Skocz do zawartości

[opona] wybór opony: 90% asfalt, 10% polne drogi


frigodaw

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie oponki do crossa/trekkinga (90% asfalt, 10% dróżki polne)? Maksymalne obciążenie 110kg. Rozmiar 28x 1.4 wystarczy czy 28x 1.6 lepiej? Większość jazd to typowy onroad crossem. W sezonie kilka wypraw trekkingowych (łącznie do 1200km). Myślałem o Schwalbe Marathon Mondial tylko nie jestem pewny czy przy jeździe głównie asfaltem nie będzie zbytnio stawiać oporu. Potrzebuję jakiś złoty środek między asfaltem a polną drogą (w stosunku jak wyżej).

Druga sprawa. Evo a performance. Warto dopłacać do wersji evolution czy to pic na wodę i brać tańsze performance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam stoję przed wyborem kupna porządnych opon rowerowych. Brałeś pod uwagę schwalbe marathon plus i marathon plus tour? Ja się nad nimi zastanawiam natomiast mają dużą wagę... 

 

Wg. katalogu Schwalbe marathon mondial Evo się dużo różni od performance, więc raczej pic na wodę to nie jest. Sam się nad nimi zastanawiam, lecz są drogie, jak każda nowość więc chyba lepiej zainwestować w starsze sprawdzone modele. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego powiem tak schwalbe marathon są jak najbardziej OK zero kapci minimalne zużycie na asfalcie (sam śmigam na trekkingu) na niestety są i minusy ma dość dużą wagę i stwarza duże opory. Aha plusem jest dobra przyczepność w deszczu, o jeździe nimi w leśnym piachy zapomnij, na szutrach ok

Zobacz na schwalbe racer  ewentualnie supreme

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest porównanie opon Schwalbe: http://www.schwalbe.com/ebooks/2015/Bike_2015_Polish/index.html#/40/
W zasadzie zastanawiałem się czy nie kupić na normalną jazdę Schwalbe Marathon Racer 28x1.5 (albo nawet cieńszą) a w wakacje zaopatrzyć w Mondiale. Te Racery mają dobry oceny pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni i niskie opory toczenia, ale na polnych drogach będzie niefajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@diaglab Jak jeździsz i czego oczekujesz od opony? Ja po przemyśleniu sprawy jednak zdecydowałem się na Schwalbe Marathon Mondial. Lubię jednak pojeździć od czasu do czasu po lesie i nie chcę się ograniczać wybierając Racery. Jedyne co to myślę nad szerokością opony. Rozmiar 1.4 wykluczam od razu, pod sakwy się nie nadaje. Albo 1.6 albo 1.75. Co się bardziej nada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co byscie polecali? -Marathon plus -marathon plus tour -marathon mondial -marathon racer

 

Sorry za odrobinę sarkazmu ale jak widzę temat pod tytułem 'jaka opona trekingowa' i setny raz te same odpowiedzi jak wyżej to już mnie mdli. Naprawdę nie ma alternatywy dla Schwalbe? O tych oponach na forum powiedziano już wszystko i zakładanie nowych tematów jest bez sensu, bo wystarczy tylko poszperać, poszukać to się znajdzie jak kogoś to interesuje. A tematy tego typu  http://www.forumrowerowe.org/topic/177313-opona-cotinental-top-contact-26x19/ zostają bez odpowiedzi... Szkoda... Kupcie sobie kilogramowego Schwalbasa i w drogę... bez zawracania d...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

Dokładnie na takie warunki mi są potrzebne. A jak się sprawują na asfalcie?  

Bardzo dobrze. W końcu to opona bardziej na asfalt niż w teren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew wybacz ale Twoja wypowiedź nijak ma się do całej dyskusji. Część forum przekopałem, ale potrzebuję dokładniejszych informacji od samych użytkowników, więc stąd ten post. A tak btw. Mondiale ważą 650g a nie kilosa :)

Chyba cena ma się nie nijak do tematu http://allegro.pl/continental-opona-top-contact-28x1-6-do-trekking-i5068528418.html :whistling:  Mondiale rzeczywiście są wyjątkowo lekkie jak na Marathony, ale teksty w stylu :

 

Mam Mondiale 1.6 i jak w tym lesie ograniczysz się do bitych ścieżek bez błota i piachu to dadzą rade

Za dzieciaka miałem Wigry 3 ze standardowym ogumieniem i w takich warunkach też 'dawał radę' :teehee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zgadzam się z frigodaw. Jakby wszystko zostało powiedziane to nikt by o to nie pytal. Sam dużo czytałem i nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

 

Natomiast z następna częścią

wypowiedzi odnośnie roweru Wigry moge podpisać się obydowoma rękami, bo tyle ile w tamtym roku śmigalem po lesie mieszczuchem to głowa mała.

