Skocz do zawartości

[amortyzator] Czy DT to odpowiedni wybór?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam aktualnie starego Suntour XCR chyba z 2010r. (Kellys Magnus 2010 na częściach od SRAM). Mam spore problemy z drętwiejącymi dłońmi, a w okolicy jest bardzo dużo brukowanych dróg. Czy ten amortyzator będzie dobrym wyborem? http://allegro.pl/show_item.php?item=5008789940&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

Nie znam się na tym kompletnie. Wiem tylko, że nie mam taperowanych sterów, ale to chyba wystarczy kupić nowe stary (nie trzeba całej ramy). Czy są jakieś lepsze odpowiedniki za tą cenę? Oraz jakie są wasze opinie dokładnie o tym amortyzatorze?  Jeżdżę sporo maratonów plus czasem XC. Ważę 70kg.

Pozdrawiam

 

P.S. Czy za tą cenę dostanę amortyzator, który będzie sobie radził z brukiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taperowana jest rura sterowa i główka ramy musi być do tego przystosowana. Krąży legenda o sterach FSA Orbit ITA, które pozwalają wsadzić taperowaną rurę sterową w prostą główkę ramy, ale musi być ona pod pół zintegrowane stery.

Strasznie ciężko je dostać, a i nie gwarantują one 100% sukcesu. Tak, wiec rama musi być odpowiednia :bye2:

 

O jakim bruku mówisz? Takie typowe "kocie łby" jak się po lasach zdarzają czy kostka brukowa? Tej drugiej amortyzatory nie wybierają...

 

Niemniej jednak za 1000 zł pod koło 26' i z prostą rurą sterową jest sporo bardzo dobrych amortyzatorów i na pewno się coś wybierze.

Suntour Epicon już wpomniany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała puszcza bukowa i części arkońskiej w Szczecinie jest usiana starymi niemieckimi brukowanymi drogami. Teraz to przypomina brukowane drogi po bombardowaniu ale też są spore odcinki ównego i strasznie telepiącego ciało bruku. Będę się rozglądał za innymi amorami o prostej rurze. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się napaliłem... ; p

Tych Epiconów jest cała masa modeli. Teraz w nich będę musiał poszperać. Jeździłeś na nim? Jak wybiera takie małe nierówności o dużej częstotliwości?

 

Jak kupować to najlepiej z ubiegłego rocznika bo są jeszcze lepsze. Co do wersji to zdecyduj czy chcesz mieć manetkę blokady na goleni czy nie. Najlepiej w wersji RLRC (regulacja kompresji, tłumienia) i na sztywnej osi QR15mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki, że potrzeba nowej piasty ale jak już chcesz wydać tyle kasy na porządny wideł to pasuje mieć sztywną oś. Nie mówię, że to konieczność ale ja już raz popełniłem ten błąd i więcej bym tego nie zrobił. Decyzja należy do Ciebie. Zresztą nie wiem czy te "najbogatsze" wersje Epicona nie są wyłącznie pod QR15.

 

Jest tu gość co prowadzi sprzedaż Suntour'a i załatwiał już takie przypadki jak twój i klient był zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cię

Do ramy z roweru Kellys Magnus 2010 nie wmontujesz amorka ze sterówka tapered, a ten co upatrzyłeś taką sterówke ma. Są z firmy FSA takie specjalne stery FSA Orbit ITA, próbowałem to montować choć do innego kellysa, lecz jak w innym nie pasowało to myslę że w twoim także nie będzie. Szukaj najlepiej amorka pod sterówkę 1/1/8"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są odpowiedniki na oś 9mm? To naprawdę tak duża różnica między tym, a sztywną osią? FOX pewnie za drogo by wyszedł amor tej klasy. Ale może coś innego?

 

EDIT:

Tutaj jest fajny DT Swiss z prosta rurą i osią 9mm....w sumie jedyny na allegro. ale kosztuje już znacznie więcej

 

http://allegro.pl/amortyzator-dt-swiss-xrm-100-26-lemonbike-i5012939933.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedni zaklinają że różnica jest olbrzymia, inni jej nie czują, pomiary pokazały że rożnica jest... dyskusyjna.

To czy korzyść odczujesz zależy od wielu czynników (terenowych i ludzkich), do tego zależy jakie koło będziesz miał do widelca z osią 15 mm. 

 

Faktem jest że od pewnego czasu lepszej jakości widelce są wypuszczane z taką osią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT po pierwsze d... nie urywa pracą po drugie problematyczny jest serwis. W tej cenie jak już możesz ją zwiększyć pojawiają się czasem Reby. Bardzo ładnie pracuje też Minuta Manitou ale cholernie trudno ją dostać.

 

Sztywna oś nie jest jakoś tam konieczna w 26er ale jak już wspomniałem chcesz dać nie mało kasy. Wszędzie gdzie patrzę na najnowsze Epicony to jest sztywna oś co mnie nie dziwi.

 

Czy masz spory problem z zapleceniem koła pod nową piastę bo sam jej koszt nie jest duży??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmianą koła, tak, jeśli nowa piasta będzie miała wyższe kołnierze, co przy użyciu tej samej obręczy będzie powodować konieczność użycia innych szprych, to się z kolei opłaca tylko jeśli obręcz masz w dobrym stanie i/lub wysokiej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Tutaj jest fajny DT Swiss z prosta rurą i osią 9mm

Ten DT nie jest fajny....albo wróć.... czego oczekujesz od amorka? Twój problem:

 

 

Mam spore problemy z drętwiejącymi dłońmi
 

nie musi być efektem złego amorka,ale niewłaściwej pozycji na rowerze.

Enyłej, DT to typowy wyścigowy amorek z bardzo wysokim tłumieniem kompresji i stosunkowo niskim komfortem. Można wstępnie przyjąć,że Marcok będzie lepszym wyborem. Ale zanim kupisz Marcoka sprawdź interwały serwisowe,bo Gregorio dosyć radykalnie podchodzi do napraw gwarancyjnych w amorkach,które nie mają odpowiednich przeglądów. DT ma znacznie większe przedziały czasowe między serwisami. 

Alternatywą jest Raidon

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-26-nowy-disc-i5010439978.html

http://allegro.pl/sr-suntour-raidon-rl-r-air-100mm-rld-2013-disc-i4996847435.html

 

Nie wymaga zmiany piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...