Skocz do zawartości

[ćwiczenie] Czy przysiady są dobre?


FreshFredsHD

Rekomendowane odpowiedzi

Podczepię się pod temat. Od  dobreo tygodnia ćwiczę na siłowni nogi. Głównie przysiady ze sztangą i wspięcia na palcach, ewentualnie suwnica. Kolarstwo trenuję od półtora roku. Na siłowni wcześniej nogi ćwiczyłem "od święta". Generalnie trening z rowerem. Rocznie około 6 tys km.

Wczoraj podczas przysiadów zaczęło mocno boleć kolano prawe, pod rzepką. Ból nadal się utrzymuje, nawet przy wchodzeniu po schodach. Nie wiem, czy przeciążyłem kolano, czy chrząstka jest tak słaba.

Nie wiem, czy odpuścić sobie na razie siłownie, czy odczekać kilka dni aż ból ustąpi i zacząć trening z małym obciążeniem.
Jaka może być przyczyna tej sytuacji?
Źle dobrany ciężar, słaba chrząstka, czy niedostosowane kolana do takich ćwiczeń?
Dodać należy, że odkąd pamiętam przy przysiadach nawet bez sztangi występowało w kolanach trzeszczenie.
Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną mogą być przysiady same w sobie a z sztangą to pierwszy krok do kalectwa.

 

Wiem ze wiele osób tak robi "i nic się nie dzieje"  ale niestety większość takich co skończyła z rozwalonymi kolanami jest mało widoczna w "półświatku"

Przysiady wymagają świetnego dobrania ciężaru i nienagannej techniki i przygotowania samych kolan żeby ich nie zniszczyć.

 

Podobnie jest z bieganiem w celu odchudzenia się. A potem płacz i zgrzytanie zębów bo niestety kolana naprawić jest bardzo trudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry przysiad nie jest zły ...jednak należy tu podkreślić słowo dobry .

 

Podpisuję się wszystkimi kończynami pod propozycjami @ ...

Nie do końca liczy się obciążenie jakie sobie zaaplikujesz sztangą czy innym odważnikiem ... liczy się techniczna jakość wykonanego ćwiczenia ... obciążenie wzrasta stopniowo.

Moim zdaniem należy za wszelka cenę unikać ćwiczeń na maszynach ... one zbyt bardzo izolują mięśnie ...