Skocz do zawartości

[Szczęki] Shimano , Tektro , czy co tam się jeszcze znajdzie jakie różnice są między nimi


Ychu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na różnych stronach czytałem że im lepsze szczęki w v-kach tym lepsze heble.

Czy to faktycznie prawda? Jeśli mam v-ki najtańsze za 15 zł a Shimano Deore (v-ki) to jest jakaś różnica?

Koło zblokuje to zblokuje i co dalej? Przecież jak koło stoi to nie ma możliwości hamować mocniej (tak mi się wydaję).

To że klocki mają znaczenie to wiem bo już czytałem na Waszym forum ale o szczękach nic nie znalazłem.

Więc jakie są różnice między v-kami Deore a najtańszymi z alledrogo?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment przenoszenia siły na klocki to bardzo istotny aspekt. Nie sadzisz chyba ,że ramiona wykonane z tworzywa lub innego dziwnego stopu zapracują podobnie jak odpowiednio dobrany stop alu.Dobrany stop to i odpowiednia siła a zarazem cena.Częst mały sekret schowany jest w samej konstrukcji klamki.Odsyłam również do lektury pt: modulacja.Tak,lepsze  vki mają taką cechę.Podłą prace ramion możesz rekompensować boosterem.Usztywnia on powiem nieco tylny trójkąt ramy jak i lagi w amorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak zmienię klamke na metalową + zaciski metalowe shimano albo tektro to poprawa będzie znaczna? Teraz mam  plastikowe klamki i szczęki i fakt , słabo działają (markeciak) . Jeszcze jedno czy między tektro a Shimano różnica będzie widoczna? Co do ceny to jest odczuwalna tektro komplet w rowerowym koło mnie to 45 zł z klockami (pewnie najtańsze) Shimano koło 90 czy warto dopłacić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiedz sobie też czy aż takie mocne hamulce są Ci potrzebne i czego oczekujesz. W zasadzie głupio pytać czy czegoś Ci brakuje w obecnych :teehee: Zmiana na każde "normalne" spowoduje, że odczujesz gigantyczną różnicę.

 

Sztywne szczęki i klamka poprawiają kontrolę nad hamowaniem - coś jak ABS w samochodzie. Można bardzo łatwo wyczuć kiedy koło się blokuje mimo tego, że wystarczy zacisnąć klamkę do połowy, żeby to zrobić. Do tego zablokowanie koła przy małej prędkości na kiepskiej oponie to żadna sztuka dla hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony kendy bieżnik jest , ale hamulce masakra ledwo hamują , koło w ogóle nie blokuje. Chodzi mi w sumie o to , bo ludzie piszą że kupili rower i ma np Alhongi (jakoś tak :P) i po zmianie zacisków łatwiej zablokować koło , lepiej się ustawia itp. Czy to prawda ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre szczęki to sztywne szczęki, żeby energia, którą włożysz została przeniesiona na klocki i tarczę, a nie na odkształcenie. Poza tym hamulce to nie jest przedstawienie jednego aktora. Szczęki mają być jak najbardziej sztywne, klocki efektywne, dobry pancerz do tego i linka nowa się rozciąga i dopiero po jakimś czasie ma swoją sztywność. No i bardzo ważne klamka. Z gumową klamką to najlepsze szczęki i klocki na nic się zdadzą.

Alhongi nie są wcale takie złe. Miałem i jeździłem i dają radę. Sęk w tym, że jak ktoś zmienia szczęki to przy okazji też coś jeszcze i stąd ten efekt. Po zmianie jednej rzeczy możesz nie zobaczyć różnicy zbyt dużej. Na pewno będzie. Ale jeżeli byś wymienił wszystko na lepszej klasy, a do tego wyczyścił obręcz to tak, byłaby różnica i to zauważalna nawet dla kogoś kto w ogóle nie jest w temacie. Co do ustawiania to prawda. Z Alhongami na początku nie ma zbytni problemów, ale po próbie czasu i warunków atmosferycznych dobre zaciski dają się regulować, a alhongi odmawiają współpracy. W dodatku Shimano ma większy zakres regulacji z tego co zauważyłem.

 

Co do opon to posłużę się przykładem. Jest KNEDA http://allegro.pl/opona-12-1-2x2-1-4-kenda-k850-62-203-i5009847122.html i jest KENDA http://allegro.pl/opona-28-kenda-slant-six-700-x-35c-kevlar-120tpi-i5041318080.html a to już nie ta sama KENDA. Pewnie masz tą za 20 zł, więc ona nie trzyma wcale dobrze. Mimo tego, że wygląda na taką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obręcz odtłuścić czy przemyć to nie problem , najbardziej właśnie martwi mnie ich regulacja po czasie. Do czasu gdy nie trzeba ich regulować będą działać ale jak się rozregulują to nic nie wyszło . właśnie stąd to pytanie. Chciałem właśnie się dowiedzieć czy warto wyłożyć na shimano czy mogą zostać Alhong-i. Z tego co przeczytałem wnioskuję że tak , dziękuję wszystkim za odp. :thanks:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem jak Ty: hamulce v-brake w rowerze za 1700zł najzwyczajniej w świecie nie hamowały. Zaprowadziłem rower na warsztat i poprosiłem, żeby coś zaproponowali i z tym zrobili. Pan powiedział, że najlepiej by wymienić wszystko - klocki, klamki, szczęki, linki. Zgodziłem się, i po kilku godzinach odebrałem rower, okazało się, że wymiana klocków na jakieś 13zł za 2 szt. i klamek na jakieś Avidy (75 zł za komplet chyba, ale mogę źle pamiętać) bardzo pomogło. Szczęki zostały te co były, jakieś Tektro ale ponoć wystarczająco dobre. Linki tez nie musiały być wymieniane. Od tamtej pory maszyna hamuje świetnie, bez porównania do tego, co było na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Od tamtej pory maszyna hamuje świetnie, bez porównania do tego, co było na początku.

 

 

No właśnie , gdy mój rower był nowy miał kosy a po pierwszej wymianie nie da się zatrzymać. Czyli jednak warto zmienić klamki z tych plastikowych szmelców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie idę w tarczówki bo v-ki już mnie denerwują , po za tym lekka ósema i zostaje bez hamulca. W każdym razie dzięki za wszystkie odp. Pytanie napisałem gdyż chciałem się dowiedzieć czemu moje v-ki nie hamują a koła nowe wzmacniane proste i nic. To co chciałem to już wiem Dziękuje wszystkim  :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...