Skocz do zawartości

[napęd/korba] wymiana blatu czy całej korby?


DIYaudioPawelS

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

posiadam rower AUTHOR DEXTER 29 2012 http://www.bikekatalog.pl/2012//rowery/263/Author.%28rowery%29.Dexter.29/

po 2 latach jazdy mam juz kompletnie zajechany naped, ktory dosc szybko musze wymienic (coraz bardziej przeszkadza)

kasete, lancuch i kolka od przerzutki kupie jak w oryginale

 

ale problem mam z korba (Korba: SUNTOUR XCR-V3-T414 44-32-22 (170/175 mm))

obecnie wyglada tak (przepraszam za jakosc zdjecia - telefon)

0kclptncfnxzol3v7fdi_1416677669.jpg

dla porownania kolka przerzutki

ttyab620ez7ehs677lpt_1416677673.jpg

 

nowa korba to koszt ok 110zl (tyle obecnie nie mam)

sama zebatka 32t to koszt 35zl na allegro (gorna bym jeszcze doszlifowal, dolna praktycznie nie byla uzywana)

 

i teraz pytanie - wymieniac sam blat?

czy moze kupic cala nowa korbe w cenie powiedzmy 50zl?

 

jak blat to na dedykowany do suntour'a, czy moze shimanowskie? ktore trwalsze?

jak korba to jaka? wymagana linia lancucha 50mm, zeby nie wymieniac swiezej osi suportu

czym w ogole roznia sie tanie korby od drogich?

 

 

teraz juz wiem o czym pisaliscie z "wyciaganiem sie lancucha" i dlaczego trzeba go tak czesto kontrolowac...

tym razem tez kupie przyrząd do sprawdzania lancucha i bede wymienial na czas ;)

 

 

z gory dziekuje za odpowiedzi

pozdrawiam

Pawel S - DIYaudio.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki Shimano pasują, bo mają ten sam rozstaw śrub BCD = 104 mm.

Korba XCR jeszcze nie jest taka zła, bo jak już ma wymienne blaty to jest już tak jakby Alivio od Shimano.

 

Co do trwałości to wszystkie zębatki są praktycznie takie same oprócz tych aluminiowych z wysokich grup, które trwałe nie są. Im lepsza korba tym lżejsza. Do tego im wyższa grupa tym sztywniejszy rodzaj mocowania suportu, ale Ty chcesz zostać przy kwadracie i tak.

 

Poszukaj jak najtańszego blatu 32T i zmień moim zdaniem skoro suport nowy. Zmiana korby na kwadrat na korbę na kwadrat to żadna inwestycja :teehee:

 

Ja mam rower droższy niż auto i jestem z tego dumny :sweat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale do wymiany mam kasete, lancuch, kolka, korbe i tylne kolo (do wymiany piasta, ale sie nie oplaca)
Co do tego kola, to miałem tak samo jak Ty w przednim kole. przeplatać się nie opłaca, a obręcz Mavica żal wyrzucić, więc kupiłem nową identyczną piastę Shimano  i przełożyłem wszystkie bebechy do tej starej (miski, konusy, łożyska) i chodzi jak nowa, a korpus piasty jest w zasadzie niezniszczalny. Koszt regeneracji 30 zł + 45 minut roboty. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zmiana korby na kwadrat na korbę na kwadrat to żadna inwestycja
tez mi to koledzy wspominali. mialem zmieniac system podczas wymiany suportu, ale jak zobaczylem ceny to odpuscilem. wtedy bylo jeszcze gorzej z kasa

 

 

 

a korpus piasty jest w zasadzie niezniszczalny.
niestety u mnie zardzewial korpus :(

w tylnym kole - mocno zaniedbalem ten rower :(

sluzyl mi jak samochod sluzbowy - mial jezdzic i juz!

 

w takim razie dzisiaj po pracy zrobie zakupy ;)

 

a zna ktos jakis sklep gdzie zebatka jest tansza niz te 35zl? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

posiadam rower AUTHOR DEXTER 29 2012 http://www.bikekatal...ery).Dexter.29/ po 2 latach jazdy mam juz kompletnie zajechany naped, ktory dosc szybko musze wymienic (coraz bardziej przeszkadza
A tak z ciekawości zapytam. Ile kilometrów zrobiłeś, że aż tak zajechałeś napęd??? A ten amortyzator w Twoim rowerze to jeszcze działa, czy już tylko robi wagę???

