Skocz do zawartości

[do 6500] FULL do jazdy po górach


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i każdego z osobna.

 

Jako miłośnik jazdy na rowerze, do tej pory używający tylko rowerów crossowych poszukuję rady przy wyborze dwóch kółek do jazdy po górach i lasach.

Dokładnie rzecz ujmując rower musi dawać możliwość wjechania na górkę mniejszą bądź większą i komfortowego z niej zjechania, nie może bać się błota, deszczu i piachu, i zachowywać się rozsądnie w terenie a nie doprowadzać mnie do szewskiej pasji zmuszając mnie do walki z nim.

Dziś udałem się do poleconego przez znajomego sklepu we Wrocławiu i po przedstawieniu moich potrzeb względem roweru zaproponowano mi zakup ot takiego cuda http://pmrider.pl/produkt/lapierre-x-control-610/ i tu pojawia się moje pytanie czy lapierre to sprawdzona marka, może ktoś ze stałych użytkowników forum posiadał bądź posiadał rower z tej stajni i może powiedzieć o nim coś więcej.  

Przeszukując głębie internetu trafiłem na ofertę http://7anna.pl/product-pol-3967-Rower-Mondraker-2013-Lithium-R-26.html , może warto przejechać się do Gdańska i przymierzyć się do tego Monrakera?

A może macie jeszcze inną propozycję?

 

A co do wymiarów to mam 188 cm i ważę 76 kg.

 

Będę wdzięczny za każdą rade i wszelką udzieloną pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Anthem i Trance to dwie różne maszyny, a wybór zależy od osobistych preferencji co do stylu jazdy. Pierwszy to rower XC (zwykle 100-120mm) - lżejszy, geometria nastawiona na jak najwyższą efektywność pedałowania, mniejszy rozstaw kół, poprawiający zwrotność, gorzej zjeżdża. Drugi to z kolei trail (zwykle 120-160mm) - cięższy, z bardziej zjazdową geometrią (mocniej wypłaszczony kąt rury sterowej, szerszy rozstaw kół, masa rowerzysty przesunięta do tyłu). W dół pojedzie szybciej, ale z powodu masy i geometrii będzie bardziej wymagający kondycyjnie. Zapewni też mniej wyciągniętą a bardziej wyprostowaną pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego dzisiaj wybieram się do sklepu we Wrocławiu naocznie sprawdzić obydwa modele i przymierzyć się do nich, dopiero wtedy będę mógł powiedzieć na którym lepiej się czuje. Problemem może być to że dopiero jazda w terenie da mi pełen obraz jak rower się zachowuje w moich rękach i czy jest mi na nim wygodnie i spełnia wszystkie moje oczekiwania. Na chwilę obecną przymierzyłem ( jeśli można tak powiedzieć ) Lapierra i mogę z czystym sumieniem powiedzieć że pozycja jaką się na nim przyjmuje bardzo mi odpowiada.

Jak przymierzę Gianty będę troszkę mądrzejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że ta przymiarka nic Ci nie da. To zupełnie dwa różne rowery. Mają całkowicie inne zastosowanie. Jeszcze raz zadam Ci proste pytanie; po co Ci w góry full z dajmy na to Rebą 100mm?? Pieniądze wyrzucone dosłownie w błoto. No chyba, że będziesz się turlał po szutrówkach i bardzo łatwych odcinkach a większa zabawa i prędkości kompletnie Cię nie interesują. 

 

W sprzęcie z większym skokiem jak ten Trance powinieneś brać pod uwagę zakup sztycy regulowanej. Nie jest to oczywiście konieczne ale bardzo pomocne przy zjazdach. Można by w nim manetki podmienić, wsadzić 615-ki Deore i masz porządny sprzęt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawą opcją byłby rower na kołach 29", np.: Giant Anthem X2 (XC, 100mm), Trek Fuel EX 5 (trail, 120mm),ale trzeba by zwiększyć budżet do ok. 8000 zł. Od razu uprzedzam, że Anthemy z 2014 maja jeszcze niestandardowa rurę sterową (OverDrive 2), a Fuel w ogóle korzysta z widelców z offsetem ustawionym specjalnie pod niego. W obydwu wypadkach oznacza to problemy przy modernizacji.

 

 

Na oko, ile procentowo będzie gór, a ile jazdy po względnie płaskim terenie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ma służyć do szybkiej jazdy po górach, zarówno do szybkich zjazdów po szutrze i bo kamienistych ścieżkach jak i w miarę komfortowego podjazdu pod górę z której będę później zjeżdżał. 


Realnie liczę się z tym że trasy będą stanowiły mniej więcej połowę podjazdów i połowę zjazdu, jednakże jeśli będę miał wybór to zawsze wybiorę zjazd.

Na 29 zaliczyłem dwa wypady w teren i wiem że to nie dla mnie.

Zakup rozważam między 26 a 27,5. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26" to już wymierający, nieprzyszłościowy standard. Będzie coraz gorzej z dobrymi, nowymi widelcami, obręczami i szprychami, bo już nawet DH zaczął przechodzić na 27,5".

 

Czyli szukamy traila 27,5".

