Skocz do zawartości

[Hamulce] X0 czy coś innego?


Foxi

Rekomendowane odpowiedzi

Kupuje rower, w który fabrycznie będą Avid X0 i zastanawiam się czy ich od razu nie zmienić. Słyszałem, że nie są to fajne hamulce. A nie chce sam ich testować bo jeśli mam je wymienić to wolę je sprzedać jako nowe. Jakie jest wasze zdanie o Avid X0 i co zamiast ich miałbym wybrać? 

 

Dodam, że ważę 70kg a lubię trochę poszaleć w terenie XC/Maratony. Cenowo to podobnie do nowych X0 czyli coś z wyższych półek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to się zastanawiałem na Formula R1 :D A czy XT nie będą lepsze?

 

Jeśli chodzi o hydrauliki to jestem kompletnie zielony w temacie gdyż aż ponieważ nigdy nie miałem. Całe życie na V-kach ;) Więc samo przejście na tarcze to będzie przeskok. Tylko nie chcę aby hamulce odbiegały od reszty sprzętu. Napęd X0 koła DT1501, SID World Cup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hydraulika jest bardzo ważna ale to nie jest tak, że masz przykładowo pełnego XTR'a i musisz mieć to samo w hamulcach. Do Avidów zaufania nie miałem i miał nie będę. Powodów jest cała masa.

 

Jeśli idzie o Shimano to najpopularniejsze są Deore i SLX'y. XT to praktycznie SLX tylko znaczek inny. A jak chcesz prestiż i moc to zamień X0 na Zee.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o prestiż, tylko o spasowanie roweru ;)

A co do samych hamulców to wiem, że siła hamowania to nie wszystko bo liczy się również modulacja. I inne rzeczy jak awaryjność, grzanie się.

 

Chcę mieć w miarę lekkie hamulce, które dobrze hamują. Trochę popatrzyłem na te SLX i faktycznie opinie są dobre cena też szkoda mi tylko tej wagi ;) (co by nie było lubię manie lekkości ale karbonowe hamulce bez siły hamowania i modulacji mnie nie interesują) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach