Skocz do zawartości

[do 1500] Rower do jazdy po parku i na dalsze wycieczki (MTB/Trekking)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Na wstępie chciałbym się przywitać bo jest to mój pierwszy post.

 

Poszukuje roweru dla żony

Waga - 68 kg, Wzrost - 170 cm

 

Dotychczas nie miała ona żadnego większego kontaktu z turystyką rowerową.

Chcielibyśmy kupić coś porządnego co starczy przynajmniej na kilka lat.

Rower byłby głównie wykorzystywany do jazdy po lasku/parku Marcelińskim w naszym mieście (i innych tego typu - Strzeszynek, Rusałka, Dębina)

Piaskowe trasy, kilka górek, leśne drogi do rekreacji.

Jednak nie chcielibyśmy się zamykać tylko w jednym terenie. Myślimy o tym aby rower można było także wykorzystać w trakcie np. całodziennej wyprawy za miast z torbą czy też sakwami.

 

Szczerze powiedziawszy jestem raczej zielony w dziedzinie kupna roweru - Sam posiadam otrzymany w "spadku" niebieskiego Authora (ni to cross, ni to treking) więc nigdy sam nie wybierałem roweru.

Niby polecano nam MTB Trek'a lub Kross'a (Hexagon X2 - X5) ale czy nie nie będzie się nim źle jeździło (z powodu szerokich opon) w dalsze trasy i czy można mu dokręcić bagażnik na sakwy. Może coś Trekingowego ?

 

Prosilibyśmy o poradę co wybrać i na co zwracać uwagę.

 

P.S. Nie chcielibyśmy kupować ramy typowo damskiej bo gdyby moja żona zrezygnowała z zabawy w turystykę rowerową zawsze będę mógł rower po Niej przejąć (mamy podobne wymiary - Mój wzrost 177, moja waga 78 kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien że Twoja żona będzie potrafić przerzucać nogę w męskiej ramie "przynajmniej na kilka lat"?

Jak sakwy to i bagażnik a bagażnik w standardzie jest w trekkingach. A to wszystko swoje waży.

Kobiecie lekkiego :) crossa a Tobie bagażnik i sakwy :D Można bez większych problemów przejechać na jednym plecaku i 100km.

 

MTB to przesada dla takiej jazdy. Takie coś da się składakiem przejechać. Ile km te dalsze trasy?

Odnośnik do komentarza