Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] GT Talera '98 - co mogę włożyć


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

W sezonie 2015 chciałbym trochę więcej pojeździć na rowerze i w związku z tym rozpatruje dwie opcje:

- kupno roweru do ok 2000,-

- tunning mojego poczciwego GT Talera z '98

 

W obecnym rowerze trochę przeszkadza mi:

- zbyt pochylona pozycja przy jeździe (boli kark)

- brak amortyzatora, co dosyć mocno odczuwają moje nadgarstki nawet na lekko wyboistych drogach

 

Roweru chchę używać do:

- jazdy rekreacyjnej z dzieckiem (w foteliku) po ścieżkach (np. wypad do puszczy Białowieskiej i jazda tam po trasach rowerowych itp.)

 

Niniejszym chciałbym uzyskać poradę, czy do tego GT da się włożyć jakiś amortyzator, dzięki któremu poprawi mi się komfort jazdy i czy koszt (wraz z wymianą nie będzie przesadnie duży). Myślę, że wypadałoby się zamknąć w kwocie 500,-.

 

Jeśli chodzi o specyfikację roweru, to załączam zdjęcie z katalogu. Najważniejsza jest zapewne część opisu dotycząca widelca:

1 1/8 CrMo w/Blogna cut' / Optional fork RST 261.

http://img301.imageshack.us/img301/5078/taleraod3.png

 

Na tym moja wiedza się kończy. Czy znajdę coś na rynku co włożę w ten rower i poprawię komfort jazdy (pozycja się trochę wyprostuje i dostanę tłumienie na nadgarstki)?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz bez problemu zamontować do tego roweru każdy amortyzator ze średnicą rury 1 1/8, bez gwintu. Nawet jeśli będzie miał ugięcie 100 mm to przy wycieczkach z dzieckiem w foteliku nie będzie to miało negatywnego wpływu na zachowanie roweru. 

Na zdjęciu w opisie podane jest że rower może mieć opcjonalnie widelec RST 261 (czyli ogólnie akceptuje amortyzator), ten miał skok 63 mm, więc 100tka nie będzie problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

 

Znalazłem np. coś takiego: http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100mm-czarny-2013-pivot-i4957071880.html

Będzie OK, czy może powinienem zwrócić się w zupełnie innym kierunku?

 

Moje dodatkowe pytania:

- czy warto zainwestować w możliwość blokady skoku z poziomu kierownicy?

- jednym z wymiarów jest długość rury sterowej; czy ma znaczenie? czy w serwisie jest przycinana do pożądanej długości?

- ile może kosztować założenie amortyzatora; w 100PLN się zmieszczę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten XCR z linku powinien Ci wystarczyć

 

Blokada na kierownicy  w Twoim przypadku nie do końca potrzebna aczkolwiek ułatwająca nieco życie :)

 

Rura ma najcześciej wystarczającą długość do większości ram a już na pewno w rowerach górskich. Za pewne trzeba będzie ją nieco skrócić

 

Wymiana widelca z obcięciem rury u mnie w mieście (Lublin) to ok50zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile ważysz? Jeżeli mniej niż 70 kg to mam na sprzedaż amortyzator Manitou Skareb. Jego wysokość (axle-to-crown) to 46 cm, więc fajnie zastępuje widelce w rowerach o geometrii starszego typu (gdyby mieścił mi się w główce mojego bułkowozu... już by tam był :D ). Skok 85 mm. Jakby coś to pisz PW. AHA! Cena to 220 zł.

 

Co do pochylonej pozycji to prędzej bym szukał przyczyny w mostku o zbyt małym wzniosie niż w widelcu. Niby podwyższenie o te parę cm nie robi dużej różnicy, ale jednak suport trochę pójdzie w górę, co niektórym wybitnie przeszkadza :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...