Skocz do zawartości

[do 900zł] Jaki polecacie? Kilka wybrałem , proszę o opinię i ew. propozycje


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od razu zaznaczam że na forum jestem nowy ale w temacie rowerów trochę wiem i umiem , ale stoję przed dylematem wyboru roweru. W oko wpadło mi kilka rowerów , używki w grę  nie wchodzą. Boję się że jakiś dojechany trafię albo coś

Modele które wpadły mi w oko to :

 

-Hexagon v3

 

-Hexagon v4

 

-Rambler 2.0

 

-Rambler 1.0

 

-Hexagon x1 

 

-Hexagon x2

 

-Hexagon x3

 

Tu pojawia się dylemat jako że nigdy nie miałem tarcz a rambler 2.0 je ma nie wiem co o tym myśleć  :icon_question: Wyczytałem że w rowerze za kwotę do 1000 zł to prawie nie hamuje i lepiej wziąć v-ki. W dodatku na innym forum pisali że po dokładnej analizie okazało się że rambler ma chińskie zaciski i boję się o dostępność tarcz i klocków do nich. Problem z hexagon-em   v3 i v4 polega na tym że już nie są w sprzedaży (wnioskuję po tym że nie mogłem wyszperać nigdzie). Co do x1 ,  x2 , x3 wiem że to kross więc powinny być dobre ale ludzie piszą że pękają korby , zęby się wycierają , słabe klocki (klocki to akurat nie problem bo porządne 30 zł komplet) ,że słabe zaciski (alhonga , jakoś tak :P) że osie pękają a co Wy o tym myślicie? Proszę o opinię i ew. propozycje innych rowerów w tym przedziale cenowym 

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję 

:thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam v2 od 2010 po trzech latach kupiłem prawie wszystko nowe, bo się zużyło ale też dlatego że zacząłem jeździć nim na maratonach. Więc jak będziesz nim jeździć spokojnie nie jakieś tam straszne dystansy/trasy to ja bym się nie przejmował, że pękają korby bo mi jakoś nie pękła przez 3 lata a nie oszczędzałem roweru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słyszałem żeby Kross produkował własny osprzęt więc jak już coś się sypie to dlatego że w tej cenie lepszego osprzętu nie można wymagać, jest najtańszy jaki może być. Także pęka szajs który tam włożą. Jakość ram Krossa to inna bajka i tematów jest na ten temat wiele, także bardziej bałbym się o ramę niż osprzęt który można stopniowo wymienić na lepszy. 

 

Tarcze w takim sprzęcie to faktycznie kiepski pomysł, plus taki że możesz po jakimś czasie wymienić sobie same zaciski na lepsze ale podejrzewam że w takim rowerze to i piasty i tarcze będą kiepskie. Ale na pewno jakość hamowania czy dostępność klocków jest o niebo lepsza po zmianie zacisków na inne. 

 

Generalnie to ja bym się dwa razy zastanowił zanim kupiłbym nowy rower MTB za 9 stówek. Co byś nie wybrał będzie bardzo ubogie i złożone na najtańszym osprzęcie. Wiadomo że można to stopniowo ulepszać (o ile w ogóle rama Krossa może być sensowną bazą ;) ) ale to trochę nieopłacalne. Dużo bardziej wolałbym nieco dołożyć albo poszukać jakiejś używki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie , wiem że używka to lepsze wyjście ale wiesz jak to rodzice (hajs mój :D) chodzi o to że będą gadali "kupiłeś złom to masz" albo " żadnego złomu mi tu nie sprowadzaj" itp dla tego tylko nowy wracając do tematu wiem , w tej cenie osprzęt nie będzie mega ale który z nich będzie lepszym wyjściem? Bo czytałem że romet bierze ramy z chin ale to chyba norma? Po za tym rama kross-a będzie chyba dobrą bazą pod modernizację? Na początek planuję jeździć na tym osprzęcie co będzie w rowerze a później zacząć go wymieniać na lepszy. W końcu od czegoś trzeba zacząć , jak już wspomniałem używki to nawet nie ma co myśleć bo i tak nie bd mógł go kupić. Styl jazdy preferuję na nim głównie drogi polne bo w mojej okolicy to norma , jakieś lasy (nie ma zbytnio skoczni ani nic takiego) więc raczej takie szybkie zjazdy z gór , wjazdy w różne tereny (piaski ubite , sypkie czasem asfalt , bo ostatnio droga co do ronda idzie wylana jest asfaltem) ale wracając do tematu proszę o propozycję ewentualnych innych rowerów , dodam że ramblera wybrałem w zestawieniu bo ma dobre opony jest dość tani (ale za ceną idzie jakość) i ma tarcze bo jak miałem v-ki w starym rowerze to za chu* nie potrafiłem ich ustawić po za tym klocki które mogę kupić w sklepie rowerowym nie daleko mnie starczają na jakieś 50 km wiem normalne są na 2k a te na 50 km :P . Znów wracając wiem że każdy kiedyś się rozsypie a w przyszłości planuje modding , fakt  w romecie można zmienić zaciski ale trochę to też kosztuje a jak będzie z dostępnością części do tych oryginalnych rometa? Jeszcze jedno  romet podoła? Czy raczej kross? Ew. piszcie jakie inne mogą się nadać

