Skocz do zawartości

[rower] jaki? mtb/xc skok 130-140mm kwota 7000-8500zł


Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuję roweru mtb/xc na kołach 27.5, Wzrost 178cm waga 70kg

 

Canyon

https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3563#tab-reiter1

 

Cube

http://www.bike24.com/p297632.html

 

Ghost

http://www.bike-discount.de/en/buy/cube-stereo-140-hpa-27.5-black-anodized-242955

 

co sądzicie? Jakieś potencjalne wady lub zalety?

 

być może coś innego?

 

Jeszcze jedno pytanie chciałbym zainstalować manetkę do blokady skoku przód/tył czy będzie to możliwe w tych foxach?

 

Będę wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę głównie na wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej + kilka wypadów w góry np. (Szklarska Poręba - trasy wokół) - (Gorce)

 

W tej chwili na Hardtailu natomiast chcę się przesiąść i dlatego się rozglądam pytam,  na początku myślałem o Scott Spark lub Genius ale jak porównałem to nie zamierzam dopłacać za napis :)

 

Dlaczego nie wybrałbyś Ghost czy Cube?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.2.ltd/18865/76335/#specifications  albo ale tu by trzeba było go troszkę "podrasować" http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/trance.27.5.3/18865/76336/

Ten Canyon jak już wspomniałem również jest do akceptacji.

Cube mi się nie podobają a Ghost ma dupiane zawieszenie. Jeszcze jest http://www.romet.pl/Rower,TOOL_275_10,10,668,669,14058,2015.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130-140mm to nie jest MTB/XC tylko trail (120-160mm, bardziej wypłaszczony kąt rury sterowej, krótszy mostek, szerszy rozstaw kół, jeździec przesunięty bardziej do tyłu względem roweru). Różnica jest taka, że lepiej się zjeżdża, ale trzeba włożyć więcej wysiłku w pedałowanie, z powodu większej wagi i bardziej zjazdowej geometrii. Rower jest też mniej zwrotny. Wspomniany Genius tez należy do tej kategorii.

 

Jeśli chciałbyś zostać przy geometrii MTB/XC, to szukaj maszyn 100-120mm, typu Giant Anthem, Scott Spark, Romet Rambler. Tutaj wszystko zależy od preferowanego stylu jazdy. Trail pozwoli na ostrzejsze zjazdy i więcej skakania. 

 

Przy wyborze zawieszenia uważaj, żeby się nie wpakować w jakąś atrapę, która wymaga blokowania na podjazdach i/lub usztywnia się pod wpływem hamowania. Raczej unikaj też rozwiązań wymagających specjalnych, niestandardowych amortyzatorów. Dzięki temu unikniesz wielu problemów.

 

Maestro jest zawieszeniem z tzw. wirtualnym punktem obrotu. Jest dość chwalone, za dobrą - wg. niektórych wręcz bardzo dobrą - separację od napędu i hamulców. Nie wymaga też żadnego specjalnego amortyzatora, co jest istotne w kontekście ew. modernizacji.

 

 

Tu masz dość dobry przewodnik po zawieszeniach:

 

http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-1-28367/

http://www.bikeradar.com/gear/article/buyers-guide-to-mountain-bike-suspension-part-2-28438/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę głównie na wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej + kilka wypadów w góry np. (Szklarska Poręba - trasy wokół) - (Gorce)

 

Więc chyba możesz wpaść do Krk czy na Śląsk i zobaczyć to czy tamto, przymierzyć, pomacać a nie kupować za tyle kasy kota w worku. Dla mnie kupowanie fulla bez przymiarki i dokładnych oględzin to powalony temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze, nie jestem fanem kupowania roweru, na którym nawet nie można usiąść przed zakupem, żeby zobaczyć, czy dany rozmiar w ogóle nam pasuje. Dobrze byłoby pójść do sklepu i przymierzyć przynajmniej 2 rozmiary.

Do zakupu to jeszcze daleka droga. Pytam co sądzisz/sądzicie o tym Radonie? o RS Revelation w nim użytym? Lepszy Fox? Czy to zależy od użytkownika?

 

Znalazłem dealera w Polsce, także zanim cokolwiek kupię to z pewnością przejadę się przymierzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzyłem się do 

Giant Trance 27.5 2 LTD

to chyba miłość od 1 wejrzenia :)

 

powiedzcie tylko jak to jest z tym serwisem amortyzatorów Fox?

Czytałem, że pełny serwis, aby mieć gwarancję kosztuje 688zł + przesyłka + montaż-demontaż

 

tj. prawie 10% wartości roweru.

 

Jak to jest w alternatywnych serwisach amortyzatorów? (pie.przyć gwarancje) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Float ma otwartą kąpiel więc serwis nie będzie droższy niż Reby.

 

Legendy powstałe wokół serwisu Foxa wiążą się bardziej z Talasem i czasami z damperami w których jest komora azotowo-powietrzna. W zamierzchłych czasach komory te były obsługiwane tylko przez CultBike, teraz takich firm jest kilka. Inna sprawa, że tej komory nie dotyka się przy każdym serwisie więc legenda w 100% do obalenia.

 

Trance 27.5 2 LTD moim zdaniem chyba najbardziej kompletny ścieżkowiec w tym przedziale cenowym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O serwisie tłumików Fox'a się nie wypowiem. Powiem tylko tyle, że poziom bzdur jest naprawdę ogromny.

 

Wybór bardzo dobry tylko zastanów się czy aby nie kupić od razu regulowanej sztycy. To droga sprawa więc najlepiej to zrobić od razu przy zakupie bo najtaniej wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sztycy to Gianta kosztuje katalogowo 670zł więc jak dobrze zagadasz na dzień dobry dostaniesz ją w gratisie.

 

Co do serwisu Foxa to w przypadku zakupu Gianta masz tylko jeden obowiązkowy przegląd zerowy który powinien być bez płatny. I to Ci wystarcza do podtrzymania gwarancji na całego bikea.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...