Skocz do zawartości

[Oświetlenie rowerowe] Pomoc w doborze optymalnego oświetlenia do ~100 zł


JusticePL

Rekomendowane odpowiedzi

Nie doprecyzowałem, tył potrzebuję do samotnych powrotów do domu, tak samo jak i kolega (mieszkamy względnie daleko :E) i oboje mamy "potrzebę" jazdy drogą po której jeździ dużo samochodów i dużo dość szybko,  uparłem się na coś pokroju Walle bo mijające mnie w odległości 50cm auta jadące około 100 kmph naprawdę mnie "straszą", potrzebuję dobrać przód.


Boję się Convoya, naprawdę duzo o nim czytałem i dlatego boje się używania go na drogach (podkreślam jeszcze raz, chodzi mi głównie o pokazanie się na drodze).

Jestem otwarty na sugestie, ale myślę ze Convoy do takich celów się nie nadaje. Potrzebuje czegoś co przy np. przy 50% mocy kieruję równolegle do jezdni i jestem widoczny, nie oślepiając kierowców, a kierując w dół pod kątem 45 stopni mogę z grubsza zobaczyć dziury w chodniku (może ten las był zbędny bo wprowadził w błąd)



Także jeszcze raz - skierowanie równolegle do jezdni - pozycjonowanie, skierowanie bardziej w dół - WZGLĘDNE oświetlenie drogi. To, co oferuje Sigma Roadster dość mnie zadowala, wydaje mi się że Convoy do takiego czegoś to przerost formy nad treścią, ale przy takim budżecie rozglądam się za ciekawszymi opcjami - stąd wątek na forum.




Posty pisane na szybko, więc rzeczywiście mogą być niedoprecyzowane, ale mam nadzieję że udało mi się wszystko skorygować :)

Dziękuję wszystkim którzy poświęcili chwilkę i się wypowiedzieli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mamy "potrzebę" jazdy drogą po której jeździ dużo samochodów i dużo dość szybko

W takiej sytuacji coś pokroju Sigmy Roadster ginie w tłumie i lepiej doposażyć się w kamizelkę (choć pewnie i tak znajdą się idioci jadący na czołówkę). Z oświetleniem drogi może być słabo, bo reflektory samochodów z naprzeciwka skutecznie oślepiają (mam dosyć mocną lampę na dynamo i jak się mijam na osiedlówce, to niewiele z podłoża widzę).

Zatem jeżeli te drogi są naprawdę ruchliwe, to nie obawiałbym się Convoy-a, bo samochody mają i tak mocniejsze oświetlenie. Grunt, żeby nie walić prosto w oczy z pełnej mocy. Na jakichś bocznych drogach, gdzie nic za tobą nie jedzie problem oślepiania jest większy. Tak samo w mieście na drogach dla rowerów i chodnikach.

 

kierując w dół pod kątem 45 stopni mogę z grubsza zobaczyć dziury w chodniku

Kierując lampkę/latarkę pod takim kątem, to sobie oświetlisz pojedyncze metry przed kołem, do tego łatwo przesadzić z mocą i oślepić się. Jeżeli jeździsz nieco szybciej niż kilkanaście km/h, to takie ustawienie nie ma sensu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam ten zestaw mactronic'a, czyli scream + walle. Teksty typu "...to śmieć..." są delikatnie mówiąc przesadzone. Oczywiście, convoy to to nie jest, ale wystarcza mi spokojnie do jazdy nocą. A jeżdżę nocą sporo bo niestety praca nie zawsze pozwala na wycieczki w dzień. Światła jest jak dla mnie wystarczająco. Jeszcze gdyby świeciła nieco szerzej byłoby git. Jedna uwaga, bez ładowarki akumulatorów AAA nawet nie startuj do tej lampki bo nie wyrobisz na baterie ;). No i do szaleństwa między drzewami raczej się to nie nada ze względu na wąski strumień światła. Co ważne, samochody z naprzeciwka nie mrugają mi światłami więc nikogo nie oślepiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zekker Kilka metrów wystarczy, jazda max 15-20kmph chodnikiem lub szybciej, ale wtedy ulicą - tak potrzebuję światła pozycyjnego  ;)
A Convoya na takiej drodze i tak nie chcę ;)

Mógłbyś się ustosunkować do Roadstera, Lighstera i tego Scream'a?


(a o kamizelce i tak myślę)


Dodatkowo... raz ludzie mówią że Convoy dużo mocniejszy niż samochodowe, raz że dużo słabszy... i komu tu ufać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doprecyzowałem, tył potrzebuję do samotnych powrotów do domu, tak samo jak i kolega (mieszkamy względnie daleko :E) i oboje mamy "potrzebę" jazdy drogą po której jeździ dużo samochodów i dużo dość szybko,  uparłem się na coś pokroju Walle bo mijające mnie w odległości 50cm auta jadące około 100 kmph naprawdę mnie "straszą",

Z doświadczenia powiem, że kierowcy samochodów z większym odstępem wyprzedzają rowerzystów wyposażonych w tylne lampki o dużej powierzchni świecenia. A w przypadku długich lampek takie ustawione poziomo.

