Skocz do zawartości

[koła] Budżetowe trekkingowe koła-które wybrać.


hongi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,składam dla kumpla rower,chciał po taniemu :icon_cool: z części głównie używanych ale koła mają nówki,max 300 zł ,koleś waży około 90 kg :002: mam dwa typy ,które dłużej wytrzymają ?

 

1  podobno na maszynach -  http://allegro.pl/trekingowe-28-maszyny-36szpr-vb-novatec-rodi-2-kol-i5070540207.html

2   http://allegro.pl/kpl-kol-28-wysokie-remerx-grand-rock-czarne-i5083885407.html

 

dzięki za odp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam te pierwsze koła drugi sezon. Tak są na łożyskach maszynowych bodajże 6000 i 6002. Ważę zdecydowanie mniej ale jeździłem także z sakwami  tygodniowe wyprawy. Koła są w miarę sztywne ale ze 3 razy na w sezonie je centrowałem. Jak dla mnie jedyną wadą jest słabe uszczelnienie bębenka co ukazało się właśnie na kilkudniowych wycieczkach, gdy trzeba było jechać w dużym deszczu cały dzień. Jednak dla mnie są to świetne koła i koniec zabawy z śrutami i konusami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

 

 

Jak dla mnie jedyną wadą jest słabe uszczelnienie bębenka co ukazało się właśnie na kilkudniowych wycieczkach, gdy trzeba było jechać w dużym deszczu cały dzień.

 

Co za ironia :icon_confused:

Sam kupiłem również koła z pierwszego linku,te na maszynach jako zamienniki na zimę.Po przejechaniu około 1000 km z tylnej piasty zaczęły dobiegać hałasy-stuki,póki,chrobotania etc. Koło "weg" z roweru i do serwisu.Serwisant stwierdził że po prostu z bębenka wypłukał się smar,być może z łożysk i będą do wymiany :verymad:od razu nadmienił ze uszczelnienia w tej piaście do bani. Przyczyną mogło być mycie na wysoko ciśnieniowej myjce roweru,ewentualnie długotrwałe przebywanie roweru na deszczu.Skojarzyłem że jakiś czas temu będąc w pracy rower stał pod firmą, a padało cały prawie dzień,potem jeszcze jazda w strugach deszczu.

 

Jak dla mnie masakra,choć cudów w tej cenie się nie spodziewałem,nie polecam kół u tego allegrowicza,konkretnie tego modelu. Koła są na gwarancji,bawić się w reklamowanie,czy to w ogóle łapię się pod gwarancję ? W serwisie koszt doprowadzenia tego do ładu serwisant wycenił na 40-50 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylne koło na piaście Novatec, o której mowa. Jeżeli myłeś koło myjką ciśnieniową (i to jeszcze z detergentem) to jest duża szansa, że to jest powód. Od stania na deszczu - małe szanse, gdyż bębenek jest uszczelniony. Częstsze smarowanie bębenka załatwia sprawę. Łożyska są NBK (przynajmniej były w mojej), czyli nie takie ostatnie, a kulki pokryte koszernym smarem, którego nawet benzyną ekstrakcyjną nie jest łatwo wypłukać. Prawdopodobieństwo, że padły jest nieduże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety łożyska padły, bębenek suchy jak pieprz do tego było w nim pełno piasku.Pełny serwis piasty i wymiana łożysk załatwiło sprawę. Generalnie serwisant potwierdził to co czytałem na forach, że ta piasta jest słabo uszczelniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie wierzę w to, że łożyska padły, gdyż wiem jak traktowałem moją piastę i w jakim stanie były łożyska po kilkunastu tyś km. Suchy bębenek tej piasty może takie dźwięki wydawać. Prawdopodobnie wystarczyło tylko go przesmarować, a serwis podarował ci wymianę łożysk w pakiecie.

Co do uszczelnienia. Bębenek - rzeczywiście nie jest szczególnie szczelny, ale łożyska już są chronione dość dobrze. Łożyska są 2RS a dodatkowo po jednej stronie jest gumowa uszczelka na łożysku (od strony kasety) a po drugiej kapsel ma gumowy o-ring. Woda się może dostać, ale nie w taki sposób i ilości, aby mogła bezpośrednio zaszkodzić łożyskom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...