suportem od kilku lat, wymianę łożysk też za sobą, a czegoś tu nie rozumiem... Budowa tego suportu skomplikowana nie jest, dwa łożyska zamknięte wmontowane w miski, oś z kołnierzami dystansowymi po obu stronach, pierścień uszczelniający, plastikowa osłonka na oś z uszczelniaczami, podkładki dystansowe i koniec... Z pierwszego zdjęcia jakie wstawił Alkko wnioskuje, że niestety z łożyskiem nie jest wszystko ok, bo ewidentnie nie widzę w nim pierścienia wewnętrznego, jedynie pierścień zewnętrzny i koszyk z kulkami.Łożysko po wbiciu opiera się pierścieniem zewnętrznym na kołnierzu miski, a pierścień wewnętrzny jest ciasno pasowany z ośką (dzięki czemu oś jest stabilna i się obraca). Dodatkowy pierścień uszczelniający jest z gumy i z metalopodobnym środkiem (który jest dociskany przez ramie korby przy jej dokręcaniu) i stabilizuje łożysko z drugiej strony.Jeżeli źle założy się podkładki (a tak jak napisał ishi "konfiguracja dwie po każdej stronie" nie istnieje) można łożyska wypchnąć z misek podczas dokręcania owych misek do mufy. Dzieje się tak przez to, że te kołnierze na ośce wypychają łożysko bo "im za ciasno".Alkko pokaż prosze jak jesteś w stanie cały suport... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkkoo Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Rower już mam złożony, musiałbym iść zrobić zdjęcia. Ale z tego co mówisz, to jest to (pierścienia wewnętrznego). Jadąc nagle nie mogłem pedałować do przodu i coś zaczęło hałasować jakby pękało.. Doprowadziłem rower do domu, sprawdzam i faktycznie.. ten pierścień wewnętrzny. Łożyska są okej. A czy ten pierścień da się jakoś wybić? Nie wiedziałem jak, dlatego wsadziłem dobrą prawą miskę od tego samego suportu, ale starego. Jakbym go wybił, mógłbym go wbić do nowej miski. Jeśli to konieczne, to mogę porobić fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Mufa w ramie.. szczerze to nie wiem, mam ramę specialized bighit 3 z 2007 roku bodajże yyy no to Ci powiem, że do mufy 73mm daleś konfiguracje na 68mm (do 73 dajesz jedną podkładkę po prawej stronie - w instrukcji na pewno to jest) I przed zmianą suportu, sprawdzaj na przyszłość szerokość mufy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alkkoo Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Wiesz co.. ubieram się i pójdę sprawdzić, porobię zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 ja bym na zmienił podkładki, bo jak nie teraz to niedługo znów będziesz mial to samo sprawdzam i faktycznie.. ten pierścień wewnętrzny. Łożyska są okej. A czy ten pierścień da się jakoś wybić? Powtarzam - nie łożyska nie są ok. Pierścień wewnętrzny to część łożyska, nie suportu. Łożysko składa się z pierścienia wewnętrznego, zewnętrznego i elementów tocznych między pierścieniami. U ciebie ten pierścień wewnętrzny nie istnieje, nie ma go. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 hmm a niby na jakie zmieniłeś łożyska bez tulejowania? No chyba, że zamówiłeś kontener z Taiwanu Łożyska takie jak oryginalne są w Polsce nie do zdobycia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Są do zdobycia, nie znajdziesz łożysk o identycznym oznaczeniu, bo to są oznaczenia srama. Jak zajdziesz do dobrze wyposażonego sklepu z takimi sprawami, dobiorą Ci bez problemu. Identyczna sytuacja jest z piastami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 poproszę o zdjęcia i symbol łożysk które Ty stosujesz. Ja swojego czasu zaliczyłem wszystkie składy budowlane w Olsztynie wszystkie hurtownie i inne miejsca specjalizujące się w sprzedaży łożysk. Odpowiedź jest jedna - nie ma takich w katalogu!Mogła się zgadzać średnica zewnętrzna ale ani szerokość ani średnica wewnętrzna już nie. Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OdiLV4 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Kolego, bardzo mi przykro, ale to nie wykonalne ponieważ tamte miski dawno wylądowały w śmieciach... Owszem masz racje, w katalogu żadnej firmy takiego łożyska nie znajdziesz nie tylko w Polsce,ale nawet w UE. Truvativ zabezpieczył się właśnie przed takimi mechanikami i działaniami, wstawiając łożyska o wymiarach nieparzystych. Te łożyska które stosowałem kupiłem w małym miasteczku w sklepie z częściami do ciągników rolniczych. Były jakiegoś "chińskiego" producenta i miały wymiary określone z tego co pamiętam: 22x39x9... Faktycznie łożysko po ogrzaniu misek, z oporem ale dało się wbić w miskę, a po zamontowaniu w mufę ośka miała luz ale ledwo wyczuwalny. Nie chcesz wierzyć nie musisz, ale wiem co robiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 5 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 nie chcę wierzyć i nie będę! Układ albo działa albo nie działa. Jeśli jest luz to znaczy że nie działa. Ja pomierzyłem, zrobiłem rysunek techniczny, zaniosłem do tokarza który wytoczył i osadził mi tuleje. Wprasowaliśmy razem łożyska i gra gitara. Ten suport jest przeznaczony do latania i nie ma opcji żeby tam był luz. Jeśli jest luz to jego dni są policzone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.