Skocz do zawartości

[zmiana skoku] czy da sie zmienić skok w Rs reba rl dual air z 2012 roku


walkingchair

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchaj Reba to amorek do XC więc z tymi skokami to już przesada. Ja mam 100mm i na technicznych sekcjach często brakuje mi skoku. Pomysł jest bardzo sensowny ale jakiejś radykalnej poprawy się nie spodziewaj. Nie mniej masz Dual Air więc masz taką opcję i trzeba z niej skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poprawi i to zdecydowanie. mam rebe z u turnem i jak tylko wjezdzam do lasu to ustawiam na 115. mniejsze prawdopodobieństwo ze przelecisz przez kiere :)

 

a właśnie wez pod uwage jeszcze kąty ramy - zeby się nie spierdzieliły :)

Edytowane przez z0neee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mowie o dh.przecież bez tylnego dampera marzenie o fr dh -nie ma mowy. Chodzi tu ze na moje 90 kg nie starcza mi skoku na dość dużych nierownosciach.pytam się tylko czy to poprawi komfort w górach a więc czy to jest naprawdę warte uwagi. Pozdrawiam

 

Zdecydowanie będzie lepiej na konkretnych odcinkach. Sam bym u siebie zwiększył skok ale zmieniam rower więc już tego nie potrzebuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jeszcze jedna wątpliwość.czy jak mam niepełne dolne czesci dwóch ramiaków amora ma to wpływ na powiekszenie skoku moze?sa puste do pewnego miejsca gdzies w 3//4 wysokosci tarczy .dwa zawory sa jakby na stożkach a wokolo jest pusta przestrzen, nie jest wypełniona do konca do scianek zewnetrznych.w waszych opisach konserwacji reby widzialem  ramiaki do samego dołu wypelnione w tym temacie 3 zdjecie 1 post uzytkownika Maniak pod napisem serwis własciwy http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/

 i 2 rzecz jaka maxymalna tarcza wejdzie do amora ? bo gdzies  widzialem ze moga wejsc 203 mm to prawda?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie roczniki reby dual mialy wlasnie tak skonstruowane golenie dolne, coś ala SID.

Podniesienie skoku u mnie rocznik 2008 znacznie poprawilo czulos.Lecz dziwna rzecz sie dziala gdy naciskalem na kierownice stojac na nogach. Gdy sie prostowal slychac bylo charakterystyczny stukot. Doniesienia z forów rowerowych byly wspolne i zgodne.

Z rebą tak jest gdy ja podnosisz. Ciekawi mnie rocznik 2010/2011 bo to w tych latach wsadzano golenie sido podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to czy reba fabrycznie ma możliwość tarczy 203 mm. Czy jak będę miał 180 po podniesieniu skoku to będzie bezpiecznie? I jak jest z tymi stukotami? Będą się pojawiać jak podniose skok?

 

Ps mam heble SLX BR M675

Edytowane przez walkingchair
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Te stukoty muszą być Zawsze jak się zwiększa skok?

Jakie stukoty? masz na myśli dźwięki przy pracy ? Nie nie powinno ich być.

 

 

czy można do reby dać sztywna os 15 mm?

W sensie jak obecnie nie ma? Wymiana goleni dolnych jest odpowiedzią na twoje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładki to dual air tylko, a w solo air chyba będzie więcej do wymiany. Byłem w serwisie w którym bywam i najpierw powiedzieli że nie można tego zrobić. Po długiej rozmowie jednak chyba da się to zrobić. Z tym ze aż 150 minimum będzie kosztować. Wiec czy jest to drogo czy nie wg was? Jeżeli to ma być tylko wymiana podkładki? Czy jest konieczna po2 latach generalna odnowa amortyzacji? np wymiana oleju w komorze,oringow uszczelek kurzowych kurzowych i jeszcze innych uszczelek +poskladanie koszt rzędu 250zl.czy to jest drogi serwis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Z tym ze aż 150 minimum będzie kosztować.

Chodzi tylko o zmianę skoku ?

 

 

Czy jest konieczna po2 latach generalna odnowa amortyzacji?

A to zależy. Jedni w 2 lata robią 3000km, inni 15000 :P Ogólnie serwis powinno sie robić co sezon. Taki mały, polegający na przeczyszczeniu i smarowaniu. 150zł to kwota realna jeżeli wymieniają ci kompletnie wszystko co sie wymienia, czyli wszelkie uszczelki, oleje. Natomiast, jeżeli widelec działa ci poprawnie, nic nie ucieka nic nie cieknie a na serwis idzie bo masz taki kaprys ze skokiem, sadze ze ok 50zł to by była uczciwa cena. Jednak trzeba wyjąć wideł z ramy, i go niemal całkowicie rozebrać.

 

Jeżeli nie chcesz tyle płacić na miejscu, możesz komuś z forum podesłać, jak będzie miał chwile czasu to sie tym zajmie.

 

 

 

czy można zmienić skok ze 100 na 120, ale w widelcu RS Recon silver TK z solo Air rocznik 2011/2012 na 90% 2012

Dual air to zupełnie inna konstrukcja od solo. w dodatku silver nie ma jak to ma np reba tłumika i sprężyny wewnątrz goleni tylko sa tam oddzielne kartridże. poza tym sprężyna solo air wygląda bardzo podobnie, da sie uciąć skok bez większego problemu ale by go wydłużyć potrzeba zainwestować ok 100zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puklus

tak tylko za rozebranie i zmiane skoku 150 zeta chcą. 150 zeta tez chca jak chcesz zrobic ten mały serwis co roku bez wymieniania wszytkiego. za duzy serwis ze zmiana olejów i wszystkiego chca 250 zl..czy zwiekszenie skoku na jak duzo zmniejszy sztywnosc? dalej bedzie mozna miec tarcze 180mm?pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...