Jestem otwarty na sugestie, ale myślę ze Convoy do takich celów się nie nadaje. Potrzebuje czegoś co przy np. przy 50% mocy kieruję równolegle do jezdni i jeste widoczny, nie oślepiając kierowców, a kierując w dół pod kątem 45 stopni mogę z grubsza zobaczyć dziury w chodniku

Może Mactronic Ghost Eye? tylko trzeba go od razu ustawić na sztywno pod pewnym kątem katem by światłem ze skupionej soczewki nie walił po oczach.

Z oświetleniem drogi może być słabo, bo reflektory samochodów z naprzeciwka skutecznie oślepiają (mam dosyć mocną lampę na dynamo i jak się mijam na osiedlówce, to niewiele spodłoża widzę).

Potwierdzam mam Roxima RX5 czyli o wiele lepsza lampkę niż Roadstery czy Lightstery i problem też występuje.

No i do szaleństwa między drzewami raczej się to nie nada ze względu na wąski strumień światła. Co ważne, samochody z naprzeciwka nie mrugają mi światłami więc nikogo nie oślepiam.

To Ty się w ogóle ze screamem zapuszczasz w las, że piszesz, że dopiero do szaleństw między drzewami sie nie nada? Bo ja jako las rozumiem jakąś leśną ścieżynkę gdzie jestem pierwszy raz w życiu i chciałbym się orientować na skrzyżowaniach tychże dróżek leśnych, a nie kilkaset metrów zdegradowanego parku, w którym znam drogę na pamięć.

A brak mrugania nie dowodzi nieoślepiania

(a o kamizelce i tak myślę)

 

Dodatkowo... raz ludzie mówią że Convoy dużo mocniejszy niż samochodowe, raz że dużo słabszy... i komu tu ufać?

Kamizelkę poszukaj odpowiedni rozmiar, a nie bierz płachty XXL z pierwszego lepszego marketu :)

Co to znaczy mocniejszy?

Światłosiła (ilość światła, lumeny) Convoya na 100% jest zbliżona do reflektora halogenowego w samochodzie, ale pochodzi ono ze znacznie mniejszej powierzchni stąd luminacja jest wyższa niż lampy samochodowej i olśnienie zwane popularnie oślepieniem większe, jeżeli przeciwnik widzi źródło światła (nieosłoniętą diodę).

Poza tym ludzkie oko różnie odbiera światłosiłę w zależności od temperatury barwowej światła. Im wyższa temperatura barwowa (zimne, białe światło) tym więcej go potrzeba by oko uznało , ze poziom oświetlenia jest komfortowy. Dlatego zalecam brać latarki Convoy w ciepłej, żółtej barwie 7C czyli ok 2900K

 

Podsumowując wywód nie lubię lampek o zimnym skupionym świetle czyli Noise'ów czy Scream'ów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak byś ułożył Ghost Eye w porównaniu z Roadsterem a Lighsterem?

W takim zakresie cenowym cena nie gra roli :)

Ghost eye (wydaje mi sie) będzie bardzo dobrze pozycjonować, ale jak będzie oświetlić drogę względem dwóch powyższych?

Pierwsza naprawdę wyczerpująca odpowiedz, wielkie dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś się ustosunkować do Roadstera, Lighstera i tego Scream'a?

Roadster to bardzo podstawowe oświetlenie, 16Lux coś oświetli (raczej wystające rzeczy niż dziury) jak jest sucho i ciemno.

Ligster 20LUx trochę lepiej, ale też bez wypasu, kwestia o ile szerzej świeci. Jest na 4xAA więc będzie cięższa. (z tych trzech mój wybór)

Scream na pewno więcej światła, ale kultura świecenia gorsza. Na AAA dużo gorszy czas świecenia, 6h na 10% vs 20h Sigm.

 

Inne propozycje:

Za około 100zł można mieć np. Trelock-a 750, który ma wbudowaną ładowarkę na usb. Gratis większe prawa gwarancyjne i przyjaźniejszy rozkład światła bez dodatkowego kombinowania.

Pojawiają się też inne konstrukcje za około 70-100zł jak Infini Lotus (3xAAA, potrzeba dodatkowo akumulatorów i ładowarki) czy UNION UN-170 (wbudowany akumulator, dwie wersje pojemności). Niestety nic nie wiadomo jak świecą w rzeczywistości (niby deklarowane 30Lux, pytanie jak rozłożone).

Po taniości Tiross TS-630, ale kompletnie nie wiem jak świeci.

Jak się nie spieszy, to można polować na lampki z Lidla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbijam ?!

 

Jesteście jak panienki niezadowolone z koloru guzików na wyprzedaży bluzek w Lidlu. Forum na 2-ch stronach wypowiedziało się o co najmniej 12 lampkach spełniających wasze niewygórowane kryteria co do świecenia i ceny, a wy dalej kręcicie nosem !