 

Trance (140mm) to ciekawa propozycja. Poczytaj opinie o zawieszeniu Maestro (wirtualny punkt obrotu). Generalnie jest chwalone za dobrą separację od napędu i hamulców (nie pochłania zbyt dużo energii, nie usztywnia się pod wpływem hamowania). Nie wymaga tez specjalnego, dedykowanego amortyzatora. Popytaj o tegorocznego Trance 2, bo od tego roku porzucili OverDrive 2.  Powinieneś mieć nawet możliwość przetestowania go w terenie, bo w Polsce jest sporo centrów testowych Gianta (wiem, bo bezskutecznie szukałem dema Antka 29").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio na forum często polecane są rowery silvera i tu na 27,5 mają w ofercie 2 ciekawe fulle 

 

http://allegro.pl/mtb-full-27-5-silverback-slider-2-fox-slx-no-tubes-i5116729593.html

 

http://allegro.pl/mtb-full-27-5-silverback-slider-1-fox-xt-no-tubes-i5117296988.html

 

jak dla mnie osprzętowo to najlepsza opcja w tej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie na etapie edukowania się jeśli chodzi o rowery Gianta i ich osprzętu, cieszy fakt że poprawiła się obsługa serwisowa i gwarancyjna.

Na chwilę obecną, faktycznie kupno roweru z kołami 27,5 wydaje się znacznie lepszym rozwiązaniem.

 

Z marką Silverback nie miałem jak do tej pory żadnej styczności więc też trudno w jakiś sposób się wypowiedzieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z zawieszeniem?

 

zawieszenie wygląda na dobrze zbudowane, rama pochylona do tyłu, wzmocnione tylnie widełki, wszystkie elementy ruchome na łożyskach, zastosowany dobry damper fox float ctd z możliwością zmiany parametrów, bo ten monarch co jest w giantach dostępnych w tj cenie takiej możliwości nie ma.

 

a oprócz lepszych przerzutek to w sliderze są jedne z najlepszych kół na świecie stan`s ztr crest, a wiem o czym mówie bo przy 100 kg wadze wszystkie inne jakie do tej pory miałem wymiękały a te spisują się wyśmienicie

 

nie twierdze że zawieszenie w giancie jest gorsze bo pewnie nie jest, ale mi się osobiście te fulle z silvera podobają, sam choruje na model na kołach 29 sprada 1 http://allegro.pl/mtb-full-29-silverback-sprada-1-fox-xt-stan-s-sid-i5119187232.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MC1985 w ciągu trzech dni dwa Trance z mSportu który podlinkowałeś oddałem chłopakom z Wrocka więc jak się dogadamy będzie i sztuka dla Ciebie :).

 

Maestro to inna liga zawieszenia. Zobacz, że wszystkie magiczne marki non stop kombinują. To damper mocowany do gónej rury, to do okolic suportu a to znowu wynalazki rozprężne. Tak naprawdę Giant jako jeden z niewielu od około 10lat rozwija Maestro i to we wszystkich maszynach od XC w Anthemie, Trail/AM w Trance po DH i Glory.

 

Chcesz się przymierzyć, przejechać na T2 czy T3. Wpadnij 60km od Wrocka do mnie i się dogadamy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie na etapie edukowania się jeśli chodzi o rowery Gianta i ich osprzętu, cieszy fakt że poprawiła się obsługa serwisowa i gwarancyjna.

 

Ja tu nie wciskam chłamu więc dlatego poleciłem Ci ten rower. Ten full jest na słabszym osprzęcie tylko w niektórych aspektach po jaki licho lepszy. Jeśli się zgodzą to podałem co warto wymienić a co spokojnie można zostawić. W zamian masz sprzęt z doskonale pracującym zawieszeniem do tego jednym z najmniej "bujających".

 

Przy całym szacunku dla Silverback'a czy innych tego typu marek to zawieszenie takie jak Maestro Gianta, VPP Santa Cruza to zupełnie inna liga i nie te rozgrywki ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Maestro Gianta, VPP Santa Cruza to zupełnie inna liga i nie te rozgrywki

 

ja nie widzę w nich jakiejś szczególnej magi której inne marki nie ogarnęły, wg mnie silver to ciekawa alternatywa z dobrym damperem, bo w monarch boli brak szybkiej zmiany ustawień bo przecież nie zawsze leci się z górki, czasem a nawet bym powiedział więcej trzeba podjechać i tu przydaje się opcja utwardzenia dampera, czasem leci się po bardziej umiarkowanym terenie ustawienia średniej sztywności dają większą przyczepność i prędkość, a tą wajchę przy tym foxie spokojnie można przestawić podczas jazdy nie musi być w cale w manetce 

 

ale żeby zaraz nie wywoływać niepotrzebnej dyskusji i licytowania się co do szprychy po prostu uważam silver za ciekawą ofertę w dobrych pieniądzach a co wybierze zainteresowany to już jego sprawa  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dzisiejszej wizycie w sklepie dałem sobie spokój z kołami 26.

Z Giantem Anthem też się pożegnałem, wybór padł na Giant Trance 27.5 3 z rocznika 2015.

Teraz pozostaje znaleźć najlepszą ofertę.

Zastanawiałem się nad pedałami, odpuściłem temat SPD i zdecydowałem się na platformy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróć uwagę, żeby bolce były wymienne.

 

 

Co do zawieszeń, polecam ten tekst:

 

http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-1-28367/

http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-1-28367/

 

Sensem zawieszenia jest to, żeby pomagało na każdym etapie jazdy, zapewniając styk koła z podłożem. Szkoda więc zawracać sobie głowę jakimiś (pół-)atrapami, które trzeba blokować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...