mc1985 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Witam wszystkich i każdego z osobna. Jako miłośnik jazdy na rowerze, do tej pory używający tylko rowerów crossowych poszukuję rady przy wyborze dwóch kółek do jazdy po górach i lasach. Dokładnie rzecz ujmując rower musi dawać możliwość wjechania na górkę mniejszą bądź większą i komfortowego z niej zjechania, nie może bać się błota, deszczu i piachu, i zachowywać się rozsądnie w terenie a nie doprowadzać mnie do szewskiej pasji zmuszając mnie do walki z nim. Dziś udałem się do poleconego przez znajomego sklepu we Wrocławiu i po przedstawieniu moich potrzeb względem roweru zaproponowano mi zakup ot takiego cuda http://pmrider.pl/produkt/lapierre-x-control-610/ i tu pojawia się moje pytanie czy lapierre to sprawdzona marka, może ktoś ze stałych użytkowników forum posiadał bądź posiadał rower z tej stajni i może powiedzieć o nim coś więcej. Przeszukując głębie internetu trafiłem na ofertę http://7anna.pl/product-pol-3967-Rower-Mondraker-2013-Lithium-R-26.html , może warto przejechać się do Gdańska i przymierzyć się do tego Monrakera? A może macie jeszcze inną propozycję? A co do wymiarów to mam 188 cm i ważę 76 kg. Będę wdzięczny za każdą rade i wszelką udzieloną pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Trance 27.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Drugi głos za Giantem Trance. W kwocie się zmieścisz a i zostało by trochę na jego "podrasowanie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mc1985 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 A o którym dokładnie modelu Gianta mówimy? Bo samo określenie Trance odnosi się do kilku modeli. A może zamiast Trance inny Gianta np - http://www.msport.com.pl/pl/p/Rower-gorski-Giant-Anthem-27.5-2-2014/4824 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Ja mam tego na myśli http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.3/18865/76336/ Sprzęt typu full ze skokiem 100mm w góry to dla mnie chory temat. Poza tym ten Anthem jest z czasów stosowania przez Gianta dupianego standrardu sterówki Over Drive 2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabZIRO Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 a mam tego na myśli http://www.giant-bic....3/18865/76336/ Ja też bym go polecił. Super maszyna. Poza pedałami (i ewentualnie siodło jeśli się nie dopasujesz) to nie wymaga praktycznie żadnych inwestycji.. ogumienie wspaniałe - w standardzie zwijki. Wsiadać i gnać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Anthem i Trance to dwie różne maszyny, a wybór zależy od osobistych preferencji co do stylu jazdy. Pierwszy to rower XC (zwykle 100-120mm) - lżejszy, geometria nastawiona na jak najwyższą efektywność pedałowania, mniejszy rozstaw kół, poprawiający zwrotność, gorzej zjeżdża. Drugi to z kolei trail (zwykle 120-160mm) - cięższy, z bardziej zjazdową geometrią (mocniej wypłaszczony kąt rury sterowej, szerszy rozstaw kół, masa rowerzysty przesunięta do tyłu). W dół pojedzie szybciej, ale z powodu masy i geometrii będzie bardziej wymagający kondycyjnie. Zapewni też mniej wyciągniętą a bardziej wyprostowaną pozycję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mc1985 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Właśnie dlatego dzisiaj wybieram się do sklepu we Wrocławiu naocznie sprawdzić obydwa modele i przymierzyć się do nich, dopiero wtedy będę mógł powiedzieć na którym lepiej się czuje. Problemem może być to że dopiero jazda w terenie da mi pełen obraz jak rower się zachowuje w moich rękach i czy jest mi na nim wygodnie i spełnia wszystkie moje oczekiwania. Na chwilę obecną przymierzyłem ( jeśli można tak powiedzieć ) Lapierra i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że pozycja jaką się na nim przyjmuje bardzo mi odpowiada. Jak przymierzę Gianty będę troszkę mądrzejszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Nie będziesz dużo mądrzejszy Jak nie jeździłeś na fullu , to parę godzin/dni w górach da Ci lepszy pogląd niż przejażdżka pod sklepem/w sklepie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Problem