 

Jeśli ktoś wytrwał do końca i przeczytał całość , dzięki za poświęcony czas , wiem że trochę namieszałem mam nadzieję że to nie problem i proszę o dalsze odp.

 

Co do masy ciała i wzrostu to 55kg i 167 cm więc tu ograniczeń raczej nie ma


Ja mam v2 od 2010 (...) Więc jak będziesz nim jeździć spokojnie nie jakieś tam straszne dystansy/trasy to ja bym się nie przejmował

No tak chodzi o to że już nie dostanę ani v2 ani v3 może v4 gdzieś  na magazynie w sklepie będzie ale tak to raczej ciężko go wyłapać a to że z czasem coś pęknie norma. Nie przejmuję się tym zbytnio ale wolę zaczerpnąć porady i opinie poczytać a nie że już pierwszego dnia będzie się nadawał na złom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napaliles się na tego Krossa strasznie:) rama w rowerze jest bardzo ważna, jak kiepska to nie opłaca się inwestować.

Nie tak dawno czytałem o paru wpadkach Krossa (sam nie miałem ich sprzętu), związanych z źle wykonanymi ramami.

Moim zdaniem lepiej wziąć gorszy osprzęt, a lepszą ramę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napaliles się na tego Krossa strasznie:) rama w rowerze jest bardzo ważna, jak kiepska to nie opłaca się inwestować. Nie tak dawno czytałem o paru wpadkach Krossa

 

 

Oj się napaliłem , ale fakt też czytałem o tych wpadkach i chyba jednak zdecyduję się na ramblera 2.0 z racji tego że ma tarcze. Później zmienię je na hydrauliki (na forum widziałem niezłe okazje można trafić). Co sądzicie o ramblerze? Miał może ktoś go w rękach lub coś w tym stylu? Nigdzie nie mogłem znaleźć żadnego testu , recenzji , opinii , nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobry okres na kupowanie roweru, jest dużo okazji cenowych, więc może nie zamykaj się tylko na te w/w.

Za lekko ponad tysiąc jest Rambler 5 na "alledrogo" już z przesyłka i gratisami. Napisz do sprzedawcy, może odpuści Ci z 4-5 dyszek tez nich. 

 

Albo poświęć dzień, przejedz się do 3miasta i pochodz po sklepach. Czasami można trafić lepszą okazje niż w necie. Rowery z wystawy, modele z przed 2 lat etc.

 

Ale przede wszystkim to dozbieraj dwie stówki, opłaci się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To dobry okres na kupowanie roweru, jest dużo okazji cenowych

 

Niektórzy piszą że latem jest lepiej kupić sam już nie wiem ;/ w każdym razie  wybiorę się jeszcze do sklepu w mojej okolicy mają co prawda używki ale to blisko i będę mógł na spokojnie go obejrzeć. Na aledrogo np. nie mam możliwości go obejrzeć bo są za daleko.Czyli jednak lepiej kupować zimą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramat! Za ciężki do sklepu po bułki, za wolny żeby pojechać na działkę i zbyt badziewny żeby pojeździć ostrzej. Jeśli masz taki budżet to popatrz na rowery które wymieniono w pierwszym poście.

 

Hmmm, szkoda a wychodząc nieco poza granice ceny co myślicie o tych?

Arkus Grand Canyon 100 z 2015 roku

Arkus Grand Canyon 200 z 2015 roku

Romer fusion 505

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...