Skocz do zawartości

[Piasta]-Serwis


michalMtBXcT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chcę przeserwisować piastę( tą http://www.bergsport.pl/p/Piasta-tylna-SHIMANO-Deore-XT-FH-M756-srebrna-32-otwory-na-8-9cio-biegowa-kasete-tarczowy-hamulec,4617 ),chodzi mi tylko o bębenek jak go rozkręcić i na co uważać żeby czaszem czegoś nie uszkodzić  , jest jakiś poradnik do tego ,(nie mogłem znależć nidzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale to akurat jest pryszcz taki serwis piasty to 20 min roboty to mi problemu nie sprawia,chyba nie doczytaleś bo pytałem tylko jak przeserwisowac bębenek bo nigdy tego nie robiłem a chcę się dowiedzieć na co uważać przy jego rozkręcaniu żeby go nie uszkodzić i takiego wlasnie poradnika nie mogę znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytanie ze zrozumieniem chyba u mnie kuleje bo nie zauważyłem, że Ci chodzi o bębenek piasty.

 

Z tym może być ciężko bo w tym modelu chyba jest upierdliwa zaślepka uszczelniająca bębenek ale głowy obciąć sobie nie dam.

To właśnie na nią musisz bardzo uważać przy demontażu i montażu bo nowej raczej w sklepie nie kupisz. 

Jeśli bębenek działa to ja bym radził odpuścić bo możesz sobie tylko problemów narobić. Może ktoś bardziej obeznany Ci pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Bębenka nie ruszaj. Dostępu do jego środka "broni" metalowy, wciskany w korpus bębenka -  pierścień . Nie ma, chyba, idealnego sposobu, by go wyjąć nie niszcząc go.

Wiem, bo rozbierałem stary bębenek tejże piasty. Jak ten pierścień zniszczysz to szybciej będzie dostawał się brud. Wtedy zmuszony będziesz do zakupu nowego bębenka, który kosztuje prawie tyle co piasta.

Oczywiście i tak się opłaca kupić sam bębenek jak padnie, ponieważ do ceny nowej piasty trzeba doliczyć zaplot koła.

Na filmie z postu #2 ten pierścień dokładnie widać w 1min:55sek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku, co ty za herezje głosisz..?

na spokojnie ten pierścień uszczelniający zdemontujesz, mając minimalne wyczucie siły, płaskim śrubokrętem, (wkładasz pod spód tego pierścienia, zapierasz o krawędź bębenka i podważasz, raz z jednej, raz z drugiej strony)

by go później zamontować wystarczy dopasować jakąś nasadkę i wstukać go na jego miejsce (tzn aż się mniej więcej oprze tam gdzie był)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie ,zgadzam się całkowicie z przedmówcą ten pierscien wyciagam bez problemu przy serwisie piasty,ale dalej nie wiem czy spokojnie mogę zabrać się za rozkręcanie i czyszczenie bębenka,na co szczegulnie uważać żeby w srodu czegos nie uszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...