Skocz do zawartości

[rower] Specialized Sirrus Comp Carbon Disc


kenzo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Kilka lat temu miałem okazje przejechać się na Sirrusie i od tamtej pory zawsze na niego chorowałem. Czekam co prawda na Cuba Cross (ale dostawę moge w każdej chwili anulować) bo temat Speca powrócił. Po założeniu opon Conti Cyclocross 700x35c powinno dać się dostać do bardziej cywilizowanych dzielnic Gdańska ;) Jedna rzecz, która mnie zastanawia, to korba. Czy przy tarczach 50/34 da się "normalnie" jeździć? Żaden ze mnie zawodowy kolarz, pary w nogach trochę jest ale do wyczynowców mi daleko. Ktoś może ma, jeździł, próbował? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy przy tarczach 50/34 da się "normalnie" jeździć? Żaden ze mnie zawodowy kolarz, pary w nogach trochę jest ale do wyczynowców mi daleko. Ktoś może ma, jeździł, próbował?
A dlaczego by nie, masz przecież szeroki zakres "biegów" w kasecie i przez tylną przerzutkę najwięcej regulujesz sobie przełożenia na twardsze lub bardziej miększe w zależności jak tego potrzebujesz. Korba 50/34 to kompakt przezzzznaczona dla amatorów lub półzawodowców
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak, zastanawiam się tylko czy nie będzie za dużego "przekosu" przy spokojnej miejskiej jeździe?

Jeszcze pytanie co do geometrii. Standardowo między M a L jestem. Te wymiary jakoś dziwnie mi wyglądają na stronie Speca. Z przekroku raczej M ale wtedy rama jakby krótka. Ot, zagadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze pytanie co do geometrii. Standardowo między M a L jestem. Te wymiary jakoś dziwnie mi wyglądają na stronie Speca.
Ten spec ma typową crossową geometria, ma wysoką główkę ramy więc pozycja będzie bardziej rekreacyjna, rowerem o bardziej sportowym zacięciu to on raczej nie będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz mam zagadkę...
To żadna zagadka, ja mam podobny wzrost 180 cm i dla mnie dobra by była L ale ja mam nogę 85 cm więć jeszcze bym miał zapas lekki między górną rura a klejnotami. U Ciebie jest trochę inna długość nogi i dlatego nie polecam Ci rozmiaru L. Pytanie, czy dobrze zmierzyłeś długość nogi :icon_question:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że dobrze. Teraz zmierzylem raz jeszcze, równe 82.5cm. W sklepie sugerują "L". Raz, że główka ramy wyżej o 2.5cm (więc bardziej komfortowa pozycja). Dwa, że sztyca nie będzie tak mocno wysunięta jak przy "M-ce".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korba 50/34 średnio nadaje się do turlania. Korzystanie z miękkich przełożeń może wymuszać przekosy (zarówno na małej jak i dużej tarczy). 

Rower z takim napędem przeznaczony jest dla osoby która nie chce jeździć szosą a chce poruszać się szybko.

W takim przypadku możesz zainwestować w korbę przełajową czyli 46/36 lub zupełnie dwublatową korbę mtb. 

Jeżdżę szosą dosyć rekreacyjnie i faktem jest że praktycznie nie schodzę na koronki 12 i 11 zębów w kasecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nad tymi przełożeniami się zastanawiałem. Chciałbym w końcu kupić rower i nic przez jakiś czas w nim nie zmieniać ;) A tak, korba, suport i pewnie kolejny kafel pęknie (zgaduję, bo nie mam pojęcia ile co aktualnie kosztuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Korba? Suport? Kafel?

 

Po kij????

 

Kilkadziesiat złotych na blaty, najpewniej BCD 110/78 lub samo 110.

 

Z ta odległoscią nabiał-górna rurka to bym nie panikował. To nie frirajdówka lub inny emtebek tylko sprzęt do spokojniejszej jazdy po relatywnie gładkim terenie. A tam jak wiadomo raczej nie laduje sie zbyt czesto przyrodzeniem po skoku z pół metrowego progu :)

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nad tymi przełożeniami się zastanawiałem. Chciałbym w końcu kupić rower i nic przez jakiś czas w nim nie zmieniać ;) A tak, korba, suport i pewnie kolejny kafel pęknie (zgaduję, bo nie mam pojęcia ile co aktualnie kosztuje).

Przy dobrym wietrze nic nie pęknie jeśli sprzedasz to co masz. Suport może zostać. Być może jeszcze coś z tej transakcji zostanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No to gratuluję zakupu bardzo fajnego roweru :)  Jak już nim trochę pojeździsz to skrobnij parę zdań o swoich wrażeniach z użytkowania.

 

Zastanawia mnie tylko o co chodzi z oznaczeniem ramy. Wszędzie jest podawana informacja o nowej ramie FACT 9r, a tymczasem na samym rowerze widnieje oznaczenie FACT 8r:

ALL-NEW-Specialized-SIRRUS-COMP-Carbon-D

 

SL4 FACT 8r to było oznaczenie jej poprzedniczki z rocznika 2014, która była zupełnie inną ramą. Wiesz może skąd ta rozbieżność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...