 

@frigodaw głównie jeżdżę po ścieżkach rowerowych po miescie i po asfaltach poza miastem. Po lesie głównie utwardzone ścieżki. W tym roku mam zamiar pojechać gdzies z sakwami z tym ze tez głownie asfalt i ścieżki utwardzone tak mysle. Najbardziej zależy mi zeby opona byla odporna na przebicia, bo dziury w detkach są moja zmorą. Natomiast, wiadomo chciałbym jakiś kompromis powiedz nieprzebijalnoscią, waga a szybkością... Żeby nie duza waga marathon plus tour to juz bym je wziął, ale obawiam sie troche ze moge odczuć ich wagę. Z drugej strony przy rekreacyjnej jeździe ma to takie znaczenie? Skoro 2 lata jeździłem na ciezkim mieszczuchu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@diaglab Marathony Plus Tour ważą tyle ze względu na 6 poziom ochrony antyprzebiciowej Schwalbe. Mondiale mają natomiast 5 poziom i stąd waga nie jest aż tak odpychająca.

Sam przez dwa lata jeździłem z sakwami na oponach "jednosezonowych" z bieżnikiem podobnym do Marathon Racer. Asfalt cudnie, reszta - wiadomo. Myślę, że Mondial w rozmiarze 1.6 to najlepszy kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Rodszyld za propozycje ciekawe te opony.

 

Frigodaw, tak ale tylko w wersji evo. Na pewno sa to ciekawe opony, tylko drogie, ze względu na ograniczony budżet, musze jednak szukac dalej, póki co chyba marathony wezmę, ciężkie ale przynajmniej nie bede bal sie ze zlapie gumę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spotkał się ktoś może z jakimś wpisem odnośnie szerokości opon, w którym jest opisane jak opona o danej szerokości radzi sobie w danym terenie? W przypadku niektórych opon rozmiarówka jest bardzo szeroka, więc producent miał w tym jakiś cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie jak Ty nudzisz to jest wprost nie do opisania. Producent ma jakichś cel. Łał :woot:

Coś w tym jest z tym marudzeniem. Producent ma taki cel żeby sprzedać jak najwięcej opon, czyli trafić do jak największej grupy osób i ich preferencji. Jeśli chodzi o możliwości w terenie to dużo większe znaczenie ma rodzaj bieżnika niż szerokość opony (za wyjątkiem kopnego piasku) tu masz np opony 34mm http://onemorebike.pl/op/2228-vittoria-opona-cross-xg-pro-700x34c-kevlar.html#.VOnY1yw09dm używane na zawodach kolarstwa przełajowego... widziałeś kiedyś jak takie zawody wyglądają ? A wracając do tych Continentali które proponowałem to widzę że też idzie znaleźć coś w cenie Schwalbe a wydają się być dużo bardziej wszechstronne niż te Mondiale http://allegro.pl/opona-continental-top-contact-zwijana-622-37-28-i5106388152.html

Edit : A wracając jeszcze do tych różnych szerokości opon tego samego rodzaju to im węższa opona tym niższy komfort a wyższa prędkość, a szersza to wyższy komfort a mniejsza prędkość i teoretycznie większe możliwości w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie preferencje brałbym Continental Grand Prix 4 Seasons 700x28.

http://www.wiggle.co.uk/continental-grand-prix-4-season-folding-road-tyre/

 

Odporne, dobrze trzymające, na wiele kilometrów, szybkie, w miarę lekkie jak na uniwersalne opony.

Cena w stosunku do możliwości: znakomita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może właśnie po to jest taka rozpiętość rozmiarów plus to na jakiej szerokości wew założone są dane kapcie;

 

A wracając jeszcze do tych różnych szerokości opon tego samego rodzaju to im węższa opona tym niższy komfort a wyższa prędkość, a szersza to wyższy komfort a mniejsza prędkość i teoretycznie większe możliwości w terenie.

 

To, że ktoś nie widzi różnicy pomiędzy wydawało by się małymi szczegółami jak powiedzmy 1,35 a 1,5" to nie znaczy, ze masz temu dawać wiarę.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

Chyba cena ma się nie nijak do tematu http://allegro.pl/continental-opona-top-contact-28x1-6-do-trekking-i5068528418.html :whistling:  Mondiale rzeczywiście są wyjątkowo lekkie jak na Marathony, ale teksty w stylu :

 

Za dzieciaka miałem Wigry 3 ze standardowym ogumieniem i w takich warunkach też 'dawał radę' :teehee:

 

Ok, Opony są za^%$^% w każdy teren. Pojedzisz na nich w błocie po kostki i w piachu po suport. 

Taka opinia Cię zadowala ??

 

A teraz jeśli miałeś awarie czerepu i nie zrozumiałeś mojej subiektywnej opinii o tych oponach:

 

Maraton Mondial 1.6 nie nadaja się cięższy teren typu błoto i piach poza okazjonalnymi przejazdami pt. "Wpakowałem się w to g%%$^ i muszę jakoś się wydostać. Za 5 km będzie twarda ścieżka ". Nie musisz zsiadać z roweru, ale komfortu i przyjemności żadnej. Zupełnie jak Twoje opony w Wigry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@forestowy może nie aż tak drastycznie ale coś w stylu jak na poprzenim kilkudniowym wypadzie z gładkimi oponami: "pojadę przez las i zamiast 40km zrobię 10km leśnymi ścieżkami przeciwpożarowymi". Skończyło się na pchaniu roweru z powodu piachu i żwiru. Chociaż piachu i tak w żaden sposób nie uniknę. W każdym razie dzięki, już wiem czego chcę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...