 

niestety u mnie zardzewial korpus :(
  To w rowerze za prawie 2.5 tys  są piasty ze stalowymi korpusami???? 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

28 zł
to samo znalazlem ;)

faktycznie kaseta i lancuch niewiele drozej niz na allegro

 

 

 

 

A tak z ciekawości zapytam. Ile kilometrów zrobiłeś, że aż tak zajechałeś napęd???

sam bym chcial to wiedziec! :D

licznik mam od niedawna...

rowerem jezdzilem praktycznie codziennie. glownie do pracy.

wiec policzmy kompletne minimum -  2,5 roku razy 10km (dystans z domu do pracy i do domu) dziennie = 9000km

po zakupie licznika wychodzilo ok 200km/tygodniowo

ale czasami byly wycieczki po 70-100km/dziennie (glownie sezon letni), no i jakies 5 miesiecy bez jazdy po wypadkach :P

wiec szacunkowo mysle ze te 10 000km jest zrobione

 

 

 

 

A ten amortyzator w Twoim rowerze to jeszcze działa, czy już tylko robi wagę???
o amorek zaczalem dosc szybko dbac. regularnie jest smarowany, bo inaczej to ledwo co dziala :P

i tak jest prawie na maxa skrecony...

nie mam porownania z dobrymi amorkami wiec nie wiem czy poprawnie dziala

 

 

 

 

To w rowerze za prawie 2.5 tys  są piasty ze stalowymi korpusami???? 
tak, 29ery maja strasznie zawyzone ceny :/

ale juz poluje na http://allegro.pl/kpl-28-29-lozyska-tarcza-fw-disc-novatec-2-kolory-i5026494389.html

dzisiaj byla wyplata wiec... znowu bede jadl suchy chleb :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o amorek zaczalem dosc szybko dbac. regularnie jest smarowany, bo inaczej to ledwo co dziala :P i tak jest prawie na maxa skrecony... nie mam porownania z dobrymi amorkami wiec nie wiem czy poprawnie dziala

Tak pytalem o amor, bo uginacze na 300-350zl zazwyczaj wytrzymują w rowerze dużo krócej niż napęd. Sam dałem się nabrać i latem kupiłem Suntoura XCM i po przejechaniu 1300 km trafił do serwisu z 2 mm luzami (naprawione na gwarancji). Jak chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji jest Twój, to weź ramę między nogi, chwyć kierownice , zaciśnij przedni hamulec i zacznij ruszać rowerem przód - tył, to poczujesz jak jest luz i zobaczysz na uszczelce...

 

ale juz poluje na http://allegro.pl/kp...5026494389.html dzisiaj byla wyplata wiec... znowu bede jadl suchy chleb :P

  Jak już chcesz wydać 400 na kola to polecam coś na obręczach Alexrims. Tu masz na piastach kulkowych Shimano http://allegro.pl/28-29er-deore-alexrims-tarcze-center-lock-p-t-i5043423130.html

Nie wiem czy jest sens reaktywacji tej twojej korby jak za 70 zł można kupić Shimano Tourneya, a ten największy blat też już masz mocno podjechany i może być tak że wymienisz średni, a za chwile będziesz wymieniać największy. :teehee:http://allegro.pl/korba-fc-m-171-shimano-tourney-42-t-kb16-i5003487496.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

Nie zgodze się :) Koła bierz te co podałeś. Masz bardzo dobre piasty na maszynach, a nie kulki, no i 36 szprych. Przewaga Alexrims'a jest czysto teoretyczna i nawet jak jakaś jest, to przy Twoim jeżdżeniu tego nie zauważysz. Poza tym kolega wrzucił  linka do kół pod tarcze Center Lock, a kolega chyba ma tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak chcesz się dowiedzieć w jakiej kondycji jest Twój, to weź ramę między nogi, chwyć kierownice , zaciśnij przedni hamulec i zacznij ruszać rowerem przód - tył, to poczujesz jak jest luz i zobaczysz na uszczelce...
zauwazylem to juz dawno. bawilem sie tak jak stalem na swiatlach ;)

ale koledzy (doswiadczni sportowcy) mowili ze to naturalne zjawisko i mam sie tym nie przejmowac