w tym, że ta przymiarka nic Ci nie da. To zupełnie dwa różne rowery. Mają całkowicie inne zastosowanie. Jeszcze raz zadam Ci proste pytanie; po co Ci w góry full z dajmy na to Rebą 100mm?? Pieniądze wyrzucone dosłownie w błoto. No chyba, że będziesz się turlał po szutrówkach i bardzo łatwych odcinkach a większa zabawa i prędkości kompletnie Cię nie interesują. W sprzęcie z większym skokiem jak ten Trance powinieneś brać pod uwagę zakup sztycy regulowanej. Nie jest to oczywiście konieczne ale bardzo pomocne przy zjazdach. Można by w nim manetki podmienić, wsadzić 615-ki Deore i masz porządny sprzęt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Ciekawą opcją byłby rower na kołach 29", np.: Giant Anthem X2 (XC, 100mm), Trek Fuel EX 5 (trail, 120mm),ale trzeba by zwiększyć budżet do ok. 8000 zł. Od razu uprzedzam, że Anthemy z 2014 maja jeszcze niestandardowa rurę sterową (OverDrive 2), a Fuel w ogóle korzysta z widelców z offsetem ustawionym specjalnie pod niego. W obydwu wypadkach oznacza to problemy przy modernizacji. Na oko, ile procentowo będzie gór, a ile jazdy po względnie płaskim terenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mc1985 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Rower ma służyć do szybkiej jazdy po górach, zarówno do szybkich zjazdów po szutrze i bo kamienistych ścieżkach jak i w miarę komfortowego podjazdu pod górę z której będę później zjeżdżał. Realnie liczę się z tym że trasy będą stanowiły mniej więcej połowę podjazdów i połowę zjazdu, jednakże jeśli będę miał wybór to zawsze wybiorę zjazd. Na 29 zaliczyłem dwa wypady w teren i wiem że to nie dla mnie. Zakup rozważam między 26 a 27,5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 26" to już wymierający, nieprzyszłościowy standard. Będzie coraz gorzej z dobrymi, nowymi widelcami, obręczami i szprychami, bo już nawet DH zaczął przechodzić na 27,5". Czyli szukamy traila 27,5". Trance (140mm) to ciekawa propozycja. Poczytaj opinie o zawieszeniu Maestro (wirtualny punkt obrotu). Generalnie jest chwalone za dobrą separację od napędu i hamulców (nie pochłania zbyt dużo energii, nie usztywnia się pod wpływem hamowania). Nie wymaga tez specjalnego, dedykowanego amortyzatora. Popytaj o tegorocznego Trance 2, bo od tego roku porzucili OverDrive 2. Powinieneś mieć nawet możliwość przetestowania go w terenie, bo w Polsce jest sporo centrów testowych Gianta (wiem, bo bezskutecznie szukałem dema Antka 29"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 ostatnio na forum często polecane są rowery silvera i tu na 27,5 mają w ofercie 2 ciekawe fulle http://allegro.pl/mtb-full-27-5-silverback-slider-2-fox-slx-no-tubes-i5116729593.html http://allegro.pl/mtb-full-27-5-silverback-slider-1-fox-xt-no-tubes-i5117296988.html jak dla mnie osprzętowo to najlepsza opcja w tej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 A co z zawieszeniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek516 Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 niby ciekawe, jednak zależy dla kogo, ja wolałbym rower z gorszym osprzętem ale dużo lepszym zawieszeniem.trance jak najbardziej na plus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mc1985 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Jestem właśnie na etapie edukowania się jeśli chodzi o rowery Gianta i ich osprzętu, cieszy fakt że poprawiła się obsługa serwisowa i gwarancyjna. Na chwilę obecną, faktycznie kupno roweru z kołami 27,5 wydaje się znacznie lepszym rozwiązaniem. Z marką Silverback nie miałem jak do tej pory żadnej styczności więc też trudno w jakiś sposób się wypowiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 A co z zawieszeniem? zawieszenie wygląda na dobrze zbudowane, rama pochylona do tyłu, wzmocnione tylnie widełki, wszystkie elementy ruchome na łożyskach, zastosowany dobry damper fox float ctd z możliwością zmiany parametrów, bo ten monarch co jest w giantach dostępnych w tj cenie takiej możliwości nie ma. a oprócz lepszych przerzutek to w sliderze są jedne z najlepszych kół na świecie stan`s ztr crest, a wiem o czym mówie bo przy 100 kg wadze wszystkie inne jakie do tej pory miałem wymiękały a te spisują się wyśmienicie nie twierdze że zawieszenie w giancie jest gorsze bo pewnie nie jest, ale mi się osobiście te fulle z silvera podobają, sam choruje na model na kołach 29 sprada 1 http://allegro.pl/mtb-full-29-silverback-sprada-1-fox-xt-stan-s-sid-i5119187232.