Skocz do zawartości

[amortyzator] Wymiana sterówki


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Jestem właśnie po wymianie sterówki w moim amorku (1 1/8 stal, zmieniałem, ponieważ poprzednia była za krótka, a nie chciałem bawić się w adaptery ani spawanie) usługa wykonana jak najbardziej poprawnie, nie ma żadnych niepożądanych śladów wymiany, nic nie jest popękane, rura wygląda solidnie, a podczas jazdy nie zauważyłem nic niepokojącego, szczerze polecam! Dodam jeszcze, że usługa wykonana błyskawicznie: w środę wieczorem Activia otrzymał mój amortyzator, a już dzisiaj (piątek) był u mnie z powrotem, jeszcze raz polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam Poniżej w załączniku macie mojej nowej produkcji rurę sterową co daje wam możliwosć przejścia z 1.5"  lub tapered na 1/1/8' prostą, oraz wziełem się za produkcję rur sterowych z redukcją z 1/1/8" na 1" prostą

 

 

post-170385-0-23386500-1438364241_thumb.jpg

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Fajnie to robisz... wymieniałem w paru amorach rury i też problemu nie było.... wtedy można było gotowe kupić ;-) RST.... Radełkowanie daje radę na wszelkie problemy- Rs wbijał kiedyś taki klin od spodu... raz musiałem tak postąpić bo gniazdo w amorze nie było okrągłe ;-). Pamiętam ja Rudy jeździł z prasą ręczną i wymieniał we wszystkich Marcokach.... to było jakieś 15 lat temu. 

Podejście do tematu mega profesjonalne. Co do kombinacji 1,5-1 1/8 zawsze jest większe ryzyko no ale czas pokaże- widzę rozwiązałeś to najlepiej jak się dało.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie ciekawi czy robisz też w odwrotną stronę. Czyli wymieniasz sterówki z 1 1/8 na 1,5 cala. Czy da się coś takiego zrobić? Robiłeś już coś takiego? Jeśli tak to czy masz jakieś zdjęcia jak to wygląda?

 

P.S. Nie czytałem dokładnie całego tematu wiec jeśli wcześniej było coś na ten temat to proszę o odesłanie mnie do właściwego posta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości to po co? Prościej redukcję w sterach umieścić.

W zupełności się z tobą zgodzę

Tak mnie ciekawi czy robisz też w odwrotną stronę. Czyli wymieniasz sterówki z 1 1/8 na 1,5 cala. Czy da się coś takiego zrobić? Robiłeś już coś takiego? Jeśli tak to czy masz jakieś zdjęcia jak to wygląda?

 

P.S. Nie czytałem dokładnie całego tematu wiec jeśli wcześniej było coś na ten temat to proszę o odesłanie mnie do właściwego posta.

 

Nawet nie da się takiej rury sterowej zrobić

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głębszym zastanowieniu stwierdzam ze pytanie było zadane trochę bezmyślnie. Po prostu czytałem ten temat o wymianie rur sterowych i tak jakoś pod wpływem lektury tego tematu nawinęło mi się pytanie czy da się w druga stronę coś takiego zrobić. Dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Coraz więcej mam zapytań i coraz więcej mam zainteresowanych dot. zmiany sterówki z tapered na 1/1/8" 

Mam już to w 100% opanowane i daje w 100% na to gwarancję. Poniżej parę fotek z bliska. 

 

f30.jpg?0.9307631745804188  

 

f27.jpg?0.47281786658370195 f28.jpg?0.40787471580703993

 

 

 

 

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Słyszeliście o strzelających rurach sterowych. Akurat trafił mi się taki amorek z tym problemem, tj. BOS deville. Ponadto okazało się że oprócz strzelającej sterówki także mocno trzeszczały rury goleniowe

Wymiana sterówki oraz regeneracja rur goleniowych usunęły te usterki

 

f42.jpg?0.5778327681294388 f43.jpg?0.5032909763072306

 

f45.jpg?0.11727007164217174 f44.jpg?0.33075202974595097

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

We wszystkich fabrycznych układach amortyzatorów i widelców dolna bieżnia sterów opiera się na koronie widelca/amortyzatora bo ma większą średnicę od otworu na rurę sterową w tejże koronie. A więc cały cężar roweru wraz z rowerzystą opiera się faktycznie poprzez łożysko na koronie widelca i jest to prawidłowe z punktu widzenia fizyki i bezpieczeństwa jazdy. Kiedy jednak do widelca tapered założy się prostą rurę poszerzoną na dole, żeby pasowała do otworu widelca wtedy bieżnia nie opiera się już na koronie, a na poszerzonej częsci rury sterowej i cała masa roweru z rowerzystą skierowana jest na wypchnięcie rury sterowej z widelca. Nie jest to może taka siła jak siła z jaką wprasowano rurę w koronę, ale przy jazdach w terenie i ciągłych obciążeniach, uderzeniach i podbiciach przedniego koła grozi to wypchnięciem rury sterowej z korony. Nie wiem, jak w takiej sytuacji zachowałby się rower np na szybkim zjeździe na zakręcie. Ale z grubsza można to sobie wyobrazić. Pomysł na zamianę rury tapered na prostą jest niezły ale nie do końca chyba przemyślany.

Może warto by pod dolną bieżnię w takim wypadku założyć szerszą podkladkę na rurę sterową, opierającą się jednak na koronie widelca.

Byłoby to chyba dużo bezpieczniejsze rozwiązanie. Wilk byłby syty a i owca cała :-)

Edytowane przez sssmok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój opis jest oparty o sile nacisku dolnych łożysk, lecz ty wogole widzę nie znasz techniki mocowania sterówki szczególnie w rock shoxach lub forach gdzie mam często zlecenia że względu tego że fabrycznie sterówki luzują się lub trzeszcza. Nie raz mi się trafiło że oryginalną sterówka młotkiem wybiłem bez dużego oporu. Ja robię montaż o odpowiedniej sile z czego jeszcze nie miałem reklamacji a łącznie już wymieniłem ponad 2000 różnych sterowek bez żadnej jeszcze reklamacji

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...