 

 

 

Nie wiem czy jest sens reaktywacji tej twojej korby jak za 70 zł można kupić Shimano Tourneya
i dlatego o to pytalem!

ta korba ktora podlikowales odpada - 170mm i inna linia lancucha 


http://allegro.pl/ko-alfa-3-42t-rozbieralna-luksus-za-grosz-kb14-i5003487615.html

a co powiecie o tym?

przelozyc blaty do mojej korby. nie drogo i nie musze zmieniac suportu ;)

a bym kupil razem z kolami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Poza tym kolega wrzucił linka do kół pod tarcze Center Lock, a kolega chyba ma tarcze.
Racja nie doczytałem.

 

Masz bardzo dobre piasty na maszynach, a nie kulki
Przewaga piast maszynowych nad kulkowymi też jest czysto teoretyczna  :whistling:

 

zauwazylem to juz dawno. bawilem sie tak jak stalem na swiatlach ;) ale koledzy (doswiadczni sportowcy) mowili ze to naturalne zjawisko i mam sie tym nie przejmowac
Tylko że ten luz powoduje, że amor coraz mniej się ugina, aż w końcu wcale tego nie robi tylko sobie waży 2,5kg, a tak po za tym to rzeczywiście nie ma się czym przejmować :thumbsup: 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

 

 

Racja nie doczytałem. forestowy, dnia 30 Sty 2015 - 10:30 PM, napisał: Masz bardzo dobre piasty na maszynach, a nie kulki Przewaga piast maszynowych nad kulkowymi też jest czysto teoretyczna 

Obie modele obręczy to średnia półka. Niekapslowane, porównywalna waga. Nic szczególnego. Ot, do normalnej jazdy bez katowania

Co do piast to racje rozkładają się po połowie. A wiadomo: racja jest jak du.. każdy ma swoją  :whistling:

Dla mnie wystarczy że są bezobsługowe - nie muszę do tego zaglądać. Jak padną wymienie łożyska.

 

Co do korby to jak koledzy wyżej: kup Alivio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do korby to jak koledzy wyżej: kup Alivio
latwo powiedziec, ale to kosztuje...

i tak sie zastanawiam czy wydac te 40zl na zebatke + poswiecic sporo pracy na szlifowanie...

czy faktycznie kupic calosc nowa :/

 

a mozeci polecic cos taniego na inny system niz kwadrat?

do konca dnia musze to kupic :P (waznosc karty kredytowej) 


http://allegro.pl/korba-alivio-m430-44t-kwadrat-r-170-175-czarna-i5003487429.html

chyba trzeba bedzie to kupic

jedna wysylka razem z kolami

 


dobra, kupilem wszystko

667zl :(

ale bol!

ludzie za tyle kupuja rowery i sa zadowoleni!  :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak im się tylko wydaje, że są zadowoleni, bo na dobrym rowerze nie jeździli lub ewentualnie korzystają z roweru, żeby po bułki skoczyć. Tak to i z Wigry 3 byłbym zadowolony :sweat:

 

Żywy przykład mojego ojca, siostry i kumpla, którzy pojeździli moim crossem (każdy przy innej okazji jak im roweru brakło) wcześniej mając okazje dosiadać markeciaków i każda z tych osób po jeździe stwierdziła, że "idzie jak przecinak"... Przecież to nie zbiorowa psychoza raczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wywal ją zupełnie, bo to obrzydlistwo!!

 

Jak masz dobrze wyregulowaną przerzutkę to nie ma żadnego sensu, bo ona jest niby po to, żeby łańcuch się nie wcisnął między szprychy a zębatkę jakby spadł na koło. Od tego jest blokada wychylenia (śruba L) przecież...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z korby też - wiadomo, przecież Ci się dżinsy w łańcuch nie wkręcą :teehee:

 

Nowe się zawsze kręcą super, ale znam i rozumiem ból nowych części zimą - szczególnie obecną bardziej błotną. W weekend ma trzymać mróz, a wtedy rower się nie brudzi to możesz poskładać i testować :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...