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seluch Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 poniżej znajdziesz linki z opisem zawieszenia zastosowanego w silverach: http://www.silverbacklab.com/technologies/#burst-suspension a tutaj masz link do kanału na youtube jako pierwszy powinien Ci się odpalić filmik o zawieszeniu: https://www.youtube.com/user/PiratusFlickr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 MC1985 w ciągu trzech dni dwa Trance z mSportu który podlinkowałeś oddałem chłopakom z Wrocka więc jak się dogadamy będzie i sztuka dla Ciebie . Maestro to inna liga zawieszenia. Zobacz, że wszystkie magiczne marki non stop kombinują. To damper mocowany do gónej rury, to do okolic suportu a to znowu wynalazki rozprężne. Tak naprawdę Giant jako jeden z niewielu od około 10lat rozwija Maestro i to we wszystkich maszynach od XC w Anthemie, Trail/AM w Trance po DH i Glory. Chcesz się przymierzyć, przejechać na T2 czy T3. Wpadnij 60km od Wrocka do mnie i się dogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Jestem właśnie na etapie edukowania się jeśli chodzi o rowery Gianta i ich osprzętu, cieszy fakt że poprawiła się obsługa serwisowa i gwarancyjna. Ja tu nie wciskam chłamu więc dlatego poleciłem Ci ten rower. Ten full jest na słabszym osprzęcie tylko w niektórych aspektach po jaki licho lepszy. Jeśli się zgodzą to podałem co warto wymienić a co spokojnie można zostawić. W zamian masz sprzęt z doskonale pracującym zawieszeniem do tego jednym z najmniej "bujających". Przy całym szacunku dla Silverback'a czy innych tego typu marek to zawieszenie takie jak Maestro Gianta, VPP Santa Cruza to zupełnie inna liga i nie te rozgrywki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Maestro Gianta, VPP Santa Cruza to zupełnie inna liga i nie te rozgrywki ja nie widzę w nich jakiejś szczególnej magi której inne marki nie ogarnęły, wg mnie silver to ciekawa alternatywa z dobrym damperem, bo w monarch boli brak szybkiej zmiany ustawień bo przecież nie zawsze leci się z górki, czasem a nawet bym powiedział więcej trzeba podjechać i tu przydaje się opcja utwardzenia dampera, czasem leci się po bardziej umiarkowanym terenie ustawienia średniej sztywności dają większą przyczepność i prędkość, a tą wajchę przy tym foxie spokojnie można przestawić podczas jazdy nie musi być w cale w manetce ale żeby zaraz nie wywoływać niepotrzebnej dyskusji i licytowania się co do szprychy po prostu uważam silver za ciekawą ofertę w dobrych pieniądzach a co wybierze zainteresowany to już jego sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mc1985 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Po dzisiejszej wizycie w sklepie dałem sobie spokój z kołami 26. Z Giantem Anthem też się pożegnałem, wybór padł na Giant Trance 27.5 3 z rocznika 2015. Teraz pozostaje znaleźć najlepszą ofertę. Zastanawiałem się nad pedałami, odpuściłem temat SPD i zdecydowałem się na platformy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Zwróć uwagę, żeby bolce były wymienne. Co do zawieszeń, polecam ten tekst: http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-1-28367/ http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-1-28367/ Sensem zawieszenia jest to, żeby pomagało na każdym etapie jazdy, zapewniając styk koła z podłożem. Szkoda więc zawracać sobie głowę jakimiś (pół-)atrapami, które trzeba blokować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sabZIRO Napisano 26 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Zastanawiałem się nad pedałami, odpuściłem temat SPD i zdecydowałem się na platformy. Polecam Dartmoor fever v2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.