Emperor Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Cześć, ostatnio miałem problem z przerzutką shimano alivio rd-m410. Mianowicie uderzywszy nią o korzeń skrzywił się wózek i przerzutka zaczęła strzelać i sama przeskakiwać. Wyprostowałem wózek i te dolegliwości ustały, jednak pojawił się nowy problem. Nad regulacją męczyłem się sporo, a jestem w tym dosyć dobry, jednak przerzutka działa tak że aby zrzucić jeden bieg w dół trzeba kliknąć dwa razy w dół i jeden raz w górę, z kolei żeby wrzucić wyższy bieg trzeba nacisnąć dwa razy w górę i raz w górę. O co w tym chodzi? Przerzutka do wymiany? A może to coś z manetką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Sprawdź czy hak jest prosty. Obstawiam że nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 I może ujawniło się zużycie pancerzy/linek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Pewnie przydało by się wymienić linkę i pancerz, a co do krzywego haka, to do czego się odnieść? Jak powinien wyglądać prosty? Bo na moje oko jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Wyprostowałem wózek i te dolegliwości ustały, jednak pojawił się nowy problem Zamienił stryjek siekierkę na kijek Hak pewnie jest krzywy ale wózka nie da się raczej wyprostować perfekt a w tej przerzutce jest niewymienny. Ja bym się rozejrzał za nową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 17 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 Dokładnie, również uważam, że ciężko jest wyprostować wózek tak, aby później perfekcyjnie zmieniało się przełożenia. Zawsze w którymś kierunku będzie odchyłka. W moim przypadku każda skrzywiona raz przerzutka działała zauważalnie gorzej. Przy sprzęcie grupy Alivio nawet bym się nie zastanawiał i nie denerwował złą pracą przerzutek tylko od razu kupił nową. Nowe kółka, prosta przerzutka pełne zadowolenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 18 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Dobra, zamówiłem nową przerzutkę shimano deore, można powiedzieć że problem rozwiązany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 Wkręć oś przedniego koła w otwór haka przerzutki i zobacz czy koła są równolegle do siebie. Będzie widać bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Może jakoś dokładniej? Bo nie zabardzo rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Bierzesz całe przednie koło i wkręcasz oś tam gdzie przykręca się przerzutkę - gwint jest ten sam. Jeśli koło trzyma się równolegle z tylnym to hak jest prosty - koło jest spore to każdą odchyłkę będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Gwint w przednim kole jest inny niż w haku. Metoda sama w sobie dobra, jednak trzeba użyć koła tylnego niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Moim zdaniem wózek przerzutki nie ma aż takiego znaczenia do poprawnej zmiany przełożeń, o ile po prostu górne kółko przerzutki na oko jest prosto w stosunku do trybu zębatki, to o tyle ważniejsze jest żeby hak był prosty. Z moich doświadczeń wynika że nie da się poprawnie oszacować czy hak jest prosty czy nie. Wielu fachowców w mojej szosie twierdziło że hak jest prosty a dopiero użycie narzędzia bitul pozwoliło mi wyprostować hak (jednak był krzywy) i biegi chodzą idealnie - nie trzeba im pomagać ani klikać dwa razy żeby bieg wskoczył. zwróć też uwagę że hak zmienia swoje położenie po wpięciu koła tylnego i to dość znacznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 wozek da sie wyprostowac prawie ze perfekt, ale z pantografem juz tak dobrze nie jest, czesto po dzwonie uwydatniaja sie luzy wozek w alivio jest wymienialny, choc nie robi sie tego tak przyjemnie jak od deore i wyzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Emperor Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Ja chyba jakiś nie kumaty, szybkozamykacza raczej nie wkręci w otwór na przerzutkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Czyli trzeba napisać, żebyś przed zabiegiem wyjął szpilkę z ośki? Jeśli masz piastę na kulkach to oś jest gwintowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.