Skocz do zawartości

[napęd/hamulce] shimano deore vs slx 2014


buku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Prosilbym o pomoc w doborze napedu oraz hamulcow. Rower bedzie uzywany bardziej rekracyjnie do smigania w okolicach oraz 1-2 razy w roku jakies grubsze wypady 2-3 tygodniowe. Zalezy mi na tym zeby zlozyc rower w miare przystepnej cenie, ale zeby troche czasu uzytkowania wytrzymal, zeby sie zaraz nie rozlecial takze jak bedzie trzeba do czegos dolozyc to moge to zrobic aczkolwiek wolalbym nie :)

 

Ponizej podaje ceny poszczegolnych czesci oraz koszt calkowity, niektore nieduzo sie roznia cenowo takze moze jakos pomieszac opcje numer 1 z 2 ? Prosilbym rowniez o opinie hamulcow z opcji numer 2, uzywal ktos ich i moze sie wypowiedziec jak sie sprawuja ? Sa tanie takze byloby mi to na reke. Bardzo prosze o opinie. Dziekuje!!

 

Opcja 1: Całkowity koszt: 1714zł

Korby: Shimano SLX FC-M670 - 355zł

Lancuch: Shimano SLX CN-HG75 -75zł

Kaseta: Shimano SLX HG81 - 135zł

Przezutka przod: Shimano SLX FD-M671 - 76zł

Przezutka tyl: Shimano SLX RD-M675 - 172zł

Manetki: Shimano SLX SL-M670 - 160zł

Piasta przód: Shimano SLX HB-M675 - 97zł

Piasta tył: Shimano SLX FH-M675 - 109zł

Pedaly: Shimano Deore PD-M540 – 145zł

Hamulec przod + tył: Shimano Deore BL-M615 - 390zł

 

Opcja 1: Całkowity koszt: 1268zł

KorbyShimano Deore FC-M612 - 290zł

LancuchShimano Deore CN-HG54 - 55zł

KasetaShimano Deore CS-HG62 - 89zł

Przezutka przod: Shimano SLX FD-M671 - 76zł

Przezutka tyl: Shimano SLX RD-M670 - 140zł

Manetki: Shimano Deore SL-M610 - 140zł

Piasta przód: Shimano Deore HB-M525 - 66zł

Piasta tył: Shimano Deore FH-M525 - 93zł

PedalyShimano Deore PD-M520 – 94zł

Hamulec przod + tyłShimano BR-M396 - 225zł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rozmiar kół będzie miał ten rower? Mam tu na myśli korby które podałeś. Mając np. koła 26" i blat 40t bardzo czesto będzie Ci brakować biegów na asfalcie. Z drugiej strony nawet przy 29" ludzie często biorą 42t. W każdym bądź razie korba deore będzie tak samo trwała. Różnica w wyglądzie, trochę na wadze, a przede wszystkim w napisie :P.

 

Przez rekreacyjne śmiganie masz na myśli jazdę po okolicznych pagórkach, jakieś drobne zjazdy po kamieniach? Czasem wypady w góry? Jeśli nie, to przerzutka tylna ze sprzęgłem (675) jest kompletnie niepotrzebna i nigdy jej nie wykorzystasz. Do tego jest droższa, cięższa i ma więcej elementów które wymagają serwisu/mogą się popsuć.

 

Pedały - warto dopłacić do 540

Manetki - przy takiej różnicy w cenie również dopłaciłbym do SLX

Hamulce - zdecydowanie deore, a lepiej nawet dorzucić jeszcze kilkadziesiąt zł i kupić SLX - bardzo chwalone i polecane

Kaseta, łańcuch - jeśli rower w miarę budżetowy, to jak najtańsze i wymieniać w odpowiednim czasie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower bedzie posiadal kola 29". Rower bedzie w szczegolnosci jezdzony wlasnie w gorach/las takze pewnie wezme ta przezutke 675. Manetki wezme slxa jednak 20zl drozej to nie duzo :). Te hamulce jedynie wolalbym cos wlasnie -300zl. Moze jakies inne propozycje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a co sadzicie o napedzie w rowerze 29" kaseta 11-34, korba 40-30-22? Rzeczywiscie moze mi zabraknac przelozen tak jak napisal uzytkownik w pierwszej odpowiedzi i lepiej kupic blat 42 z przodu ? 

 

lucass33 deore manetki sa 20zl tansze tylko, dlaczego myslisz zeby zrezygnowac z slxow ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jak dla mnie to różnica jest za mała między Deore, a SLX. Dlatego wolałbym albo Deore, albo XT, z drugiej strony różnica tylko 20zł, myślałem, że wieksza.

