Skocz do zawartości

[retro rowery] Luźna gadka- skąd fenomen retro bike'ów?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Patrząc na staż forumowiczów jestem zdecydowanie początkującym i z chęcią poczytam jakie są zdania na w/w temat.

Od kiedy weszła zajawka na rower czytałem wszystko co było z nim związane. Trafiłem na fora, zdjęcia i blogi nt. retro bików i tu szok.

 

Jak to jest, że w dobie wszechdostępnej i przystępnej cenowo (pomijając skrajności) technologii używanej w rowerach masa ludzi ma AŻ taka zajawkę na odrestaurowywanie rowerów z lat 80/90. Ani to klasyczny wygląd ani technicznie nic co brakowałoby w dzisiejszych rowerach.

Patrzyłem na ebay'e i inne portale aukcyjne- jakie tam płyną kwoty na sprzęt retro... głowa mała. 

 

Czy chodzi tu może o powiew sentymentu starszych użytkowników? :) a może fenomen prostoty?

 

O co w tym chodzi? :)

 

Mam tu na myśli głównie rowery mtb.

Zarzucam fotą przykładowego retro 'cuda' http://www.retrobike.co.uk/wp-content/uploads/2013/12/ee76b3aa.jpg

 

A tak swoją drogą jeśli zły dział to proszę o przeniesienie. 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.retromtb.pl/index.php

po pierwsze primo,:

- nostalgia za latami młodości gdy to oglądało se w katalogach super hamerykańskie rowerki a jeździło się na wigry 3 , (bo tylko to było, albo zarabiało sie 100$ a rower kosztował 2000$).

po drugie primo: kiedyś rowery były dopieszczone , były luksusowym towarem (przynajmniej te wyższej klasy).

Firmy stosowały kosmiczne technologie by podnieść przestiż marki.

Jak coś było markowe to miało sie gwarancję trwałości.

A teraz.... wiesz sam, iż 90% rowerów to tłuczona po taniości marketówa, która po gwarancji się rozpierdziela bo (optymalizacja produkcji) firma chce sprzedawać więcej.

po za tym - kup sobie teraz  mtb które waży 11, 5 kg i jest nie do zarżnięcia

ile wydasz? 5-6-7 tyś?

 a ja mam takie za pińć set :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach