Skocz do zawartości

[Łańcuch]Lepiej 2x HG53 czy jeden Connex 900?


Moorzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość forestowy

U  mnie HG-53 regularnie czyszczony bez jazdy w błocie i piachu (no może ze 2 razy) wytrzymał 1200 km przy identycznej kasecie. Ale mogę mieć "ciężką" nogę.

Do nowej kasety HG-80 kupiłem 2x Campe Record C9.

Connex albo Campa - innego wyboru nie masz. Żaden Shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się powtórzę z innego tematu - KMC X8 zrobił 11 (albo 12) tysięcy kilometrów na jednej kasecie HG50 i nadal na nim jeżdżę. W porównaniu do poprzedniego łańcucha Shimano HG40 jest przepaść jakościowa, bo pomijam wyciąganie ale powłoki ma zdecydowanie lepsze a kosztował niewiele więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

U  mnie HG-53 regularnie czyszczony bez jazdy w błocie i piachu (no może ze 2 razy) wytrzymał 1200 km przy identycznej kasecie. Ale mogę mieć "ciężką" nogę.

Cięższej ode mnie na pewno nie masz, no chyba, że stajesz na pudłach w ogólnopolskich maratonach :P A co to znaczy "że wytrzymał 1200 km" - zaczął na kasecie skakać czy miarką wpadła do końca?

Ja z Shimano jestem zadowolony na 3xXTR robię ok. 13 kkm, z kolei Connexy wydawały mi się bardzo miękkie (chyba, że trafiłem na jakąś wadliwą partię), C9 - klasa sama w sobie, ale bardziej ekonomiczne są XTRy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to się nie wypowiadam, bo ja jeżdżę zawsze na 3 łańcuchach do zajechania i mam dziwne uczucie, że łańcuchy nie rozciągają się proporcjonalnie do pokonanego dystansu - np. jedne rozciągają się szybciej na początku, a znacznie wolniej później  :sorcerer: Conexxy np. na początku były OK, a później się rozchodziły jak masło, nie mogłem aż uwierzyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cała miarka wpadła.

 

I co z tego? To oznacza, że łańcuch jest zajechany? :D

Jeśli tak, to w mojej szosie jest zajechany od ostatnich 3kkm, był zajechany jak ją kupiłem i zanosi się na to, że jeszcze kilka tysi wykręcę zanim padnie... ;)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy
I co z tego? To oznacza, że łańcuch jest zajechany?

 

Tak, to oznacza że łańcuch jest zajechany i nadaje się do wymiany. Oczywiście możesz jeździć dalej i zarżnąć kasetę i korbę, a później wymienić wszystko. Twój wybór. 

Są różne podejścia do tematu i każde jest słuszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie 2 łańcuchy używane na zmianę zawsze będą lepsze od jednego. No chyba, że będzie to jakieś totalna kupa. Na HG-53 jeździłem w komplecie z dwoma HG-73 i wyciągał się trochę szybciej, ale nie była to jakaś kolosalna różnica. Mogła nawet wynikać z różnych warunków użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego? To oznacza, że łańcuch jest zajechany? :D

Jeśli tak, to w mojej szosie jest zajechany od ostatnich 3kkm, był zajechany jak ją kupiłem i zanosi się na to, że jeszcze kilka tysi wykręcę zanim padnie... ;)

Zmartwię cię ale forestowy ma rację i przy wymianie łańcucha najpewniej wymienisz wszystko. Też kiedyś jeździłem po 10kkm na jednym zestawie a potem do wymiany oprócz łańcucha i kasety poszła średnia tarcza (alu). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Też kiedyś jeździłem po 10kkm na jednym zestawie a potem do wymiany oprócz łańcucha i kasety poszła średnia tarcza (alu).

A jak to ma się cenowo do zestwu 2, 3 łańcuchów + jedna kaseta.

Przy budżetowym zestawie takie egzorcyzmy nijak się mają do rachunku ekonomicznego przy przebiegu rzędu 10tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, rzecz w tym, ile kto jeździ. Jeśli miałbym kupić np. 3 napędy w sezonie, bolałoby to bardziej niż cały napęd na 2-3 sezony.

Faktem jest, że łańcuchy bez problemów osiągają przebiegi 10kkm - warto się zastanowić, czy dla jeżdżącej mało osoby ma sens zwiększać dystans między wymianami do np. 20kkm - co w praktyce oznaczać może kilka lat. Mnie przez tyle czasu się na pewno odwidzi jakiś element koncepcji i część napędu będzie wymagała zmiany. :) 

 

 

Co do samego przypadku szosy, czuję się zupełnie spokojny o to, że będzie jeździć i za 10 lat bez wymian. Golden arrow + łańcuch 6rz sedis ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...