Tutaj http://wrower.pl/porady/jakie-wybrac-manetki-shimano-do-roweru-gorskiego,5758.html  małe porównanie, zobacz co oferują XT to może się skusisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@topol

Teraz już wszystkie manetki shimano (od alivio w górę) można obsługiwać tylko kciukiem :P. A jeśli chodzi o wybór. XT rzeczywiście działają fajnie, ale trzeba dopłacić ~100zł w stosunku do SLX.

Skoro chcesz jeździć głównie w górach, to powinieneś wziąć hamulce SLX. Pamiętaj że apetyt rośnie w miarę jedzenia. Za jakiś czas pewnie najdzie CIę ochota na ostrzejsze trasy. Co do korby, to do 29" i terenu wystarczy blat 40. Chociaż to kwestia preferencji i "łydy" - niektórzy wolą 42. Rozważ też napęd 2x10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zwrócę uwagę na łańcuch ;) SLX z pierwszego zestawu nie uchodzi bynajmniej za cud techniki, a Deore z drugiego ma całkiem zszarganą opinię (wrzuć w wyszukiwarkę "guma od majtek" i sam zobacz  :teehee:). Jeśli łańcuch Shimano, to XT (da się je całkiem tanio dostać), ale najlepszą opinią cieszy się Campagnolo.

 

Co do kaset, to przede wszystkim patrz na pojemność. Dobierz idealny zestaw przełożeń do Twojej jazdy, a dopiero potem rozglądaj się konkretną grupą. W praktyce: jeśli nie liczysz gramów, to nie ma wielkiego sensu zakup powyżej Deore. Działać będzie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Shiryu ok dzieki za odpowiedz, wezme pewnie lancuch xt tylko 10zl drozej wyjdzie.

 

Mam pytanie jeszcze, jak dobrac idealny zestaw przelozen do jazdy, jest jakas zasada ? Zastanawiam sie wlasnie nad korba 42-32-24 i kaseta 36-11 lub korba 40-30-22 i kaseta 34-11. Jezdzic bede w wiekszosci po jakis gorach/gorkach, po lesie, lecz po takich drogach prostych bardziej offroadowych tez bede duzo jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawiam sie wlasnie nad korba 42-32-24 i kaseta 36-11 lub korba 40-30-22 i kaseta 34-11. Jezdzic bede w wiekszosci po jakis gorach/gorkach, po lesie, lecz po takich drogach prostych bardziej offroadowych tez bede duzo jezdzic.
 Jeżeli jeździsz z mniejszą kadencją to ten pierwszy zestaw będzie się lepiej nadawał na Twoje potrzeby. Ale jak lubisz "kręcić młynek' używasz tylko miękkich przełożeń to możesz brać ten ten drugi zestaw. Pewnie masz już jakieś doświadczenie jeżeli chodzi o jazdę rowerem więc przypomnij sobie na jakich przełożeniach najczęściej jeździsz/jeździłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dobrac idealny zestaw przelozen do jazdy, jest jakas zasada ?

Ja do analiz używałem kalkulatora z tej strony: http://www.gear-calculator.com/  Popatrz jakich przełożeń używasz, czy pasuje Ci ich zakres (może gdzieś jest za twardo lub za miękko?) i poszukaj optimum. Sobie dobrałem w ten sposób nietypową dla crossów kasetę 12-36 (korba 48-38-28) i...  trafiłem w 10 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@buku, jak byś był zainteresowany to mam do sprzedania:

 

Manetki: Shimano Deore SLX 3x10

Hamulce: Shimano Deore BL-M615 czarne + tarcze SM-RT54-S centerlock 160mm

Kaseta: Shimano HG62-10 11-36

Łańcuch: Shimano HG74

 

 

Wszystko ma przejechane 200km. i pochodzi z mojego roweru który kupiłem na wyprzedaży i teraz wymieniam osprzęt. Jak coś to pisz na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie jeszcze, jak dobrac idealny zestaw przelozen do jazdy, jest jakas zasada ? Zastanawiam sie wlasnie nad korba 42-32-24 i kaseta 36-11 lub korba 40-30-22 i kaseta 34-11

Jest taka zasada, nazywa się "własne potrzeby i preferencje" ;)

Nikt za Ciebie tego nie wybierze, tak jak nikt nie przymierzy za Ciebie butów. Trzeba do tego dojść przez własne doświadczenia, pomocne mogą być tez kalkulatory jak ten podany wyżej. Jeśli nie jeździsz od wczoraj to powinieneś chyba coś wiedzieć na temat specyfiki swojej jazdy, kondycji, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...