 

Sigma Roadster
Sigma Lighster
Kross Red Eye
Kellys Gunner
Convoy S3

Convoy S2+
VipowCree Q5
Kellys ZOOMER Element
Mactronic Sream Pro
Mactronic Walle
Mactronic Ghost Eye
Spanninga Zircon
Torch Tail Bright

 

Może w końcu czas ruszyć do sklepów i zobaczyć jak to świeci zamiast nabijać posty.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadzę dowód na Twoje lenistwo:

nikt nie wypowiedział się o realnej ilości światła

Roadster to bardzo podstawowe oświetlenie, 16Lux coś oświetli (raczej wystające rzeczy niż dziury) jak jest sucho i ciemno.
Ligster 20LUx trochę lepiej, ale też bez wypasu, kwestia o ile szerzej świeci. Jest na 4xAA więc będzie cięższa. (z tych trzech mój wybór)

długości czasu pracy

Masz bana na stronie producenta?

czy jakości uchwytu.

odpuść Sigmy bo mają beznadziejny montaż i trudno uzyskać stabilność pochylenia lampki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma ciekawych propozycji. Tylko Convoy. Mam 3 różne Convoye z czego jedną typowo na rower z kolimatorem, dzięki któremu jest ładne odcięcie na asfalcie. Polecam S2, S2+ z diodą 4-7C i sterownikiem 2.1A

Chcesz mieć światło, które daje radę na drodze i w terenie to naprawdę Convoye są świetne. Nie ma porównania do jakieś Sigmy Roadster czy coś. Ale kupując w Polsce musisz dołożyć. Jednak polecam w Chinach - dużo taniej a wystarczy tylko zrobić mod odprowadzania ciepła i wszystko hula.

Co do tych Sigm to ciężko mi doradzić bo nie rozumiem jednostek lux, lumeny czuję tak samo jak metry, kilogramy. Taki Convoy S2 ma jakieś 700 lumenów, znajdź sobie ile mają te Sigmy. O zasilaniu z AA nie wspomnę. Według mnie tylko li-ion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak wygląda dorada na forum.

 

 

 

na przód do 80

Podałeś latarkę, której zestaw po modzie to 200 złotych.

 

 

z Polski

Podałeś, że najlepiej Chiny.

 

Chcę po prostu porządną lampkę, która pokaże kierowcom, że jadę.

Oświetlenie drogi to ewentualność, która zdarzy mi się maksymalnie kilka razy i to na krótkim odcinku, tj. powrót do domu.

Myślę, że aż szkoda kupować Convoya do takich zadań. Będzię się marnował chłopak :) :) :)

 

Jeśli Sigma ma słaby uchwyt,to ok, rozumiem, ale może ktoś potrafi podać mi sensowną alternatywę? 

Oczywiście zasilanie AA/AAA najlepiej w ilości parzystej.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierd..... trzymajta mnie bo nie wytrzymiem.

 

Kupta se jakieś gówno z Lidla za 39zł i udawajcie żeśta są zadowoleni....

Nie dociera do Was że do 100 zł nie ma swiatla na rower?

Convoy , EDC X1, Solarforce, Ultrafire w trybie 5% POCHYLONY na kierownicyw dół nie oslepia.

Trudno to pojąć?

A jak sie nie daj Boże zacznie las to wtedy zacznie się lament. I kolejny głupi temat "co kupić do lasu za 100 zł"

Przepaść między latarką za 100 a 200 zl jest spora. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty naucz się czytać i zobacz do czego autor jej potrzebuje to po pierwsze,

po drugie to od kiedy to nie da się spokojne jechać przez las z lampką tańszą niż 200zł ?

Swoją wypowiedzią sam się pogrążasz.. 

 

W tym przypadku Sigma Lightster będzie w 100% wystarczająca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten zestaw mactronic'a który podałeś w linku spokojnie Ci wystarczy. Dobra cena a i dostawa gratis. Dorabianie przez komentujących teorii typu "...dla mnie las to ścieżynka którą jadę pierwszy raz w życiu..." to jakieś nieporozumienie ;). Zwłaszcza w kontekście tego, czego autor wątku oczekuje od lampki. Walle z tyłu zapewni Ci to, że będziesz widoczny z bardzo daleka, a z przodu scream wystarczająco oświetli drogę a i też z daleka będziesz bardzo dobrze widoczny dla innych uczestników ruchu. No i jest zasilana AAA, choć nie parzyście ;). Mam, jestem zadowolony i polecam... Tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus za wydajność energetyczną, nie wiem jak to Spanninga robi.

Tak jak wszyscy - manipuluje skupieniem. Jedna lampka ma 20lux i powiedzmy 4m na szerokość oświetla, inna 30lux i 1,5m szeroko świeci. Pierwsze musi mieć wydajniejszą diodę lub więcej prądu wcina.

 

Mam, jestem zadowolony i polecam

No właśnie, mam więc polecam. Scream to nie jest żadne cudo. Sporo lumenów za przesadzoną cenę.

Jeżeli nie posiada się akumulatorów i ładowarki, to cena wychodzi bardzo podobna jak polecanych tu latarek, które są o niebo lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...